Marketing

pięćdziesiąt pięć ujawnia strategiczne podejście do przejścia na MMM nowej generacji

  • 5 października, 2023
  • 3 min read
pięćdziesiąt pięć ujawnia strategiczne podejście do przejścia na MMM nowej generacji


Modelowanie marketingu mix nowej generacji (MMM) stanowi krok naprzód w stosunku do swojego poprzednika, przezwyciężając ograniczenia i czerpiąc korzyści z osiągnięć nauki o danych. Aby jednak skutecznie go wdrożyć, przedsiębiorstwa muszą przyjąć strategiczne podejście.

Tak twierdzi firma konsultingowa martech pięćdziesiąt pięć, której zespół międzynarodowych ekspertów zebrał się niedawno, aby omówić najważniejsze porady dotyczące wprowadzenia aktualnego rozwiązania MMM do firm, które szukają nowych sposobów inteligentnego docierania do klientów w nowym, bardziej prywatnym środowisku — skoncentrowana era marketingu cyfrowego.

Tradycyjne MMM, którego początki sięgają lat pięćdziesiątych XX wieku, funkcjonowało jako rozwiązanie „czarnej skrzynki”, przy minimalnym wglądzie w jego metodologię, co dodatkowo pogłębiało inne ograniczenia: rzadkie raportowanie, brak szczegółowości i wysokie koszty. Chociaż stało się to przestarzałe wraz z pojawieniem się plików cookie i śledzenia w przeglądarce, najnowsze globalne regulacje dotyczące prywatności zmusiły marketerów do rozważenia innych opcji; prześledź ewolucję MMM nowej generacji.

W przeciwieństwie do tradycyjnego MMM, MMM nowej generacji oferuje podejście skupiające się przede wszystkim na prywatności, holistyczne podejmowanie decyzji, dynamiczne prognozowanie, głębsze analizy, rekomendacje z możliwością zastosowania i dostępny pulpit nawigacyjny – a ponadto jest teraz bardziej opłacalną opcją ze względu na postęp w nauce danych technik od początków tradycyjnego MMM.

Warto przeczytać!  Strategia celu zabezpieczy Twoją markę na przyszłość

Chociaż każda firma jest inna i musi dostosować swoje narzędzia do śledzenia i analizy do swoich potrzeb, istnieje prosta czteroetapowa metodologia, która została zidentyfikowana przez zespół pięćdziesiąt pięć osób. Ich metodologia jest następująca:

  1. Poznaj podstawowe zbiory danych, które są najbardziej istotne dla Twojej marki i zapewnij ich wiarygodność
  2. Skorzystaj z tych zestawów danych, aby zbudować w pełni spersonalizowaną konfigurację wzbogaconą o uczenie maszynowe, dostosowaną do Twoich wymagań
  3. Upewnij się, że Twój model jest w pełni przejrzysty i, jeśli to możliwe, skonfiguruj go całkowicie wewnętrznie, aby wymusić Twoją własność nad danymi
  4. Zintegruj swoje wewnętrzne zespoły w procesie, aby w przyszłości mogły samodzielnie zarządzać rozwiązaniem MMM i je utrzymywać

Komentując czteroetapową metodologię firmy pięćdziesiąt pięć, Nick Yang, szef ds. mediów w firmie pięćdziesiąt pięć, powiedział: „Ważne jest, aby podejmować każdy krok na bieżąco, a nie próbować rozwiązać wszystko na raz. Postępowanie zgodnie z tym procesem powinno dostarczyć firmom praktyczne wyniki, które umożliwią Twojemu zespołowi przeprowadzanie symulacji, dostosowywanie strategii i podejmowanie świadomych decyzji w czasie rzeczywistym, aby zwiększyć zwrot z inwestycji.

Warto przeczytać!  6 unikalnych strategii generowania natychmiastowych przychodów z e-commerce

„Nie ma dwóch takich samych firm, dlatego każde rozwiązanie powinno być inne. Twój dostosowany model może obejmować wszystko – od monitorowania wydajności i czasu rzeczywistego po eksperymenty, prognozowanie i planowanie scenariuszy. Identyfikacja aplikacji, które będą najważniejsze dla Twojej organizacji, wpłynie na kształt Twojego rozwiązania, ale gdy już zaczniesz działać, możesz na bieżąco dostosowywać początkową konfigurację, aby uwzględnić zmieniające się wymagania.

Pięćdziesięciu pięciu współpracowało z firmami nad dostosowaniem MMM nowej generacji, słuchając ich potrzeb i wyzwań, aby zdefiniować potrzebne moduły i analizując wyniki, aby upewnić się, że model zapewnia dokładnie to, czego potrzebują.


Źródło