Rozrywka

Picard stworzył most nowego statku kosmicznego – Różnorodność

  • 16 lutego, 2023
  • 4 min read
Picard stworzył most nowego statku kosmicznego – Różnorodność


Niemal pod każdym względem trzeci i ostatni sezon „Star Trek: Picard” dotyczy zarówno patrzenia wstecz, jak i pójścia naprzód. Oprócz ponownego zjednoczenia załogi USS Enterprise z „The Next Generation” po raz pierwszy od czasu „Star Trek: Nemesis” z 2002 roku, zawiera także nowy statek kosmiczny, na którym toczy się większość akcji: USS Titan, po raz pierwszy widziany w formie animowanej w „Star Trek: Dolne pokłady”, a teraz zmodernizowany jako statek kosmiczny klasy Neo-Constitution.

Dla showrunnera, producenta wykonawczego i samozwańczego fana „Star Trek”, Terry’ego Matalasa, inspiracja do stworzenia statku kosmicznego w stylu retro pojawiła się, gdy kupował samochód. „Przegapiłem odpowiednią sekcję spodka w górnej części statku kosmicznego i nie mogłem nie zauważyć, jak wiele samochodów stało się ostatnio retro. I pamiętam, jak jeździłem po okolicy, pomyślałem: „Co by było, gdyby Gwiezdna Flota to zrobiła?”

Matalas kontynuuje: „Widziałem ten niesamowity statek kosmiczny zaprojektowany przez artystę cyfrowego Billa Krause, nazwany USS Shangri-La, który był statkiem klasy „Star Trek: Motion Picture” z pół spodkiem na górze i inspirowanym Excelsiorem „Next Generation” krzywą na dole, co moim zdaniem było naprawdę interesujące. Powiedziałem scenografowi Dave’owi Blassowi, że myślę, że Tytan powinien czuć coś takiego.

Warto przeczytać!  Nie każda wersja Barbie była hitem. Sprawdź te japonki

Jeśli chodzi o projektowanie wnętrza Tytana, Blass zwerbował weteranów z „The Next Generation” i „Deep Space Nine” – starszego ilustratora Douga Drexlera, kierownika scenografii Michaela Okudy i kierownika ds. zespół – ale także Sean Hargreaves, który zaprojektował nowy, elegancki USS Enterprise, którego krótko można było zobaczyć pod koniec 2016 roku w „Star Trek Beyond”.

W tym zakresie Blass miał dosłownie to, co najlepsze z obu światów. „Myślę, że statki kosmiczne w uniwersum „Star Trek” są równie heroiczne, jak kapitanowie, którzy siedzieli na tych siedzeniach” — mówi. „Kiedy zbieraliśmy ekipę produkcyjną, chciałem zgromadzić najlepszych projektantów ze wszystkich „Star Trek” przy jednym projekcie”.

Blass kontynuuje: „Naprawdę ważne było dla mnie przywrócenie postaci z „Nowej generacji”. Chciałem się upewnić, że moje dekoracje i projekty nie będą nie na miejscu w świecie „Next Generation”. Gdybyśmy chcieli, aby nasze postacie wyglądały i zachowywały się tak, jak wyglądają, nasze zestawy musiały ewoluować w taki sposób, aby wyglądały i sprawiały wrażenie kontynuacji tego, co zrobiono w przeszłości, a jednocześnie patrzyły w przyszłość. ”.

Most miał 46 stóp szerokości i był wystarczająco duży ze zintegrowanym oświetleniem, aby sprostać złożonym potrzebom fotografowania serialu. Jak wyjaśnia Blass: „Most Titana jest tylko o 12 stóp większy niż Enterprise-E [from ‘Star Trek: Nemesis’] a my kręciliśmy wieloma kamerami, więc musiała być wystarczająco szeroka, aby uzyskać wszystkie ujęcia w widoku szerokoekranowym bez odbierania innych kamer. Zaprojektowaliśmy Titana z większymi konsolami, aby mostek sam się oświetlał, ponieważ przy naszych bardzo ograniczonych ramach czasowych nie mogliśmy całkowicie ponownie oświetlić zestawu dla każdego ujęcia”.

Warto przeczytać!  Caroline Manzo pozywa Bravo za molestowanie seksualne Brandi Glanville

Ale nie chodziło tylko o wygląd Tytana; tak to brzmiało. „Ważne było dla nas, aby wrócić do archiwów i wydobyć wszystko z serii i filmów „Następna generacja”” — mówi Matalas. „Byłyby nowe dźwięki i byłyby aktualizacje, ale mielibyśmy mieszankę. Więc nawet jeśli wizualnie widzisz sety Dave’a, dźwięki przywołują wszystkie te uczucia, które powinny być w twoim DNA, jeśli kochasz starsze programy.


Źródło