Fotografia

Piękny portret z włosami przeciwstawiającymi się grawitacji

  • 26 grudnia, 2023
  • 8 min read
Piękny portret z włosami przeciwstawiającymi się grawitacji


Piękno portretu z miniaturą tła w kolorze cyjanowym z grawitacją przeciwstawiającą się włosom

Celem portretu urody jest podkreślenie fizycznego piękna fotografowanej osoby. Wyzwanie związane z dodaniem słowa „kreatywny” do tej mieszanki polega na tym, że nie chcesz, aby zdjęcie bardziej odzwierciedlało kreatywność fotografa niż piękno fotografowanej osoby.

Koncepcja

Tematem tej sesji portretowej jest moja wizażystka Monae. Wysłała mi selfie, na którym widać, że ma długie, proste włosy doczepiane. Na co dzień Monae jest stylistką fryzur prowadzącą własny salon.

Wiedziała, że ​​szukałem okazji do zrobienia kilku zdjęć z długimi włosami; jednakże w krótkim czasie nie miałem czasu na zakup akcesoriów ani elementów kostiumu, aby nadać styl ujęcia. Nie chcąc przepuścić dobrej okazji, zdecydowałam się na kreatywną wersję portretu urody. Żadnych fantazyjnych akcesoriów ani fu-fu – po prostu piękne i kreatywne oświetlenie i pozy.

Postanowiłem ukraść ujęcie, które stworzyłem jedenaście lat temu. Na tym zdjęciu po prawej stronie widać, że obiekt patrzy prosto w kamerę, a jej blond włosy są związane w kucyk na samym czubku głowy.

Moja wizażystka była wówczas poza kadrem, trzymając włosy i puszczając je w liczbie 3.

Dwa poniższe zdjęcia powstały w niecałe dwie godziny. To był rzadki przypadek, kiedy wpadłem na pomysł pod wpływem chwili i udało mi się dostać do studia i dobrze go zrealizować.

Wskazówka dla profesjonalistów: Termin „oświetlenie kosmetyczne” jest często używany zamiennie z terminem „oświetlenie glamour”, ale istnieje między nimi subtelna różnica. Oświetlenie upiększające jest zazwyczaj delikatniejsze i bardziej rozproszone niż oświetlenie efektowne i rzadziej tworzy cienie o wysokim kontraście. Oświetlenie upiększające ma na celu stworzenie naturalnego, atrakcyjnego wyglądu, który uwydatnia naturalne piękno fotografowanej osoby.

Konfiguracja pięknego portretu

Początkowo planowałem robić zdjęcia od razu, tak jak to zrobiłem w przypadku poprzedniego zdjęcia z 2012 roku, i początkowo myślałem o zrobieniu zdjęć na czarnym tle, a następnie dodaniu dużej ilości kolorów (pomarańczowy, niebieski, żółty i magenta).

Warto przeczytać!  Zwiedź targi CP+ w Jokohamie w 30 sekund: jeden z największych pokazów kamer na świecie: Przegląd fotografii cyfrowej

Umieściłem aparat tuż poniżej poziomu oczu fotografowanej osoby i planowałem dodać trochę dymu do tła poprzez nakładkę w postprodukcji.

Stałem na małym stołku tuż za kadrem i spuszczałem włosy modelce, jednocześnie wyzwalając kamerę za pomocą bezprzewodowego pilota.

Byłem uwiązany za pomocą 5-metrowego kabla Tether Tools TetherPro USB-C na USB-C, który widziałem ze swojego miejsca na drabinie.

Kliknij biały przycisk odtwarzania poniżej, aby zobaczyć, jak kształtowałem włosy za kulisami.

Schematy oświetlenia

Na poniższym schemacie oświetlenia tych kreatywnych portretów piękności widać, że do pierwszego zdjęcia z tej sesji użyłem 6 lamp Godox AD200 (299 USD). (Kwadratowy obrazek powyżej).

Moja kluczowa latarka, Godox AD200, jest zamontowana z gołą żarówką w 33-calowej składanej kosmetyczce Phottix Rani II (145 USD). Kluczową lampę zamontowano na stojaku C Neewer ze stali nierdzewnej o dużej wytrzymałości (275 USD), o długości 1,5–3 m z wysięgnikiem o długości 1,2 m.

Pozostałe pięć lamp miało głowice Fresnela na miejscu i zostało zżelowanych żelami w kolorze MagMod (49 USD). Dwie lampy zostały ustawione jako lampy krawędziowe z żółtymi żelami, aby stworzyć żółte refleksy na krawędziach mojego obiektu, a żelowane lampy błyskowe w kolorze pomarańczowym, niebieskim i magenta skierowano na bezszwowe tło papierowe Savage Universal Black #20.

Cztery z pozostałych świateł zostały zamontowane na automatycznych stojakach świetlnych Cheetah Stand C8, natomiast światło tła z niebieskim żelem zostało zamontowane na stojaku tła DIY wykonanym z płytki ściennej Baby Pin.

Warto przeczytać!  Oszuści z Facebooka niszczą 7-letni biznes fotografa

? Wskazówka dla profesjonalistów: nawet jeśli nie masz doświadczenia w pracy z tak wieloma kolorami i światłami. Rozpocznij konfigurację od świateł tła – jednego światła – jednego koloru na raz. Zrób zdjęcie próbne po umieszczeniu każdego światła, aby upewnić się, że światło jest ustawione na odpowiednią moc i pod właściwym kątem, aby uzyskać pożądany wygląd. Po wykonaniu tej czynności ze światłami/kolorami tła i obręczy włącz oświetlenie kluczowe i dostosuj moc, aby obiekt wyróżniał się.

Chociaż byłem zadowolony z wyglądu pierwszego zdjęcia, wydawało mi się to zbyt przewidywalne, biorąc pod uwagę mój styl i poprzednie zdjęcia. Kiedy zacząłem „pracować nad zdjęciem” i szukać wariacji, mój obiekt zaproponował zdjęcie profilowe.

Chociaż nie jestem fanką portretów profilowych, wiedziałam, że mogę popracować nieszablonowo, ponieważ był to kreatywny portret urody. Do ostatniego zdjęcia kazałem modelce odchylić się do tyłu i położyć ręce na innym krześle. Następnie kazałem jej wypchnąć brodę do przodu tak daleko, jak to możliwe, i przechylić ją w dół.

Aby mieć jak największy wpływ na oczy, biorąc pod uwagę, że jest to profil, umieściłem samoprzylepną kropkę na ścianie naprzeciwko fotografowanej osoby, aby zapewnić jej miejsce do patrzenia. Nawet z boku oczy muszą być dobrze wyważone.

Nie wspominając już o tym, że kropka zapewnia obiektowi miejsce, na którym może się skupić, co oznacza, że ​​znacznie rzadziej obraca ona głowę na boki, co sprawia, że ​​mam o jedną rzecz mniej do zmartwień podczas fotografowania.

Ponadto po przełączeniu na widok profilu udało mi się ograniczyć do zaledwie trzech świateł, jak widać na poniższym schemacie. Jako tło użyłem turkusowego żelu, a dla lekkiego akcentu użyłem żółtego światła na aparacie.

Warto przeczytać!  Fujifilm przedstawia teleobiektyw 500 mm F5.6 R LM OIS WR do średniego formatu: przegląd fotografii cyfrowej

? Wskazówka dla profesjonalistów: nie zapomnij o reflektorach: w portretach urody ich rozmiar i położenie mogą mieć kluczowe znaczenie. Duże, centralnie umieszczone reflektory przywołują niewinny wygląd z szeroko otwartymi oczami, podczas gdy mniejsze, umieszczone poza środkiem, tworzą bardziej tajemniczy, kontemplacyjny klimat. Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj ten artykuł: Znaczenie reflektorów w przypadku portretów.

Sprzęt aparatu

Aparatem był korpus aparatu Sony A7IV (2499 USD) z obiektywem Tamron 70-180mm F/2.8 Di III VXD (1199 USD) ustawionym na 100 mm dla obu zdjęć. Kamera została zamontowana na głowicy kulowej Acratech GP-SS (479 USD), która została zamontowana na stojaku na pistolet Cheetah Stand z dodatkowym uchwytem i kółkami.

Ostateczna rama

Ostateczny obraz wymagał minimalnego retuszu, ponieważ moim bohaterem była doskonała wizażystka. Zachęcam do stałej współpracy z wizażystką.

W postprodukcji pierwszego (kwadratowego) zdjęcia dodałem do tła lekką, przydymioną nakładkę, a na obrazie poziomym, na którym obiekt jest skierowany do aparatu, dodałem mętną teksturę z delikatną mgiełką i efektem bokeh.

W przypadku tej sesji chodziło o eksperymentowanie z dwoma różnymi aranżacjami oświetlenia, dwiema różnymi pozami i wieloma różnymi sposobami kręcenia i odwracania włosów.

Masz więcej pytań na temat portretów kosmetycznych lub oświetlenia? Czy chcesz kontynuować rozmowę? Dołącz do mojej społeczności fotograficznej TOGKnowledge, w której znajdziesz fotografów z ponad 30 krajów, którzy pasjonują się nauką i dzieleniem się swoją fotografią w miarę rozwijania swojego rzemiosła.

Mam nadzieję, że te informacje okazały się dla Ciebie przydatne. A teraz idź, weź aparat i nakręć coś! Ponieważ – „Twój NAJLEPSZY strzał jest Twoim NASTĘPNYM strzałem!” — Joe Edelmana




Źródło