Marketing

Pięć trendów, które mogą zmienić Twoją strategię marketingową na rok 2022

  • 8 marca, 2022
  • 9 min read
Pięć trendów, które mogą zmienić Twoją strategię marketingową na rok 2022


Relacje między marketerami a ich klientami wkraczają w nową erę.

Zachowania konsumenckie wywołane pandemią zostaną na zawsze. W ciągu ostatniego roku większość z nas była zmuszona dostosować się do zmian i niepewności bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Biorąc pod uwagę, że wiele naszych codziennych interakcji ma charakter wyłącznie cyfrowy, powinniśmy spodziewać się, że przepaść między markami, które w znaczący sposób angażują odbiorców online, a tymi, które tego nie robią, znacznie się zwiększy.

To będzie rok, w którym liderzy branży będą musieli dostosować się do zmian i zainwestować w nowe rozwiązania, aby wyprzedzić konkurencję.

Nie ma drogi na skróty do strategii marketingowych, które przynoszą rezultaty, ale istnieje kilka kluczowych obszarów innowacji, na które warto zwrócić uwagę, aby podejmować mądre decyzje w obliczu roku 2022.

Oto kilka interesujących trendów, które będą kształtować świat marketingu i reklamy w nadchodzącym roku:

Priorytetowe traktowanie dopasowania marki w atmosferze dezinformacji

Badacze z Reuters Institute for the Study of Journalism odkryli, że obawy dotyczące dezinformacji rosną, dlatego szczególnie ważne jest zastanowienie się nad kontekstem, w jakim klienci wchodzą w interakcje z kampaniami Twojej marki.

Na przykład w zeszłym roku Biuro Dziennikarstwa Śledczego ujawniło, że dziesiątki największych światowych marek reklamowało się na stronach internetowych, rozpowszechniając dezinformację o Covid-19, a tym samym nieumyślnie wspierając rozprzestrzenianie się nieprawdziwych twierdzeń na temat pandemii i szczepionek. Dla marketerów ważne jest, aby dołożyć dodatkowych starań, aby wiedzieć, gdzie ich reklamy są oglądane przez odbiorców.

Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, dołącz do naszej sesji na Festiwalu Marketingu, gdzie spotkam się z panelem ekspertów, aby omówić wpływ dezinformacji i znaczenie partnerów odpowiednich dla marki w napędzaniu Twoich kampanii.

Warto przeczytać!  Akcje La-Z-Boy: odbudowa marży i potencjał wzrostowy (NYSE:LZB)

Daj przykład dzięki marketingowi opartemu na wartościach

W ubiegłym roku widzowie na całym świecie z niepokojem oczekiwali na werdykty podczas procesów Dereka Chauvina i Kyle’a Rittenhouse’a w następstwie globalnej fali protestów na rzecz sprawiedliwości rasowej, która rozpoczęła się w 2020 roku. W rezultacie wiele firm i marek wyruszyło w podróż, aby poprawić swoje praktyki i być częścią rozwiązania na rzecz bardziej sprawiedliwego i sprawiedliwego społeczeństwa.

Podobnie, gdy apel głównego nurtu o walkę o ochronę planety znalazł się w centrum uwagi dzięki filmom takim jak Don’t Look Up i Seaspiracy, zarówno konsumenci, jak i firmy zaczęły szukać sposobów na zmniejszenie swojego śladu ekologicznego.

Okazywanie szacunku ruchom społecznym może mieć kluczowe znaczenie dla dostarczania autentycznego przekazu marki, który łączy się z systemami wartości i przekonaniami odbiorców. Konsumenci szukają marek, które rzeczywiście są zgodne z ich wartościami i nie dają się łatwo przekonać firmom, które jedynie deklarują kwestie, na których im zależy. Dlatego marketerzy muszą rzucić światło na konkretne kroki, jakie podejmuje ich firma, aby stawić czoła największym wyzwaniom na świecie.

Deloitte jest jedną z wielu firm, które w rozmowie o swoich usługach stosują podejście oparte na wartościach. W 2021 r. Reuters Plus, studio marketingu marki Reuters, pomogło jej wypromować szczegółowy i przemyślany raport na temat punktu zwrotnego w regionie Azji i Pacyfiku w zakresie działań na rzecz klimatu oraz wpływu, jaki może on mieć na przyszłość regionu, odnosząc znaczący sukces.

Warto przeczytać!  3 sposoby na ulepszenie strategii marketingowej na rok 2023

Hiper-spersonalizowana treść, która rezonuje

Szerokie pociągnięcia pędzlem komunikatów kampanii, nawet jeśli są dostarczane z najwyższymi wartościami produkcji treści, już nie wystarczają. Widzimy, że znacznie więcej uwagi poświęca się bardzo konkretnym treściom, które mówią o wyjątkowych wyzwaniach, przed którymi stoi każdy segment odbiorców, a marka w działaniu rozwiązuje te problemy.

Weźmy jako przykład ostatnią kampanię DBS Bank Singapore. DBS wyprodukował serial telewizyjny, w którym uchwycono rzeczywiste scenariusze, w których ludzie znajdowali rozwiązania swoich unikalnych problemów z DBS. Seria nie tylko wzmocniła ludzkie oblicze firmy poprzez przedstawienie prawdziwych historii i pracowników DBS, ale także udowodniła, jak dobrze firma zna swoich klientów i ich potrzeby.

Innym sposobem, w jaki marketerzy personalizują treści w celu zaangażowania różnych segmentów odbiorców, jest stworzenie unikalnej identyfikacji wizualnej, która wskazuje na skokową zmianę. Może się to wydawać odważną decyzją, szczególnie w przypadku popularnych marek o dużej widoczności, ale może to być świetny sposób na poinformowanie odbiorców o nowościach bez konieczności rozpoczynania zupełnie nowego ćwiczenia rebrandingowego. Na przykład ilustracje mogą pozwolić Ci na stworzenie świeżego wyglądu, który współgra z wizualną tożsamością Twojej marki, ale który być może lepiej nadaje się do przekazania kampanii z większym skutkiem.

Przeprowadzka do metawszechświata

Kiedy Mark Zuckerberg ogłosił, że firma macierzysta Facebooka zmieni nazwę na Meta, ponownie rozpalił światowe zainteresowanie wciągającymi doświadczeniami i nieograniczoną naturą metaverse. Na przykład za pomocą influencer marketingu wirtualna impreza sylwestrowa Paris Hilton, te cyfrowe światy torują sobie drogę do głównego nurtu.

Warto przeczytać!  4 sposoby myślenia o wpływie sztucznej inteligencji na cykl życia klienta

Ta technologia jest wciąż we wczesnej fazie, ale łatwo zauważyć, jak świat metaverse, NFT i kryptowalut wpłynie na sposób, w jaki marketerzy dotrą do swoich odbiorców.

Billboardy w tych wirtualnych przestrzeniach mogą stać się równie wartościowe jak rzeczywista reklama zewnętrzna, a marki mogą tworzyć i sprzedawać wirtualne przedmioty, które mogą być noszone przez awatary w metaverse. Widzimy już marki takie jak Gucci wypuszczające wyłącznie cyfrowe sneakersy, które można „nosić” w rzeczywistości rozszerzonej lub na platformach gier online, takich jak Roblox.

Wyższe oczekiwania wobec marketingu doświadczeń

Świat event marketingu udowodnił, że potrafi się dostosować, gdy z powodu pandemii konferencje i wystawy zostały przeniesione do sieci. Mimo że wiele z tych wydarzeń powraca do osobistych ustawień, poprzeczka jest teraz znacznie wyższa, jeśli chodzi o tworzenie hybrydowych doświadczeń, które pozwalają klientom i widzom nawiązać autentyczny dialog z prelegentami wydarzeń i sponsorami na znacznie szerszą skalę.

Technologia ma do odegrania ogromną rolę w tworzeniu różnorodnych doświadczeń podczas wydarzeń. Organizatorzy wydarzeń traktują priorytetowo funkcje, takie jak możliwości nawiązywania kontaktów jeden na jednego, interaktywne czaty lub ankiety oraz innowacyjne opcje brandingu, aby podnieść jakość wydarzeń online, tak aby płynnie integrowały się z elementami wydarzenia odbywającymi się osobiście.

Zastanawiasz się już, w jaki sposób te pomysły mogłyby zainicjować innowacje w Twojej strategii marketingowej? Tak jak my. Skontaktuj się z naszym zespołem pod adresem Rozwiązania marketingowe Reutera aby podnieść poziom przekazu marki, który jest zgodny z najbardziej zaufanym głosem w wiadomościach.

Buddhika Amis jest starszym dyrektorem marketingu w Reuters.




Źródło