Rozrywka

Pixar spada do nowego poziomu jako filmowe bomby – The Hollywood Reporter

  • 20 czerwca, 2023
  • 7 min read
Pixar spada do nowego poziomu jako filmowe bomby – The Hollywood Reporter


Film Pixara o szczurze, który ma ambicje zostania uznanym francuskim szefem kuchni, rozpoczął swoją karierę kasową z powolnym gotowaniem, kiedy latem 2007 roku zarobił mniej niż smakowite 47 milionów dolarów. Eksperci szybko stwierdzili, że Pixar spartaczył przepis w rzadka panna. Ale okazało się, że sceptycy się mylili Ratatuj zaczął się gotować na drodze do zarobienia 623 milionów dolarów w światowych kasach.

Przez dziesięciolecia szanowane studio animacji, które było wspierane przez nieżyjącego już Steve’a Jobsa, zanim zostało kupione przez Disneya, nie mogło zrobić nic złego, używając najbardziej nieprawdopodobnych skrawków, aby raz za razem tworzyć doskonałe gulasze, które stały się zarówno komercyjnymi, jak i krytycznymi hitami w bufecie kasowym .

To wszystko zmieniło się w ciągu ostatnich kilku lat, zwieńczone ponurym debiutem Pierwiastkowy w weekend 16-18 czerwca. Film, przypowieść o imigracji i dogadaniu się, zbombardowany krajowym debiutem za 29,6 miliona dolarów, najgorszym trzydniowym weekendem w historii firmy po pierwszym wydaniu Pixara, 1995 Toy Story, który zarobił 29,1 miliona dolarów w trzydniowy weekend Święta Dziękczynienia, co było wówczas prawdziwą małą fortuną. (Po skorygowaniu o inflację, Toy Storyw weekend otwarcia wyniósłby ponad 50 milionów dolarów.) Co więcej, Toy Story był przełomowym sukcesem, który przyniósł Pixarowi sławę i stworzył niezrównaną markę. PierwiastkowyPrzewidywane czterodniowe otwarcie krajowe w długi weekend czerwcowy wyniesie 33,4 miliona dolarów.

PierwiastkowyNiepowodzenie w pobudzaniu kinomanów sprawia, że ​​Pixar utknął na rozdrożu. Przez lata były szef Pixara, John Lasseter, sprzeciwiał się zostaniu fabryką franczyzową (Toy Story I Samochody były wyjątkami).

Warto przeczytać!  Tom Cruise do kobiet-reżyserów – Rolling Stone

Jednak rodzinne zdjęcia, które nie są oparte na znanej własności intelektualnej, okazują się trudne do zwerbalizowania po tym, jak konsumenci zostali przeszkoleni podczas pandemii, aby przesyłać strumieniowo nowe filmy Pixara w domu, co jest kontrowersyjną polityką zaaranżowaną przez ówczesnego szefa Disneya, Boba Chapka. Ale nawet nie zeszłego lata Toy Story wersja telewizyjna Rok świetlny, który otrzymał tradycyjny bieg teatralny, mógł się przebić. Osiągnął szczyt na poziomie zaledwie 226,4 miliona dolarów na całym świecie.

Jeden promyk nadziei: Pierwiastkowy zdobył A CinemaScore i znakomite wyniki wyjściowe w PostTrak, co może zaowocować sukcesami w kasie. Podobnie dobrze radził sobie z publicznością za granicą, gdzie został otwarty na kilku głównych rynkach w weekend, w tym w Korei Południowej, gdzie pokonał Warner Bros. i DC Błysk. W grudniu 2022 roku większość Hollywood odpisała DreamWorks Animation i Universal’s Kot i buty: Ostatnie życzenie kiedy threequel otworzył się w kraju z zaledwie 12,4 milionami dolarów w weekend 23-25 ​​grudnia. Ale rodzinne zdjęcie miało dziewięć żyć, grało w kinach przez miesiące i zarabiało 480,9 miliona dolarów w światowych kasach. To, czy film oparty na oryginalnym IP może zrobić to samo, dopiero się okaże.

Na parceli Disneya i Pixara, gdzie rządzi Pete Docter, z pewnością będzie mnóstwo dyskusji na temat Pierwiastkowy i co to oznacza dla oryginalnej i markowej własności intelektualnej w studio. W przyszłym roku Pixar ma oryginalny film animowany Elio ustawiona do wydania w kinach, a także Na lewą stronę dalszy ciąg. Wszelkie lekcje wyciągnięte z Pierwiastkowychybienie zajmie trochę czasu, ponieważ korekty kursu są szczególnie skomplikowane w przestrzeni animacji, biorąc pod uwagę, że tworzenie tych filmów zajmuje wiele lat. A znawcy studia twierdzą, że nie byłoby franczyz bez oryginalnych zwrotów akcji, w czym szczególnie wyróżniał się Pixar przez dziesięciolecia.

Warto przeczytać!  Helen Mirren mówi, że płakała, gdy kumpel Brendan Fraser zdobył Oscara: „To magiczny człowiek”

Oryginalna kontra markowa własność intelektualna jest również kluczową kwestią dla Walt Disney Animation Studios, które widziało Dziwny Świat spadł w zeszłym roku, zarabiając zaledwie 73,6 miliona dolarów na całym świecie. Dyrektorzy Disneya będą uważnie obserwować, czy nadchodząca oryginalna oferta Disney Animation na Święto Dziękczynienia Życzenie może złamać klątwę stojącą przed oryginalną animowaną taryfą.

Z perspektywy czasu nie jest niespodzianką, dlaczego Bob Iger wykorzystał swoją pierwszą rozmowę o zarobkach po powrocie na stanowisko dyrektora generalnego Walt Disney Co. Toy Story, Mrożony I Zootopia (dwa ostatnie pochodzą z Walt Disney Animation). Powiedział, że przyszłe filmy są przykładem tego, jak „opieramy się na naszych niezrównanych markach”. Podczas rozmowy telefonicznej z lutego 2023 r. wielokrotnie podkreślał znaczenie kuratorowania franczyz markizy firmy.

„Wydarzeniowy charakter filmów Pixara, nawet oryginalnych IP, nie jest już taki jak kiedyś. Jednak nowe kierownictwo najwyraźniej próbuje naprawić niektóre krzywdy z ostatnich kilku lat” — mówi analityk kasowy, Shawn Robbins. “PierwiastkowyW większości pozytywny odbiór i minimalna konkurencja mogą pomóc filmowi przetrwać lato, a sam Pixar może nadal mieć przed sobą bardzo świetlaną przyszłość, o ile jego pasterze pozostaną oddani kreatywnym podstawom, które kierowały studiem przez tak długi czas.

Zdecydowana większość filmów Pixara otworzyła się na 50 milionów dolarów lub więcej w kasie krajowej, zwieńczona sequelami Iniemamocni 2 (182,7 mln USD) i Odnalezienie Dory’ego (135,1 mln USD), bez uwzględnienia inflacji. Pierwiastkowy, Dobry dinozaur I Naprzód są jednymi z nielicznych filmów Pixara, które zostaną otwarte za mniej niż 50 milionów dolarów (Dobry Dinozaur I Naprzód oba wystartowały do ​​​​39 milionów dolarów w kraju) w początkowych szerokich przerwach.

Warto przeczytać!  Wszystko, co wiemy o Villains Land, „Cars” i nie tylko

Na razie eksperci i wtajemniczeni muszą debatować nad czynnikami, które przyczyniły się do rekordowo niskiego otwarcia. Wśród krytyków osiągnięcia Pixara były również znakomite w przypadku długich odcinków, a wiele tytułów szczyciło się wynikiem Rotten Tomatoes Tomatometer w zakresie od 90 do 100 procent. Pierwiastkowy otrzymał bardziej chłodną odpowiedź, z aktualnym wynikiem Tomatometru wynoszącym 76 procent. Rok świetlny wypadł niższy na poziomie 74 procent, ale nadal otworzył się na poziomie 50,7 miliona dolarów w kraju.

Kolejne wyzwanie stojące przed imperium Disneya: większa konkurencja i zmieniająca się publiczność filmów animowanych. Wraz z dziećmi, dorośli w wieku od 18 do 34 lat byli ogromną przyczyną oszałamiającego sukcesu Illumination i przeboju Universal za miliard dolarów Film Super Mario Bros wcześniej w tym roku; podobnie jak w przypadku nowszego wpisu Sony Spider-Man: Po drugiej stronie Spider-Verse. Historycznie rzecz biorąc, Pixar słynął z przyciągania dorosłych odbiorców oprócz rodzin. Ale w przypadku przeklętego-jeśli-zrobisz, przeklętego-jeśli-nie-zrobisz, Pierwiastkowy do tej pory nie spotkał się z takim odwołaniem.

Dodaje Robbins podsumowując Pierwiastkowy rozmowa: „Należy wziąć pod uwagę strategie transmisji strumieniowej Disneya w epoce pandemii oraz rosnącą popularność innych studiów animacji wśród współczesnej młodzieży i kinomanów rodzinnych”.




Źródło