Perspektywy CMO: Dlaczego zaufanie ma znaczenie dla IAG i kanałów medialnych, na których polega firma, aby je przekazać
Zarę Curtis.
Dla Zary Curtis z IAG połączenie zaufania i skali jest nie do pobicia. Wyjaśnia, z jakich kanałów będzie korzystać firma ubezpieczeniowa, gdy zajdzie potrzeba podjęcia działań i udowodnienia wiarygodności.
„Zaufanie ma kluczowe znaczenie dla siły naszej marki” — mówi Zara Curtis, dyrektor ds. marketingu w IAG, firmie macierzystej marek ubezpieczeniowych, w tym NRMA, CGU i Swann Insurance.
Ponieważ Australijczycy przeżyli kilka klęsk żywiołowych w ostatnich latach, zaufanie do ich ubezpieczyciela nigdy nie było ważniejsze. A z marketingowego punktu widzenia jest to dobry punkt wyjścia dla kategorii, która jest często postrzegana jako mało popularna lub „zainstaluj i zapomnij”. Chociaż konsumenci mogą nie mieć często do czynienia ze swoimi ubezpieczycielami, świadomość, że mogą im zaufać, że będą tam, gdy potrzebna jest pomoc, jest uspokajająca.
Dla Curtisa oznacza to inwestowanie w wysokiej jakości kanały medialne, które same w sobie zyskały zaufanie. Dlatego wiadomości odgrywają ważną rolę w zestawieniu mediów IAG.
Curtis mówi: „Jeśli zamierzasz reklamować się w wiadomościach, Twój przekaz musi być tak wiarygodny i wiarygodny, jak środowisko, w którym jest umieszczony. Dlatego marki muszą dobrze przyjrzeć się sobie i temu, co faktycznie mówią. I o co proszą ludzi. Wykorzystanie wiarygodności własnej marki w zaufanym środowisku jest naprawdę krytyczne”.
Oprócz wiarygodności, namacalność jest kolejnym powodem, dla którego Curtis polega na wiadomościach. Połączenie zasobów drukowanych i cyfrowych, które oferuje Total News, stanowi płótno dla inicjatyw marki, takich jak kampania „A Fire Inside”, w której NRMA podzieliła się emocjonalnymi relacjami z przed i po pożarach buszu Czarnego Lata.
Wezwanie do działania kampanii zachęciło Australijczyków do przyłączenia się do Resilience Corps, programu szkoleniowego opracowanego we współpracy z Fundacją Minderoo, aby pomóc społecznościom poprawić ich odporność, zanim uderzą naturalne zagrożenia. Wiadomości były idealną platformą do przekazania tej wiadomości. „Kiedy wymagamy działania lub wiarygodności, wtedy zobaczysz, jak się opieramy” — mówi Curtis.
Powrót do podstaw
Jeśli chodzi o ogólne podejście marketingowe IAG, Curtis mówi, że jej zespół zawsze zaczyna od problemu biznesowego. „Jako marketer, moją rolą i rolą całego naszego zespołu jest przede wszystkim wiedzieć, jaki problem biznesowy próbujemy rozwiązać. Następnie ustalimy jeden lub dwa bardzo jasne cele, które rozwiążą ten problem” — mówi. „Postawienie bardzo jasnego problemu z jasnym celem wokół tego, jaki ma być wynik, to przepis na sukces”.
Ważne jest, aby dokładnie poznać markę, zauważa Curtis, przed wprowadzeniem wiadomości na rynek. Mówi: „Zrozumienie swojej marki, upewnienie się, że naprawdę znasz swojego klienta. A potem być we właściwych miejscach we właściwym czasie z właściwym przesłaniem”.
Niezależnie od tego, czy IAG chce budować markę, czy kierować przekazem w handlu detalicznym, te podstawy pozostają niezmienione. Curtis powtarza: „Właściwy kontekst, właściwa platforma, właściwa publiczność, właściwa treść. Specjalnie dostosowana, zgodnie z oczekiwaniami odbiorców i upewniając się, że wiemy, jak to zadziała na ścieżce i co zrobi dla naszej marki. To jest nasza tajna broń”.
Wybór niezawodnych i zaufanych kanałów
Jeśli chodzi o wybór najlepszych kanałów do osiągnięcia celów IAG, Curtis mówi, że jej partnerzy z agencji odgrywają ważną rolę.
„W kwestii rekomendacji polegamy na naszej agencji medialnej Initiative. A nasze dwie ostatnie kampanie były tak naprawdę zbudowane wokół wiadomości i treści związanych z wiadomościami” – mówi.
Patrząc szerzej niż najświeższe wiadomości lub ogólne wiadomości, w szczególności pogoda idealnie pasuje do IAG. Firma nawiązała współpracę z kilkoma wydawcami wiadomości zakotwiczonymi w pogodzie.
„Wykorzystywanie pogody jako części naszej platformy informacyjnej stało się naprawdę krytyczne dla ubezpieczenia NRMA, które jest POMOCĄ. Następnie ładnie wpisuje się w naszą strategię gotowości w zakresie pogody i zmian klimatycznych. I możemy dzielić się głębszymi, bogatszymi historiami” — mówi Curtis.
Curtis przywraca mu zaufanie. Mówi: „Moim zdaniem, jako marketer, zaufane środowiska wygrywają teraz bardziej niż kiedykolwiek. Wiadomości będą aktualne jutro iw przyszłości.
„Marketerzy zawsze szukają skali. Dzięki nowościom możemy połączyć skalę i zaufane środowisko. To dość potężna kombinacja” – mówi.
Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak IAG korzysta z Total News, odwiedź stronę ten link.
Masz coś do powiedzenia na ten temat? Podziel się swoimi opiniami w sekcji komentarzy poniżej. Lub jeśli masz wiadomość lub wskazówkę, napisz do nas na adres adnews@yaffa.com.au
Zapisz się do newslettera AdNews, polub nas na Facebooku lub śledź nas na Świergot za dzielenie się historiami i kampaniami przez cały dzień.