Podróże

Pierwszy na świecie identyfikator. Buzz electric camper otwiera nową erę w życiu vanów VW

  • 25 stycznia, 2023
  • 4 min read
Pierwszy na świecie identyfikator.  Buzz electric camper otwiera nową erę w życiu vanów VW


W tym samym czasie Winnebago pokazywało jeden z pierwszych potencjalnych w pełni elektrycznych amerykańskich kamperów, niemiecka marka Alpincamper pokazywała pierwszego w pełni przerobionego Volkswagena ID. Buzz elektryczny samochód kempingowy na świecie. Stało się to na tym samym pokazie CMT, który przyniósł nam takie nowości jak Spacecamper ebike RV i van koncepcyjny Alpine Cross Cabin. Identyfikator Alpincampera. Prototyp Buzza sugeruje obiecującą przyszłość dla małych elektrycznych samochodów kempingowych, mieszczących się w kompaktowej, zdecentralizowanej obudowie, która oferuje duży komfort i możliwości bez zbędnej wagi i objętości.

Odkąd Volkswagen po raz pierwszy wspomniał o planach własnego ID. Samochód kempingowy Buzz, oczekiwanie na ID. Buzz campery ogólnie. Ququq wprowadził pierwszy identyfikator. Samochód kempingowy Buzz na zeszłorocznym Salonie Caravan w Dusseldorfie, wkrótce potem wprowadzony na rynek.

Podejście Ququq do elektrycznego kempingu VW to wyjmowany zestaw kempingowy w pudełku, a nie pełnoetatowa konwersja, więc Alpincamper jako pierwszy pokazuje pełnoetatowy identyfikator. Samochód kempingowy Buzz. Konwersja Alpincampera nie jest tak wszechstronna, jak wyjmowany system, taki jak Ququq, ale jego stała instalacja wydaje się oferować prostsze, bardziej ukryte i wygodniejsze biwakowanie.

Warto przeczytać!  Osoby często podróżujące samolotami muszą płacić więcej za dekarbonizację. Dlatego

Przy 185 calach (471 cm) ID. Rozmiary Buzz są znacznie krótsze niż Volkswagen Transporter i są bliższe małej furgonetce, takiej jak VW Caddy. Tak więc przeróbki kamperów będą wyglądać nieco inaczej niż dobrze znana kuchnia po stronie kierowcy/tylna ławka do spania, wciąż dość popularna w najnowszych przeróbkach VW T6.1 Transporter.

Alpincamper w pełni wykorzystuje VW ID.  Ograniczona przestrzeń Buzza, otwierana na wysokość stojącą dzięki centralnie podnoszonemu panelowi dachowemu
Alpincamper w pełni wykorzystuje VW ID. Ograniczona przestrzeń Buzza, otwierana na wysokość stojącą dzięki centralnie podnoszonemu panelowi dachowemu

Alpincamper

Alpincamper zdecydował się na małą furgonetkę, którą widzieliśmy już raz lub dwa razy, umieszczając długą sofę po stronie kierowcy naprzeciwko bloku kuchennego po stronie pasażera. Otwiera wnętrze, zapewniając większy komfort i mobilność w pojeździe dzięki małemu, podnoszonemu dachowi przypominającemu komin, zaprojektowanemu w celu oczyszczenia centralnej części stojącej bez ciężaru i złożoności podnoszonego dachu pełnej długości. Nie mając miejsca na dachu na łóżko, ten mini wyskakujący samochód ogranicza vana do wygodnego spania dwóch wczasowiczów na wąskim podwójnym łóżku, które można przekształcić z kanapy.

Alpincamper dzieli kuchnię wzdłuż przejścia, umieszczając zlew i jednomiejscową płytę indukcyjną na głównym bloku, a lodówkę szufladową Dometic pod sofą. Całkowicie elektryczny sprzęt eliminuje potrzebę stosowania LPG do zasilania urządzeń kuchennych, uzupełniając w pełni elektryczną, bezemisyjną konstrukcję ID. Sam Buzz.

Główny blok kuchenny obejmuje zlewozmywak, kuchenkę indukcyjną, miejsce do pracy i schowek pod blatem
Główny blok kuchenny obejmuje zlewozmywak, kuchenkę indukcyjną, miejsce do pracy i schowek pod blatem

Alpincamper

Alpincamper Buzz zawiera również szafki do przechowywania i półki. Nastrojowe oświetlenie dodaje ciepła, a tapicerka w szkocką kratę i zielone meble w kolorze morskiej piany wprowadzają styl retro, który przywodzi na myśl wspaniałą historię pop-topowego busa kempingowego Volkswagena.

Warto przeczytać!  5 krajów, które powinieneś odwiedzić podczas swojej pierwszej podróży po Europie

Alpincamper przekonwertował identyfikator. Buzz Cargo zamiast furgonetki pasażerskiej, oszczędzając sobie konieczności demontażu kilku tylnych siedzeń dla pasażerów. Dwa przednie siedzenia wydawałyby się wystarczające, ponieważ kamper może pomieścić tylko dwie osoby, ale Cargo jest standardowo wyposażony w trzy, a Alpincamper zostawił to w spokoju, zamiast przełączać się na opcjonalną dwumiejscową kabinę. Silnik elektryczny Cargo o mocy 201 KM i akumulator o pojemności 82 kWh zapewniają łącznie do 264 mil (425 km) szacowanego zasięgu (WLTP).

Projekt Alpincamper jest na razie tylko prototypem i nie obejmuje sugerowanej ceny detalicznej. Dowód osobisty. Cena samej furgonetki Buzz Cargo zaczyna się od 54 430 EUR (około 59 250 USD) po VAT.

Źródło: Alpincamper za pośrednictwem ADAC




Źródło