Podróże

Pierwszy koncepcyjny kamper z wodorem NextGen o zerowej emisji

  • 18 kwietnia, 2023
  • 4 min read
Pierwszy koncepcyjny kamper z wodorem NextGen o zerowej emisji


Pierwszy kamper koncepcyjny Hydrogen nextgen o zerowej emisji.

First Hydrogen Corp. (TSXV: FHYD) (OTC Pink: FHYDF) (FSE: FIT) („FIRST HYDROGEN” lub „Firma“) ujawnia swoją wizję bezemisyjnego pojazdu rekreacyjnego (RV), badając zastosowania paliw alternatywnych w różnych klasach pojazdów.

Zaprojektowany z myślą o przestronnej części mieszkalnej, dużej przedniej szybie i dużym prześwicie, kamper koncepcyjny stawia na pierwszym miejscu komfort i wrażenia kierowcy. Koncepcja kampera ilustruje, w jaki sposób firma First Hydrogen bada, w jaki sposób technologia ogniw paliwowych może zostać zastosowana w większych pojazdach.

Koncepcja została opracowana we współpracy z globalnymi ekspertami w dziedzinie mobilności, EDAG Group. Wydanie następuje po ujawnieniu przez First Hydrogen koncepcji lekkiego samochodu dostawczego (LCV) generacji II. Spółka opracowuje również koncepcje pojazdów wyposażonych w wyciągarkę lub holownicę oraz wyposażonych w przyczepy lub skrzynie ładunkowe.

Korzyści z wodoru dla pojazdów rekreacyjnych

Pojazdy elektryczne na ogniwa paliwowe (FCEV) mogą pokonywać większe odległości i radzić sobie z cięższymi ładunkami niż równoważne pojazdy elektryczne na baterie (BEV); atrybuty, które są atrakcyjne dla rynku pojazdów rekreacyjnych. Samochody kempingowe pokonują duże odległości, często w dziczy, z dala od infrastruktury do tankowania lub ładowania, co sprawia, że ​​duże odległości są szczególnie atrakcyjne.

Warto przeczytać!  JK wkrótce znajdzie się na liście 50 najpopularniejszych kierunków podróży na świecie: LG Manoj Sinha

Tankowanie FCEV zajmuje zaledwie kilka minut, mniej więcej tyle samo czasu, co pojazd benzynowy lub wysokoprężny, podczas gdy ładowanie pojazdów elektrycznych może trwać wiele godzin, co ogranicza swobodę, której wymaga życie w samochodzie dostawczym.

Dodatkowo, w ten sam sposób, w jaki samochody dostawcze mogą potrzebować do obsługi agregatów chłodniczych, a pojazdy ratownicze zasilają sprzęt medyczny; pojazdy rekreacyjne obsługują dodatkowe obciążenia, takie jak kuchenki i bojlery wodne, zastosowania odpowiednie dla pojazdów FCEV. Pojazdy typu BEV wymagają większej liczby ogniw akumulatorowych do zasilania tych obciążeń, co zwiększa całkowitą masę pojazdu i szybciej wyczerpuje energię pojazdu.

Rynek pojazdów rekreacyjnych

Rynek pojazdów rekreacyjnych ogromnie się rozwinął w ciągu ostatnich kilku lat, rynek północnoamerykański został wyceniony na 56,29 mld USD w 2022 r. i przewiduje się, że do 2032 r. osiągnie wartość 107,6 mld USD1. Podobnie rośnie europejski rynek rekreacyjny, z rekordową sprzedażą 260 000 nowych pojazdów w 2021 r. i utrzymującym się wysokim popytem w 2022 r., przy czym sprzedaż pojazdów nieznacznie spadła ze względu na dostępność i problemy w globalnym łańcuchu dostaw2.

Warto przeczytać!  Najlepsze miejsca na nocleg, zakupy, jedzenie i zwiedzanie w Seulu

Zazwyczaj kierowcy pojazdów rekreacyjnych są bardziej świadomi ekologicznie i już wybierają pojazdy hybrydowe lub bardziej ekologiczne paliwa alternatywne, takie jak biopaliwa, aby zmniejszyć swój ślad węglowy. First Hydrogen widzi szansę dla pojazdów napędzanych wodorem, aby wesprzeć ten rozwijający się rynek w dążeniu do zerowej emisji wraz z sektorami pojazdów użytkowych.

Wiadomość ta następuje po ogłoszeniu, że firma First Hydrogen pomyślnie rozpoczyna trwające od 12 do 18 miesięcy testy pojazdów użytkowych ze swoim lekkim dostawczym samochodem dostawczym I generacji na ogniwa paliwowe. We współpracy z brytyjskim konsorcjum Aggregated Hydrogen Freight Consortium (AHFC) rozpoczynają się próby drogowe z wielokrotnie nagradzaną firmą zarządzającą flotą, Rivus.

Steve Gill, Dyrektor generalny Automotive for First Hydrogen mówi:

Pierwszy kamper z wodorem jest przykładem tego, jak postrzegamy wodorowe ogniwa paliwowe i inne technologie pojazdów elektrycznych mające szersze zastosowanie.

„Z powodzeniem demonstrujemy potencjał technologii ogniw paliwowych w klasie lekkich samochodów dostawczych, ale badamy, w jaki sposób technologia może przynieść korzyści innym sektorom, w tym pojazdom rekreacyjnym. Łączenie się z naturą jest niezwykle ważne dla właścicieli pojazdów rekreacyjnych, a ta koncepcja pokazuje, w jaki sposób pojazd napędzany wodorem może pomóc ludziom chronić środowisko, jednocześnie ciesząc się życiem vana”.

Warto przeczytać!  Minor Hotels świętuje uznanie jako „Świetne miejsce pracy”

Bernata Kosta, Dyrektor ds. projektowania w EDAG Hiszpania, komentuje:

Projekt kampera ma podobne zasady projektowe jak seria Generation II; jest to czysty, nowoczesny wygląd, który stawia na pierwszym miejscu funkcjonalność i jest wyrazem uznania dla ekologicznej technologii paliwowej furgonetki.

„Ma również wspólną konfigurację świateł do jazdy dziennej, co sprawia, że ​​kamper jest natychmiast rozpoznawalny jako pojazd First Hydrogen. Ostatecznie zawiera cechy pożądane w pojazdach rekreacyjnych, takie jak dobre oświetlenie pojazdu, które jest szczególnie przydatne do zapewnienia widoczności pojazdu zaparkowanego na poboczu drogi lub jako źródło światła podczas biwakowania z dala od cywilizacji”.

CZYTAĆ najnowsze wiadomości kształtujące rynek wodoru w Hydrogen Central

Pierwszy koncepcyjny kamper z wodorem NextGen o zerowej emisji, Vancouver, Kolumbia Brytyjska, Newsfile Corp., 17 kwietnia 2023 r.


Źródło