Pięć najlepszych miejsc w Australii, o których nigdy nie słyszałeś

• 1 stycznia, 2024

Te spektakularne ukryte klejnoty znajdują się na naszym podwórku – w tym bezludna plaża i najbardziej odległy bar w Australii.

Mój mąż i ja właśnie spędziliśmy 10 miesięcy w drodze w naszej przyczepie kempingowej z pięcioletnimi bliźniakami, wykonując „duże okrążenie”.

I chociaż niektóre z najbardziej znanych australijskich miejsc całkowicie nas zachwyciły (Uluru, Broome, Kakadu, Litchfield, Ningaloo i Cradle Mountain, żeby wymienić tylko kilka), to były to miejsca, o których nigdy nie słyszeliśmy przed wyjazdem, utartym szlakiem, który zwalił nas z nóg.

Jeśli więc szukasz czegoś innego, z dala od tłumów, te niesamowite miejsca również mogą Cię zachwycić. Ale uczciwe ostrzeżenie, aby dostać się do większości tych miejsc, będziesz potrzebować przyzwoitego pojazdu z napędem na cztery koła. Niektóre drogi nie są dla osób o słabych nerwach!

Park Narodowy Karijini w Australii Zachodniej szczyci się wąwozami wypełnionymi stromymi czerwonymi ścianami skalnymi. Zdjęcie: Dostarczone

1. Park Narodowy Karijini, Australia Zachodnia

W głębi bogatej w minerały Pilbary mijasz pociągi pełne rudy żelaza, aby dotrzeć do Parku Narodowego Karijini, gdzie główną atrakcją są malownicze wąwozy wypełnione błękitną wodą, otoczone stromymi czerwonymi ścianami skalnymi.

Pani Stenning, jej mąż i ich pięcioletnie bliźniaki spędzili 10 miesięcy w drodze w naszej przyczepie kempingowej z pięcioletnimi bliźniakami, robiąc „wielkie okrążenie” Australii. Zdjęcie: Dostarczone

Karijini to kraina skrajności. „Wskazówki dotyczące bezpiecznego poruszania się” na znakach wjazdowych do parku ostrzegały, że woda w wąwozach jest zimą tak zimna, że ​​może powodować hipotermię, a upały w lecie regularnie przekraczają 50 stopni Celsjusza. Kiedy byliśmy tam w lipcu, było przeraźliwie zimno i wietrznie, ale nawet to nie umniejszało jego piękna.

Warto przeczytać!  Najpotężniejsze paszporty świata na rok 2023

Jest to także jedno z najlepszych miejsc na świecie do obserwacji gwiazd. Trudno tam przeoczyć Drogę Mleczną.

Znany również jako Jubara, Karijini Fern Pool to malownicze kąpielisko zasilane naturalnym źródłem. Zdjęcie: Dostarczone

2. Palm Valley, Terytorium Północne

Na drodze pomiędzy Kings Canyon i Alice Springs w Parku Narodowym Finke Gorge leży ukryta oaza. Wąwóz wypełniony palmami z czerwonej kapusty, wznoszący się na wysokość 25 metrów. Uważana za uprawianą przez Aborygenów Australijczyków 30 000 lat temu, jest to jedyne miejsce na świecie, gdzie występują te palmy.

Kemping Palm Valley jest spektakularny, z bujną zieloną trawą pośrodku pustyni. Zdjęcie: Dostarczone

Dojazd jest trudny, ale towarzystwa dotrzymywały nam stada dzikich koni. Kemping jest spektakularny, z basenem i bujną zieloną trawą pośrodku pustyni. Zachody słońca zmieniają kolor kraju na pomarańczowy, odbijając się od czerwonej skały. A w nocy nie śpicie i słuchacie wycia dingo, które nawołują się nawzajem po całym kempingu.

Na drodze pomiędzy Kings Canyon i Alice Springs w Parku Narodowym Finke Gorge leży ukryta oaza Palm Valley. Zdjęcie: Dostarczone

3. Zatoka Miesiąca Miodowego, Australia Zachodnia

Warto przeczytać!  Pilot Travel Centers LLC, General Motors i EVgo sprawiają, że wygodne i dostępne ładowanie staje się rzeczywistością dzięki otwarciu pierwszych stacji w sieci ładowania pojazdów elektrycznych od wybrzeża do wybrzeża

Jeśli szukasz odległego, tropikalnego miejsca z dużą ilością jazdy na czterech kołach, to jest to miejsce. W połowie drogi Gibb River Road w Kimberley (znanej z wyboistej drogi) skręcasz w jeszcze trudniejszą drogę i jedziesz przez kolejne sześć godzin (niektórym wolno jadącym ludziom zajęło to 12 godzin), aby dostać się do Honeymoon Bay.

Do Honeymoon Bay trudno się dostać, ale warto. Zdjęcie: Dostarczone

Nasz kemping znajdował się tuż przy plaży, pod grubymi, starymi boabami i jak tylko tam dotarliśmy, ogłosiliśmy, że jest to nasze ulubione miejsce na tej wycieczce. Łowienie ryb było doskonałe, a właściciel Honeymoon Bay regularnie organizował czartery wędkarskie.

Jedynym minusem jest przyczajony krokodyl słonowodny, którego zauważono, jak ostrzegają miejscowi. Kiedy słońce było wysoko, pływaliśmy bardzo krótko i płytko, więc mogliśmy dostrzec wszelkie przerażająco wyglądające cienie! Aha, a paliwo (3,50 dolara za litr oleju napędowego) jest dostępne tylko przez kilka godzin raz lub dwa razy w tygodniu w pobliskim mieście Kulumburu, więc upewnij się, że dobrze zaplanowałeś podróż, bo inaczej możesz utknąć.

4. Plaża Point, Wyspa Flindersa, Tasmania

Może mieć nazwę, która brzmi jak coś z książki dla dzieci, ale pięknie spokojne wody, szerokie połacie białego piasku i góra wznosząca się nad oceanem, była to jedna z najbardziej spektakularnych plaż, jakie widzieliśmy podczas całej naszej podróży.

Warto przeczytać!  Niezapomniany romans: najlepsze miejsca na wycieczki i podróże dla par w 2023 roku

Pani Stenning opisuje plażę Trousers Point na wyspie Flinders na Tasmanii jako „jedną z najbardziej spektakularnych plaż, jakie widzieliśmy podczas całej naszej podróży”. Zdjęcie: Dostarczone

Wyspa Flindersa leży pośrodku Cieśniny Bassa, pomiędzy Melbourne a Tasmanią.

Spodnie Point Beach rzeczywiście zapierają dech w piersiach. Znajduje się 15 minut jazdy od głównego miasta Whitemark, ma miękki, biały piasek, krystalicznie czystą wodę i góruje nad nią góra Strezlecki.

Mieszkańcy Wyspy Flindersa są zarówno przyjaźni, jak i ciekawi. Zdjęcie: Dostarczone

Wyspa znana jest z hodowli najlepszych raków w Australii i małych hodowli bydła dostarczających wołowinę Cape Grim. Jest to także dom dla najbardziej przyjaznych mieszkańców, ludzi i zwierząt, z wallaby, które będą wskakiwać do Twojego Airbnb i domagać się jedzenia, a każda osoba macha do Ciebie, gdy przejeżdżasz obok (fala znana Tasmańczykom jako „fala z Wyspy Flindersa”). .

5. Wyspa Dirka Hartoga, Australia Zachodnia

Poczuliśmy się jak Robinson Crusoe na tej bezludnej wyspie w najbardziej na zachód wysuniętym punkcie Australii Zachodniej. Barka, którą można się tam dostać, mieści tylko samochód, więc musieliśmy zostawić przyczepę kempingową i wrzucić ją do łupu i namiotu, ale to była część magii.

Jedna z zachwycających plaż na wyspie Dirk Hartog. Zdjęcie: dostarczone

Plaże były piękne, po terenie Homestead Campground spacerowały konie i owce, aby zapewnić dzieciom rozrywkę, a z bezpłatnych kajaków złowiliśmy stos ryb (w tym makrelę hiszpańską o długości metra na łodzi mojej pięcioletniej córki mały pręt).

Plaże Dirka Hartoga były piękne, po kempingu Homestead przemierzał koń, który zapewniał dzieciom rozrywkę, a my złowiliśmy stos ryb. Zdjęcie: Dostarczone

Nocą odwiedziły nas maleńkie zającowate, zagrożony gatunek, który został ponownie wprowadzony na wyspę w ramach projektu „Powrót do 1616” (w którym to roku wyspę odwiedził holenderski kapitan Dirk Hartog).

Nawet lepiej? Na wyspie znajduje się najbardziej odległy bar w Australii, serwujący koktajle o zachodzie słońca wokół ognisk. Rozkosz!

Na wyspie Dirk Hartog znajduje się najbardziej oddalony bar w Australii, serwujący koktajle o zachodzie słońca wokół ognisk. Zdjęcia: w zestawie

Pełne ujawnienie: Podczas gdy zrobiliśmy „duże okrążenie” Australii, tak naprawdę pojechaliśmy przez środek kraju i ominęliśmy Queensland (przepraszam mieszkańców Queenslandu). Z pewnością w tym stanie jest wiele niesamowitych miejsc, o których jeszcze nie słyszeliśmy. Nawet 10 miesięcy wolnego nie wystarczyło, aby zobaczyć cały ten niesamowity kraj!

Hannah Stenning jest niezależną pisarką.