Marketing

Pięć najważniejszych priorytetów dla CMO B2C

  • 5 czerwca, 2023
  • 4 min read
Pięć najważniejszych priorytetów dla CMO B2C


Czerwiec to nie tylko półmetek roku, ale także moment, w którym CMO zaczynają planować nowy rok. Do końca 2023 roku zostało sześć miesięcy, więc wciąż jest wiele do zrobienia. Badanie firmy Forrester przeprowadzone w drugim kwartale 2023 r. w badaniu B2C Marketing CMO Pulse zawierało listę 16 priorytetów marketingowych. W przypadku każdego z nich poprosiliśmy respondentów (154 dyrektorów ds. marketingu B2C w USA) o wskazanie, czy priorytet jest krytyczny, wysoki, umiarkowany, niski lub „poza ich planem” na pozostałą część 2023 r. Wyniki są, a na szczycie pięć priorytetów, które najczęściej były oceniane jako „krytyczne”, to:

1. Ocena, czy używamy odpowiednich kanałów medialnych, aby dotrzeć do naszych docelowych odbiorców.

Planowanie komunikacji nie jest zadaniem raz w roku typu „ustaw i zapomnij”. Nadążanie za ciągle zmieniającym się środowiskiem medialnym jest szczególnym wyzwaniem dla kierowników ds. marketingu. Rok 2023 przyniósł już swój udział w rozwoju materiałów — od Chaos na Twitterze i zakazy TikTok do kaca w metaverse i generatywnej sztucznej inteligencji… wszędzie. A czy wspomnieliśmy o wszystkich zmianach na rynku streamingowym?

Warto przeczytać!  Aby dotrzeć do pokolenia Z, Folgers przygotowuje kampanię e-commerce na TikTok

2. Lepszy pomiar ROI naszych działań marketingowych.

Pomiary marketingowe są priorytetem wśród CMO, ale w tym roku uderza inaczej. Niepewność gospodarcza zmusza OZZ do tego podwoić pewne zakłady na wzrost — wypróbowane i prawdziwe taktyki marketingowe z Niektóre eksperymenty w miksie. Ponieważ budżety marketingowe są cięte, dyrektorzy ds. marketingu są pod presją, aby udowadniać zwrot z inwestycji w działania marketingowe na każdym kroku.

3. Optymalizacja obsługi klienta (CX).

Doświadczenie klienta powinien utrzymują się na szczycie listy „krytycznych” priorytetów OZZ. Ale nie zawsze tak jest: gdyby tak było, średni wynik we wskaźniku Customer Experience Index (CX Index™) firmy Forrester nie spadłby w 2022 r. — po raz pierwszy od 2018 r. A oczekiwania są jeszcze wyższe w tym roku, jak powiedzieli Forrester konsumenci że oczekują lepszej obsługi klienta w 2023 roku.

4. Generowanie większej liczby lojalnych klientów.

Przychody to nazwa gry już teraz. Ale napędzanie rozwoju firmy nie oznacza tylko pozyskiwania nowych klientów. Najbardziej lojalni klienci (których Forrester nazywa „wielbicielami”) wydają ponad 50% więcej niż przeciętny klient. Dlaczego? Wszystko to wiąże się z doskonałymi doświadczeniami klientów i posiadaniem strategii lojalnościowej obejmującej cały cykl życia klienta.

Warto przeczytać!  Cannes Lions wprowadza LIONS Creators ~ Nowe doświadczenie przyspieszające rozwój ekonomii twórców w ramach kreatywnego miksu marketingowego – Informacje o kampanii

5. Określenie najlepszej struktury naszej funkcji marketingowej.

Pełnomocni dyrektorzy ds. marketingu są przyzwyczajeni do tego, że są proszeni o robienie więcej za mniej — zwłaszcza gdy wzrost spowalnia. Posiadanie większej liczby obowiązków przy mniejszych zasobach oznacza inteligentniejszą pracę. Wiąże się to nie tylko z usprawnieniami procesów, ale także z podejmowaniem trudnych decyzji dotyczących talentów. I zaczyna się od samego szczytu, zapewniając zgodność CEO i CMO.

CMO mają problem z nowymi technologiami

Tylko jedna trzecia (33%) dyrektorów ds. marketingu B2C w USA wskazała, że ​​„zrozumienie, jak wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję” jest kluczowym priorytetem. W rzeczywistości ten priorytet był najmniej krytyczny na naszej liście 16. Co gorsza, „postęp w naszej strategii metaverse” zajął wyższą pozycję. Nie popełnij błędu: AI (i nie metaverse) jest tu dzisiaj i pozostanie. Obecnie ma ogromny wpływ na kreatywność, operacje marketingowe i reklamę. CMO, którzy nie planują proaktywnie wpływu sztucznej inteligencji na swoje strategie i funkcje marketingowe, już są w tyle.

Ten post został napisany przez wiceprezesa, dyrektora ds. badań Mike’a Proulxa i pierwotnie się pojawił Tutaj.

Obserwuj mnie na Świergot lub LinkedInie. Wymeldować się moja strona internetowa.




Źródło