Świat

Piloci zasypiają podczas lotu Batik Air w Indonezji i zbaczają z trasy

  • 10 marca, 2024
  • 4 min read
Piloci zasypiają podczas lotu Batik Air w Indonezji i zbaczają z trasy


Dwóch pilotów samolotu przewożącego 157 innych osób Ze wstępnego raportu Indonezyjskiej Krajowej Komisji Bezpieczeństwa Transportu wynika, że ​​ludzie zasnęli w trakcie lotu, przez co samolot zboczył z wyznaczonej trasy.

Z raportu wynika, że ​​piloci lecąc Batik Air, oboje zasnęli w tym samym czasie na około 28 minut. Samolot, na pokładzie którego znajdowało się 153 pasażerów i czterech członków załogi, wystartował z południowo-wschodniej wyspy Sulawesi i 25 stycznia leciał do Dżakarty, a lot trwał dwie godziny i 35 minut.

W raporcie nie zidentyfikowano pilotów, opisano jedynie dowódcę jako 32-letniego Indonezyjczyka, a zastępcę dowódcy jako 28-letniego Indonezyjczyka. Z raportu wynika, że ​​obaj zostali uznani za zdolnych do lotu, po przejściu kontroli lekarskiej i uzyskaniu negatywnych wyników testów na obecność alkoholu.

Gdy po około 30 minutach od odlotu samolot osiągnął wysokość przelotową 36 000 stóp, dowódca statku powietrznego poprosił zastępcę o pozwolenie na odpoczynek, które zostało udzielone. Dowódca statku powietrznego zasnął i obudził się niecałą godzinę później.

Następnie dowódca statku powietrznego zapytał swojego współtowarzysza w kokpicie, czy chce spać, ale według raportu zastępca dowódcy odmówił, więc pierwszy pilot nadal spał, podczas gdy jego zastępca nadal kontrolował samolot.

Warto przeczytać!  8-latka, która miała odziedziczyć 61 milionów dolarów, zostaje zakonnicą w Indiach

Po nawiązaniu kontaktu z centrum kontroli obszaru w Dżakarcie drugi pilot „nieumyślnie zasnął” – czytamy w raporcie, zauważając, że gdy centrum kontroli później próbowało skontaktować się z pilotami, nie otrzymało odpowiedzi.

„ACC w Dżakarcie podejmowało kilka prób skontaktowania się z BTK6723, w tym prosząc innych pilotów, aby zadzwonili do BTK6723” – czytamy w raporcie. „Piloci BTK6723 nie odebrali żadnego wezwania.”

Dwadzieścia osiem minut po ostatniej nagranej transmisji od drugiego pilota pierwszy obudził się „i był świadomy, że samolot nie znajduje się na właściwym torze lotu” – czytamy w raporcie. Z raportu wynika, że ​​pilot przywrócił lot na właściwe tory, a samolot wylądował w Dżakarcie.

Z raportu wynika, że ​​pasażerom i pracownikom na pokładzie nic się nie stało, a samolot nie doznał żadnych uszkodzeń.

Z raportu wynika, że ​​drugi pilot opiekował się w domu swoimi miesięcznymi bliźniakami, miał problemy ze snem i dzień przed lotem zmienił miejsce zamieszkania.

Ministerstwo Transportu „zdecydowanie upomina” Batik Air w związku z tym incydentem, powiedziała dyrektor lotnictwa cywilnego Indonezji, Maria Kristi Endah Murni, według Agence France-Presse.

Warto przeczytać!  Gubernator Dakoty Południowej Noem błędnie opisuje w swojej nowej książce spotkanie z Kim Dzong Unem z Korei Północnej

„Przeprowadzimy dochodzenie i przegląd operacji nocnych lotów w Indonezji w związku z zarządzaniem ryzykiem zmęczenia dla Batik Air i wszystkich operatorów lotniczych” – oznajmiła w oświadczeniu.

AFP podała, powołując się na oświadczenie Batik Air, że obaj piloci zostali „tymczasowo zawieszeni”. W niedzielę Batik Air nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.

Na całym świecie branża lotnicza od dawna boryka się z problemem zmęczenia personelu, zwłaszcza pilotów i personelu pokładowego.

Badanie przeprowadzone w lipcu wśród 6893 pilotów w Europie przez firmę doradczą ds. bezpieczeństwa lotniczego działającą dla European Cockpit Association wykazało, że 3 na 4 pilotów zasnęło podczas lotu samolotem w miesiącu poprzedzającym badanie.

Jak podaje Sky News, w 2022 r. dyrektor zarządzający Wizz Air spotkał się z ostrą reakcją związków zawodowych i przedstawicieli pilotów, gdy namawiał zmęczonych pracowników, aby w obliczu niedoborów poszli „dodatkowo”.

W sierpniu „The Washington Post” doniósł, że władze federalne Stanów Zjednoczonych przeprowadziły dochodzenie w sprawie prawie 5000 pilotów podejrzanych o fałszowanie dokumentacji medycznej w celu ukrycia otrzymywania świadczeń z tytułu zaburzeń zdrowia psychicznego i innych poważnych schorzeń, które mogłyby klasyfikować ich jako niezdolnych do latania.

Warto przeczytać!  Tysiące protestów w Atenach po śmiertelnej katastrofie pociągu w Grecji

5000 pilotów podejrzanych o ukrywanie poważnych problemów zdrowotnych. Większość nadal lata.


Źródło