Marketing

Pięć trendów na rynku wynajmu, które warto obserwować – theMReport.com

  • 1 maja, 2023
  • 6 min read
Pięć trendów na rynku wynajmu, które warto obserwować – theMReport.com


Spowolnienie na rynku najmu jest już tutaj. Co dalej dla właścicieli i operatorów?
Wraz ze słabnącymi warunkami rynkowymi właściciele i operatorzy wielorodzinni znajdują się pod presją utrzymania najmu i generowania popytu. Oto główne trendy rynkowe, które mają wpływ na codzienną działalność nieruchomości i co możesz z nimi zrobić.

Co zmieniło się w tym roku?
Rynek najmu wygląda zupełnie inaczej niż w zeszłym roku, a budynki wielorodzinne dostosowują się po latach historycznie wysokiego popytu i podwyżek stawek. Analitycy rynkowi dostrzegają złagodzenie warunków rynkowych z wysokimi wskaźnikami oddanych mieszkań i nowych konstrukcji, wyższymi wskaźnikami pustostanów w porównaniu z ubiegłym rokiem i spadającymi stawkami czynszów. Zmiany te są również widoczne w wynikach wyszukiwania online najemców. Popyt na słowa kluczowe związane z wynajmem w Google systematycznie spadał od lipca 2022 r. do grudnia 2022 r.

Zajmiemy się pięcioma największymi trendami, które mają wpływ na zespoły ds. nieruchomości, oraz tym, co możesz zrobić, aby utrzymać wysokie obłożenie pomimo zmieniających się warunków rynkowych.

Po pierwsze: Rekordowe stawki nowych konstrukcji
Rosnąca podaż nowych nieruchomości wchodzących na rynek daje najemcom więcej opcji i zaostrza konkurencję o ugruntowane zespoły nieruchomości. W tym roku w budowie jest 943 tys. mieszkań wielorodzinnych, według Krajowego Stowarzyszenia Budowniczych Domów (NAHB). To prawie 50-letni rekord. Więcej projektów jest w trakcie realizacji w jednym czasie niż widzieliśmy od lat 70-tych.

Warto przeczytać!  5 najważniejszych trendów, które zmienią marketing b2b w 2023 roku

Działania, które możesz podjąć: Zobacz, jak Twoja społeczność radzi sobie z nowymi nieruchomościami i przygotuj się na przyszłą konkurencję.

Po drugie: wyższe wskaźniki pustostanów
W historycznie najbardziej pracowitym okresie leasingu, popyt na mieszkania nieoczekiwanie spadł w III kwartale 2022 roku. Stany Zjednoczone Census Bureau poinformowało, że w ostatnim kwartale 2022 r. liczba wolnych miejsc na wynajem wzrosła o 5,8% w całym kraju w porównaniu do 5,6% w IV kwartale 2021 r. Regiony Środkowego Zachodu i Południa odnotowały w ubiegłym roku największy wzrost pustostanów, odpowiednio do 6,9% i 7,3%. Region zachodni był w tyle z wynikiem 4,2%.

Rosnące stopy inflacji, masowe zwolnienia i wysokie koszty przyczyniają się do szerszego poczucia niepewności gospodarczej. W odpowiedzi wielu najemców wstrzymało się z przeprowadzką lub łączy gospodarstwa domowe, aby zaoszczędzić na kosztach. Wysoka inflacja we wszystkich dziedzinach również sprawia, że ​​najemcy koncentrują się na przystępności cenowej.

Działania, które możesz podjąć: Skoncentruj się na retencji i eksploruj nowe kanały pozyskiwania potencjalnych klientów.

Po trzecie: spadające stawki czynszu
Stawki czynszów w całym kraju również zaczęły się ochładzać. Analitycy z całego świata spodziewają się kontynuacji tego trendu w 2023 r. przy przewidywanym spadku czynszu efektywnego aż o 4,3%.

Działania, które możesz podjąć: Poznaj sposoby maksymalizacji wydajności w swoich operacjach.

Po czwarte: koszty cyfrowe rosną
Dla reklamodawców koszt dotarcia do najemców rośnie. W porównaniu do 2021 r. Koszt tysiąca Meta wzrósł o 61%CPM TikToka był o 185% wyższy i CPM zautomatyzowanych reklam displayowych Google wzrósł o 75%. Te rosnące ceny przypisuje się różnym czynnikom, w tym niestabilności cen nowych platform reklamowych i zmianom zasad, które sprawiają, że kierowanie reklam jest trudniejsze i droższe. W branży, która już boryka się z wyzwaniami związanymi ze skutecznym kierowaniem i wymaganiami FHA, reklamodawcy wielorodzinni muszą zachować szczególną czujność, jeśli chodzi o efektywne wykorzystanie dolarów reklamowych w przyszłości.

Warto przeczytać!  Indie są obecnie najbardziej zaludnionym krajem na świecie. I jest gotowy, by stać się siłą turystyczną

Działania, które możesz podjąć: Udoskonal strategie kierowania, aby docierać do odpowiednich odbiorców i ograniczać niepotrzebne koszty w budżecie marketingowym.

Pięć: Nowe trendy w wyszukiwaniu najemców
Tam, gdzie wielu najemców było „preferowanych cyfrowo”, teraz są cyfrowi na pierwszym miejscu. Zaufane źródła wykorzystywane przy podejmowaniu decyzji o zakupie uległy zmianie ze względu na influencerów internetowych i rosnącą konsumpcję mediów. Tak twierdzi ponad połowa konsumentów (51%) rekomendacja influencera skłoniła ich do zakupu w ciągu ostatnich dwóch lat.

Większość dzisiejszych najemców to milenialsi lub pokolenie Z. Pew Research Center to odkryło Na czele 53% gospodarstw domowych wynajmujących stoją osoby powyżej 45 roku życia. Kanały mediów społecznościowych, takie jak TikTok, oraz serwisy streamingowe, takie jak YouTube, są obecnie największymi kanałami świadomości, dzięki którym można dotrzeć do tych odbiorców. Dla pokolenia Z TikTok działa prawie jak wyszukiwarka do wyszukiwania tematów i produktów. YouTube jest ulubionym serwisem w różnych grupach wiekowychz niemal równą popularnością wśród pokolenia X, milenialsów i pokolenia Z.

Najemcy oczekują usprawnionej obsługi, w której nieruchomości przewidują ich potrzeby i są dostępne, aby odpowiedzieć na pytania przez całą dobę. To oczekiwanie może stanowić wyzwanie dla nieruchomości, które nie są jeszcze cyfrowe. Najemca jest bardziej skłonny do wynajęcia nieruchomości, która może odpowiedzieć na pytania za pośrednictwem czatu internetowego, a następnie bezproblemowo zaplanować wycieczkę online (w porównaniu z nieruchomością, która wymaga od niego wykonania telefonu i przekopania się w celu znalezienia poszukiwanych informacji).

Warto przeczytać!  AcuityAds: Ten upadły anioł upadł o wiele za daleko (NASDAQ:ILLM)

Działania, które możesz podjąć: Poznaj najemców tam, gdzie są dzisiaj, zwiększając swoją obecność w rozwijających się kanałach społecznościowych i zmniejszając tarcia, gdy najemca jest gotowy do rozmowy, czy to online, czy osobiście.

Jak zabezpieczyć miejsce swojej nieruchomości na rynku
Wspaniałą wiadomością dla nieruchomości jest to, że technologie dostosowują się, aby ułatwić bezpośrednie dotarcie do najemców i łatwiej przekonwertować nowych potencjalnych klientów na najem. Zrozumienie, w jaki sposób główne zmiany rynkowe kształtują popyt na Twoim lokalnym rynku, pomoże Ci znaleźć odpowiednią kombinację kanałów i przygotować Twoją nieruchomość na lepszą przyszłość.




Źródło