Peter Semone, wiadomości z branży hotelarskiej, ET HospitalityWorld
Raport podsumowujący Pacific Asia Travel Association (PATA) został przygotowany poprzez podzielenie scenariusza podróży międzynarodowych na łagodne, średnie i poważne scenariusze warunków skrajnych na rynku. W łagodnym scenariuszu przewiduje powrót IVA do APAC do poziomów sprzed COVID w samym 2023 roku. Z drugiej strony,; w scenariuszu średnim, który przewiduje się na 2024 r., podczas gdy w scenariuszu poważnym, nawet do końca 2025 r., przewiduje się, że liczba przyjazdów będzie nadal niższa od poziomu odniesienia z 2019 r. o około 12 procent.
W wartościach bezwzględnych szacunkowa liczba przyjazdów międzynarodowych na 2023 r. waha się od 713 mln w scenariuszu łagodnym do 512 mln w scenariuszu średnim i 383 mln w scenariuszu dotkliwym.
Chociaż prognozy corocznego wzrostu liczby międzynarodowych gości w regionie Azji i Pacyfiku są dobre dla każdego roku od 2023 do 2025 we wszystkich trzech scenariuszach, nadal istnieją znaczne różnice w ramach każdego z tych scenariuszy dla poszczególnych regionów docelowych, a w ramach tych samych miejsc docelowych .
Na przykład przewiduje się, że roczna stopa wzrostu IVA do Azji i w całej Azji wyniesie około 254 procent w 2023 r. w scenariuszu łagodnym, 171 procent w scenariuszu średnim i 127 procent w scenariuszu dotkliwym. Takie wyniki są wspierane przez ostatnie wiadomości, że Chiny powoli wracają do podróży międzynarodowych, zarówno przyjazdowych, jak i wyjazdowych.
Przewiduje się, że inne regiony docelowe Azji i Pacyfiku nie będą rosły tak silnie jak Azja, ale nadal odnotowują znaczne wskaźniki wzrostu i bezwzględny wzrost wolumenu, który, co ważne, ma pozostać dodatni z roku na rok w latach 2023-2025.
Komentując raport, Semone powiedział: „Ogólnie rzecz biorąc, chociaż trendy w tych najnowszych prognozach są wyjątkowo pozytywne, nadal istnieją poważne wyzwania, z których jednym z nich będzie zarządzanie skutkami różnych wariantów SARS-CoV-2 wirus i cokolwiek innego może się pojawić. Dodajmy do tego stale wyłaniającą się możliwość globalnej recesji, trwających konfliktów geopolitycznych, uporczywą wojnę handlową i zmieniające się krajobrazy w obliczu zmian klimatycznych, a wydaje się wskazane przynajmniej rozważenie możliwości kolejnych lat niepewności i odpowiednio się przygotować”.
Poruszył również krytyczną kwestię kadrową w sektorze. „Kolejną krytyczną kwestią dla sektora podróży i turystyki jest personel; potrzebujemy odpowiednio wyszkolonego i zmotywowanego personelu, a to z kolei wymaga edukacji, realistycznych wynagrodzeń i świadczeń oraz przejrzystej ścieżki awansu dla tych pracowników. Sektor stracił miliony pracowników w latach COVID-19 i przyciągnięcie ich z powrotem będzie trudnym zadaniem, chyba że poprawią się warunki. Opracowanie bardziej harmonijnego i sprawiedliwego systemu turystycznego z konieczności obejmuje destynacje, dostawców, społeczności lokalne i pracowników. Zrób to dobrze, a będziemy na drodze do zrównoważonej i sprawiedliwej długoterminowej przyszłości”.