Marketing

Pięć strategii marketingu przychodzącego | Lokalna firma

  • 25 stycznia, 2023
  • 7 min read
Pięć strategii marketingu przychodzącego |  Lokalna firma


ROZPOCZĘLIŚMY 23 rok stulecia, wychodząc z trwającej od dwóch lat pandemii, która zmusiła nas do dostosowania sposobu prowadzenia biznesu. Musieliśmy bardzo szybko ewoluować, a liderzy byli zmuszeni albo się dostosować, albo umrzeć. Praca zdalna nadal jest częścią nowego miejsca pracy, ponieważ firmy znajdują wydajniejsze sposoby działania, współpracy, organizowania spotkań itp. Zmiana była krytyczna, ponieważ domagali się jej jeszcze bardziej skomunikowani klienci.

Widzieliśmy również ogromną zmianę nawyków konsumenckich, spowodowaną pandemią, która wymusiła ogromne zmiany w kierunku robienia rzeczy w sposób cyfrowy, który nawet teraz ewoluuje.

Ankieta przeprowadzona przez Yotpo pokazuje, że więcej konsumentów przestawiło się na zakupy online, przy czym 25,35 procent konsumentów dokonuje więcej zakupów online niż zwykle. Kolejne 40,55 procent jest gotowych do zakupu od podobnych nowych marek, jeśli skończy się zapas ich zwykłej marki.

Oznacza to, że dzięki starannemu dopracowaniu, planowaniu i przeglądowi strategii marketingu przychodzącego możesz zwiększyć udział swojej marki w rynku i przychody pomimo pandemii. Poniżej omówimy pięć strategii, które pomogą Ci w pełni wykorzystać te zmiany w nawykach konsumenckich. Zacznijmy.

Zaktualizuj strategię marketingową, narzędzia

Przed pandemią większość firm miała zarówno strategię marketingu wychodzącego, jak i przychodzącego. Zimne telefony, reklamy w czasopismach i radiu, aktywacje produktów, ulotki i broszury były częścią typowego arsenału marketingowego.

Obecnie większość z tych opcji sama w sobie jest niewystarczająca. Ponieważ coraz więcej osób spędza czas online, posiadanie bloga, strony umożliwiającej rejestrację i aktywne strony w mediach społecznościowych mogą okazać się nieocenionymi narzędziami marketingowymi. Kanały te istniały przed pandemią, ale wpływ pandemii przyspieszył przyjęcie tych narzędzi. Można się spodziewać, że gdy właściciele firm i marketerzy dostrzegą wartość i efektywność korzystania z platform cyfrowych, przekalibrują swój marketing-mix, aby uwzględnić więcej.

Warto przeczytać!  Channel Marketing Analytics & Reporting (pełny/niepełny etat) (wszystkie płcie)

Aż 57 procent konsumentów korzysta z mediów społecznościowych, aby dowiedzieć się więcej o produktach lub usługach danej marki. Odpowiednie narzędzia marketingowe z wartościowymi treściami mogą zwiększyć odkrywanie marki i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów.

Przedefiniuj persony kupujących

Jednym z kluczowych elementów marketingu przychodzącego jest dogłębne zrozumienie grupy docelowej lub osoby kupującej. Twoja firma prawdopodobnie dobrze wiedziała, kto jest idealnym nabywcą lub jak wygląda idealna publiczność.

Pandemia zmusiła więcej osób, które w przeciwnym razie nie robiłyby zakupów ani nie szukały rozwiązań online, do przejścia na technologię cyfrową. Warto więc ponownie zastanowić się, jakie zmiany zaszły w Twoich obecnych segmentach, a także czy są nowi odbiorcy, którzy mogą być zainteresowani Twoimi produktami i usługami oraz jakiego rodzaju treści są potrzebne, aby do nich przemawiać.

Przejrzyj swoje kampanie generujące leady

Po uwzględnieniu osób, które mogą szukać online Twojej marki, musisz dostosować istniejące kampanie generowania potencjalnych klientów, aby uwzględnić tych odbiorców. Może to oznaczać dodanie nowej grupy demograficznej z płatnymi reklamami w mediach społecznościowych, tworzenie różnego rodzaju treści na blogu lub stosowanie różnych magnesów ołowiowych. Jeśli korzystasz z narzędzi CRM, takich jak HubSpot i Keap, możesz podzielić klientów na różne grupy i lepiej udoskonalić cały lejek sprzedaży od pozyskania do konwersji sprzedaży. Będziesz mógł załatać potencjalne luki w ścieżce lub poprawić segmentację.

Warto przeczytać!  Zyski Japan Tobacco w IV kwartale: nadal jesteśmy neutralni (OTCMKTS: JAPAF)

Testuj, testuj i jeszcze raz testuj!

Powinieneś podejść do marketingu tak, jakby strategia marketingowa była twoją hipotezą, a twoje kampanie były eksperymentami, które przeprowadzasz w celu potwierdzenia (lub obalenia), udoskonalenia i posuwania się naprzód. Być może zauważyłeś, że Twój ruch został poważnie zmniejszony, ponieważ wygląda na to, że ludzie nie są już zainteresowani określonym tematem. Ale pamiętaj, podczas gdy niektóre zainteresowania maleją, inne gwałtownie rosną. Te zmiany mogą oznaczać, że nadszedł czas, aby skierować swoje treści w innym kierunku, więc testuj, testuj i testuj.

Jeśli korzystasz z płatnych reklam, możesz dość szybko osiągnąć limit wydatków na reklamę bez planu.

Pomaga również szukać innych aspektów obecności w Internecie, których nie badasz wystarczająco. Lokalne SEO (Search Engine Optimization) jest teraz ważne, ponieważ coraz więcej osób próbuje znaleźć lokalne firmy oferujące kluczowe usługi. Promowanie Twojej firmy i stron internetowych za pomocą słów kluczowych związanych z lokalizacją może być bardzo pomocne.

Badanie konkurencji i nasłuchiwanie w mediach społecznościowych może również dostarczyć świetnych pomysłów na ulepszenie kampanii. Narzędzia takie jak Mention i Brand24 to świetne przykłady tanich narzędzi do słuchania w mediach społecznościowych.

Popraw swoją markę online

Skoncentrowanie się na treściach, które umieszczasz w sieci to jedno, ale innym, często pomijanym aspektem budowania silnej marki online jest upewnienie się, że Twoja marka zapewnia spójne wrażenia. Ponieważ wiele osób chce teraz wypróbować marki, których nigdy wcześniej nie miały, ważne jest, aby Twoja marka internetowa wydawała się godna zaufania i miała solidny dowód społeczny. Powinno to zacząć się od ogólnego wyglądu i stylu Twojej witryny. Czy wygląda na profesjonalnie zrobione? Czy łatwo jest nawigować i czytać? Czy Twoje treści na pierwszy rzut oka zdradzają, o czym jest Twoja firma lub blog?

Warto przeczytać!  KIRKLAND'S HOME OGŁASZA WAKACJE 2022 PORÓWNYWALNE WYNIKI SPRZEDAŻY

Społeczny dowód słuszności i rekomendacje będą miały wpływ na decyzje zakupowe nowych klientów. Statystyki OptinMonster pokazują, że 70 procent konsumentów przegląda recenzję produktu przed dokonaniem zakupu, podczas gdy aż 90 procent kupujących jest pod wpływem pozytywnych recenzji online.

Możesz zastosować to w swojej firmie, zachęcając klientów do pozytywnych recenzji na swoich stronach w mediach społecznościowych i na własnej stronie internetowej. Dobrym rozwiązaniem jest założenie konta Google, a także zachęcanie ludzi do dzielenia się pozytywnymi opiniami o Twojej firmie w Google, na forach typu Quora, a nawet w grupach na Facebooku, co pomoże w pozyskaniu nowego biznesu.

Końcowe przemyślenia

Pandemia przyniosła ze sobą wyjątkowy zestaw wyzwań. W przypadku firm wykorzystujących inbound marketing jako strategię, pandemia i zmiany w zachowaniach konsumentów wymagają przeglądu i udoskonalenia istniejącego planu.

Dowiedz się, co nadal działa, co można poprawić, a co należy całkowicie wyeliminować. Następnie spójrz na nowe dane demograficzne potencjalnych nabywców i ulepsz swoją strategię generowania leadów.

Może się okazać, że będziesz musiał przetestować zupełnie nowe strategie i śledzić różne wskaźniki, aby zmierzyć sukces. Ostatnim i kluczowym elementem skutecznej strategii marketingowej jest umieszczanie dowodu społecznego w dowolnym miejscu w Internecie.

Izba Przemysłowo-Handlowa Trynidadu i Tobago dziękuje Brevardowi Nelsonowi, współzałożycielowi i dyrektorowi generalnemu Caribbean Ideas, za wkład w ten artykuł.




Źródło