Nauka i technika

Pięciokrotny wzrost autyzmu w regionie Nowy Jork-New Jersey

  • 26 stycznia, 2023
  • 5 min read
Pięciokrotny wzrost autyzmu w regionie Nowy Jork-New Jersey


Streszczenie: W latach 2000-2016 udokumentowane przypadki ASD wzrosły aż o 500% w regionie metropolitalnym Nowy Jork – New Jersey. Największy wzrost odnotowano wśród dzieci bez niepełnosprawności intelektualnej. Naukowcy twierdzą, że aż 2 na 3 dzieci, u których zdiagnozowano autyzm, nie ma żadnej niepełnosprawności intelektualnej.

Źródło: Uniwersytet w Rutgers

Udokumentowane przypadki zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) w regionie metropolitalnym Nowy Jork-New Jersey wzrosły aż o 500 procent w latach 2000-2016, z najwyższym wzrostem wśród dzieci bez niepełnosprawności intelektualnej, zgodnie z badaniem Rutgers.

Jest to przeciwieństwo wcześniejszych odkryć, które sugerowały, że autyzm zazwyczaj współwystępuje z upośledzeniem umysłowym.

„Jednym z założeń dotyczących ASD jest to, że występuje ono wraz z niepełnosprawnością intelektualną” – powiedziała Josephine Shenouda, adiunkt w Rutgers School of Public Health i główna autorka badania opublikowanego w czasopiśmie Pediatria.

„Twierdzenie to zostało poparte starszymi badaniami sugerującymi, że do 75 procent dzieci z autyzmem ma również niepełnosprawność intelektualną”.

„Nasz artykuł pokazuje, że to założenie nie jest prawdziwe” – powiedział Shenouda. „W rzeczywistości w tym badaniu dwoje na troje dzieci z autyzmem nie miało żadnej niepełnosprawności intelektualnej”.

Korzystając z danych półrocznych z New Jersey Autism Study, naukowcy zidentyfikowali 4661 8-latków z ASD w czterech hrabstwach New Jersey (Essex, Hudson, Ocean i Union) w okresie objętym badaniem. Spośród nich 1505 (32,3 procent) miało niepełnosprawność intelektualną; 2764 (59,3 procent) nie.

Warto przeczytać!  Przyszłe leczenie otyłości może być ukierunkowane zarówno na naturę, jak i na wychowanie

Późniejsza analiza wykazała, że ​​wskaźniki ASD współwystępujące z niepełnosprawnością intelektualną wzrosły dwukrotnie w latach 2000-2016 – z 2,9 na 1000 do 7,3 na 1000. Wskaźniki ASD bez niepełnosprawności intelektualnej wzrosły pięciokrotnie, z 3,8 na 1000 do 18,9 na 1000.

Shenouda powiedział, że mogą istnieć wyjaśnienia obserwowanych wzrostów, chociaż potrzebne są dalsze badania, aby określić dokładne przyczyny.

„Większa świadomość i testy na ASD odgrywają pewną rolę” – powiedział Walter Zahorodny, profesor nadzwyczajny w Rutgers New Jersey Medical School i główny autor badania.

„Jednak fakt, że zaobserwowaliśmy 500-procentowy wzrost zachorowań na autyzm wśród dzieci bez jakiejkolwiek niepełnosprawności intelektualnej – dzieci, o których wiemy, że przepadają przez szczeliny – sugeruje, że coś innego również napędza ten wzrost”.

To jest rysunek dziecka z klockami
Wskaźniki ASD bez niepełnosprawności intelektualnej wzrosły pięciokrotnie, z 3,8 na 1000 do 18,9 na 1000. Obraz jest w domenie publicznej

Wykazano, że częstość występowania ASD jest związana z rasą i statusem społeczno-ekonomicznym. Badanie Rutgers wykazało, że prawdopodobieństwo zidentyfikowania czarnych dzieci z ASD i bez niepełnosprawności intelektualnej było o 30 procent mniejsze w porównaniu z dziećmi rasy białej, podczas gdy dzieci mieszkające w zamożnych obszarach były o 80 procent bardziej podatne na identyfikację z ASD i bez niepełnosprawności intelektualnej w porównaniu z dziećmi w obszary zaniedbane.

Korzystając z danych New Jersey Autism Study i danych ze spisu powszechnego w USA, naukowcy byli w stanie oszacować wskaźniki zaniżania ASD w czterech hrabstwach.

Warto przeczytać!  Chów wsobny przyczynia się do upadku orków zamieszkujących Południe – The Cordova Times

Shenouda powiedział, że zajęcie się ustaleniami może pomóc w zlikwidowaniu luk w identyfikacji i ostatecznie zapewnić bardzo potrzebne usługi ASD na obszarach o niższych dochodach.

„Biorąc pod uwagę, że nawet 72 procent populacji ASD ma graniczne lub średnie zdolności intelektualne, należy położyć nacisk na wczesne badania przesiewowe, wczesną identyfikację i wczesną interwencję” – powiedziała.

„Ponieważ korzyści w funkcjonowaniu intelektualnym są proporcjonalne do intensywnej interwencji w młodszym wieku, ważne jest, aby powszechne badania przesiewowe były na miejscu, zwłaszcza w społecznościach o niedostatecznym dostępie.

O tych wiadomościach z badań nad autyzmem

Autor: Patti Zieliński
Źródło: Uniwersytet w Rutgers
Kontakt: Patti Zieliński – Uniwersytet Rutgers
Obraz: Obraz jest w domenie publicznej

Orginalne badania: Dostęp zamknięty.
„Rozpowszechnienie i różnice w wykrywaniu autyzmu bez niepełnosprawności intelektualnej” autorstwa Josephine Shenouda i in. Pediatria


Abstrakcyjny

Zobacz też

To pokazuje mózg

Rozpowszechnienie i różnice w wykrywaniu autyzmu bez niepełnosprawności intelektualnej

TŁO:

Zdolności intelektualne przewidują wyniki funkcjonalne dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Klasyfikacja dzieci z ASD z niepełnosprawnością intelektualną (ID) i bez niej jest niezbędna, aby wspomóc badania etiologiczne, zapewnić usługi i informować o planowaniu edukacyjnym i zdrowotnym opartym na dowodach.

METODY:

Korzystając z projektu badania przekrojowego, przeanalizowano dane z lat 2000-2016 dotyczące aktywnego nadzoru ASD wśród 8-latków mieszkających w obszarze metropolitalnym Nowy Jork-New Jersey, aby określić częstość występowania ASD z identyfikatorem i bez niego. Wielowymiarowe modele regresji Poissona wykorzystano do zidentyfikowania trendów dla ASD z ID (ASD-I) i bez ID (ASD-N).

Warto przeczytać!  Niepilotowany statek kosmiczny Sojuz dokuje na stacji kosmicznej, aby zastąpić uszkodzoną kapsułę załogi – Spaceflight Now

WYNIKI:

Ogółem zidentyfikowano 4661 8-latków z ASD. Te, które były ASI-I, to 1505 (32,3%), a 2764 (59,3%) to ASD-N. Mężczyźni byli 3794 (81,4%), 946 (20,3%) było nie-Latynosami czarnymi (czarnymi), 1230 (26,4%) było Latynosami, a 2114 (45,4%) było nie-Latynosami białymi (białymi). Zaobserwowaliśmy 2-krotny i 5-krotny wzrost częstości występowania odpowiednio ASD-I i ASD-N w latach 2000-2016. Czarne dzieci były o 30% rzadziej identyfikowane z ASD-N w porównaniu z białymi dziećmi. Dzieci mieszkające na obszarach zamożnych były o 80% bardziej narażone na identyfikację z ASD-N w porównaniu z dziećmi na obszarach o niedostatecznym dostępie. Większy odsetek dzieci z ASD-I mieszkał na obszarach wrażliwych w porównaniu z dziećmi z ASD-N. Mężczyźni mieli wyższą częstość występowania w porównaniu z kobietami, niezależnie od statusu identyfikacyjnego; jednakże stosunek liczby mężczyzn do kobiet był nieco niższy wśród przypadków ASD-I w porównaniu z przypadkami ASD-N.

WNIOSKI:

Jedno na troje dzieci z ASD miało ID. Rozbieżności w identyfikacji ASD bez ID zaobserwowano wśród dzieci rasy czarnej i latynoskiej, a także wśród dzieci mieszkających na obszarach o niedostatecznym dostępie.


Źródło