Pierwszy zwiastun makabrycznego thrillera Davida Cronenberga „nie jest przeznaczony dla żywych”
![Pierwszy zwiastun makabrycznego thrillera Davida Cronenberga „nie jest przeznaczony dla żywych”](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/210990-770x470.jpg)
Legendarny reżyser David Cronenberg Zbrodnie przyszłości wydany w 2022 roku, osiem lat później Mapy do gwiazd. Na szczęście na kolejny film mistrza body horroru nie będziemy musieli czekać tak długo, którego premiera odbędzie się w przyszłym tygodniu podczas tegorocznego Festiwalu Filmowego w Cannes.
pod tytulem Całunygwiazda filmowa Vincent Cassel (Nieodwracalne, wschodnie obietnice), Diane Kruger (Bękarty wojny), Guya Pearce’a (Memento) i Sandrine Holt (Bój się żywych trupów).
W sieci pojawił się już pierwszy zwiastun.
Materiał nie daje nam zbyt wiele do powiedzenia, służy jedynie jako wprowadzenie do Karsha Vincenta Cassela, „innowacyjnego biznesmena i pogrążonego w żałobie wdowca, który buduje nowatorskie urządzenie umożliwiające nawiązanie kontaktu ze zmarłymi wewnątrz całunu pogrzebowego. To narzędzie do pochówku jest zainstalowane na swoim najnowocześniejszym – choć kontrowersyjnym cmentarzu – on i jego klienci mogą oglądać w czasie rzeczywistym rozkład ich bliskiej osoby, która zmarła.”
„Większość rytuałów pogrzebowych polega na unikaniu rzeczywistości śmierci i rzeczywistości tego, co dzieje się z ciałem. Powiedziałbym, że w naszym filmie jest to odwrócenie normalnej funkcji całunu. Tutaj chodzi raczej o odsłanianie niż ukrywanie” Cronenberg opowiada Różnorodność. „Pisałem ten film, przeżywając żal po stracie mojej żony, która zmarła siedem lat temu. Było to dla mnie odkrycie, ponieważ nie było to tylko ćwiczenie techniczne, ale także ćwiczenie emocjonalne”.
Dodaje, „W pewnym sensie osłony wymyślone przez moją główną bohaterkę są urządzeniami kinowymi. Tworzą własne kino, kino pośmiertne, kino rozkładu. Przed napisaniem scenariusza zdawałem sobie sprawę, że całuny mają wymiar kinowy, tworząc własne, dziwne kino grobowe, kino cmentarne. To bardzo interesujące, bo często oglądam filmy, żeby zobaczyć zmarłych. Chcę ich znowu zobaczyć, chcę ich usłyszeć. Zatem kino jest w pewnym sensie zakrytą machiną pośmiertną, wiadomo. W pewnym sensie kino to cmentarz.”
Zbrodnie przyszłości okazało się bardzo dzielące i w oparciu o to, co wiemy o założeniach tego filmu, nie możemy sobie wyobrazić Całuny być czymkolwiek innym.
Obejrzyjcie poniższy zwiastun oraz najnowszy plakat i dajcie nam znać, co myślicie w sekcji komentarzy.
Primer dla The Shrouds autorstwa Davida Cronenberga, który jest światowym producentem stworzonym na festiwalu w Cannes, konkursowym dla Palma de Oro. ¿Cuál es vuestro film ulubiony realizador? pic.twitter.com/nhNQlfIi5V
— FilmAffinity (@Filmaffinity) 8 maja 2024 r
Całuny powróci kilku współpracowników Cronenberga, w tym operator Douglas Koch, montażysta Christopher Donaldson i kompozytor Howard Shore.
Zbrodnie przyszłości okazało się wysoce dzielące (co często ma miejsce w przypadku większości prac Cronenberga), więc należy spodziewać się podobnych reakcji ze strony Cannes, gdy Całuny premiery w Cannes.
77. coroczny Festiwal Filmowy w Cannes odbędzie się w dniach 14–25 maja. Greta Gerwig będzie pełnić funkcję przewodniczącej jury konkursu głównego, a aktorka Camille Cottin będzie gospodarzem ceremonii otwarcia i zamknięcia.