Rozrywka

Plan Davida Zaslava – The Hollywood Reporter

  • 28 lutego, 2023
  • 6 min read
Plan Davida Zaslava – The Hollywood Reporter


Jeśli w ciągu ostatnich pięciu lat chodziło o pogoń za dobrą trajektorią Netflix dla abonentów transmisji strumieniowych, w tym roku rozpoczyna się zwrot w tym podejściu dla rywali. Podczas gdy dodawanie subskrybentów jest nadal ważne, teraz firmy takie jak Disney, Warner Bros. Discovery, Paramount i NBCUniversal są zazdrosne o coś innego, co Netflix ma w pikach: zyski z transmisji strumieniowej.

Podobnie jak Gollum i Jedyny Pierścień, który ma rządzić wszystkimi, czy Thanos i Kamienie Nieskończoności, strumieniowe zyski stały się najlepszym MacGuffinem w branży rozrywkowej, zawsze pozornie poza zasięgiem. Netflix znajduje się teraz na szczycie listy subskrypcyjnych transmisji strumieniowych, kończąc rok 2022 z 231 milionami płatnych subskrybentów i 5,6 miliarda dolarów zysków. W następnym kwartale firma przewiduje zysk w wysokości 1,6 miliarda dolarów, a w 2023 roku marże operacyjne mają wzrosnąć z 18 do 20 procent w 2022 roku na poziomie od 21 do 22 procent.

Tymczasem reszta biznesu patrzy na rok 2024. Wtedy właśnie Disney, NBCU, Paramount i WBD twierdzą, że spodziewają się — lub przynajmniej mają nadzieję — na osiągnięcie zysku w swoich biznesach związanych z transmisją strumieniową. Ale nawet wśród tych starszych graczy rozrywkowych nie każda firma znajduje się w takiej samej sytuacji. Nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż na WBD, kierowanym przez Davida Zaslava, który był obiektem krytyki ze strony Hollywood, ponieważ pochłonął do 3,5 miliarda dolarów odpisów z tytułu treści, w tym niektórych projektów, które zostały skutecznie ukończone.

Warto przeczytać!  Romans Taylor Swift i Travisa Kelce’a napędza gospodarkę Kansas City

Inną częścią strategii Zaslava było agresywne licencjonowanie biblioteki Warners. Przed debiutem Amazona Pierścienie Mocy serii w zeszłym roku, gigant technologiczny zawarł umowę z WBD na licencję na oryginalną trylogię Petera Jacksona, a także na Hobbit filmów, udostępniając je na platformie Prime Video. „Mamy mnóstwo treści, które leżały bezczynnie z czysto zasadniczych powodów” – powiedział WBD CFO Gunnar Wiedenfels na imprezie Bank of America we wrześniu ubiegłego roku. „To okno niewyłączne [and] patrzymy na to, z czego rezygnujemy, a jakie dodatkowe przychody generujemy”.

Jednak te ruchy wydają się teraz prorocze, ponieważ prawie każdy inny gracz w przestrzeni dokonuje podobnych zmian. „Nie ma wątpliwości, że najgorsze jest za WBD po trudnym okresie integracji fuzji”, napisał analityk Wells Fargo, Steven Cahall, w ujęciu po zarobkach.

Kierownictwo WBD, na czele z dyrektorem finansowym Wiedenfelsem, zasygnalizowało w rozmowie telefonicznej z 23 lutego, że dział DTC osiągnie próg rentowności w tym kwartale, zanim połączone uruchomienie streamingu HBO Max/Discovery+ (które zostanie zaprezentowane 12 kwietnia) prawdopodobnie będzie wymagało dodatkowego marketingu i inwestycje technologiczne w następnym kwartale. Analityk firmy Cowen, Doug Creutz, napisał dzień później, że zysk w firmie DTC „poprawia się znacznie szybciej, niż się spodziewaliśmy”.

Warto przeczytać!  Transformers One: Pierwszy materiał filmowy ujawnia młodzieńczą, raczej beztroską historię pochodzenia Optimusa Prime i Megatrona

Inne firmy inwestujące w streaming nie miały tyle szczęścia. Zarówno w Paramount, kierowanym przez Boba Bakisha, jak i NBCU, kierowanym przez Jeffa Shella, straty w transmisji strumieniowej wzrosły w ostatnim kwartale odpowiednio do 978 milionów dolarów i 575 milionów dolarów. Kierownictwo obu firm twierdzi, że spodziewa się, że straty w transmisji strumieniowej osiągną szczyt w tym roku (oczekuje się, że Peacock straci 3 miliardy dolarów w 2023 r.).

W Disney, prowadzonym przez Boba Igera, sytuacja zmierza we właściwym kierunku, ale straty pozostają wysokie, a Disney stracił 1,1 miliarda dolarów w segmencie sprzedaży bezpośredniej konsumentom w ostatnim kwartale. To lepiej, niż przewidywano, i mniej niż 1,5 miliarda dolarów w poprzednim kwartale, ale pozostaje głęboką dziurą, z której firma musi się wydostać, aby osiągnąć rentowność w 2024 roku. Rzeczywiście, analityk MoffettNathanson, Michael Nathanson, argumentował po ostatnim wezwaniu do zarobków Disneya że „dla nas argument inwestycyjny dla Disneya dotyczy wyłącznie potencjalnych zysków w roku podatkowym 2025”, kiedy uważa, że ​​​​Disney może przynieść zyski w wysokości 2 miliardów dolarów.

Ale zanim będzie mógł to zrobić, musi nadal ograniczać te straty. WBD, Disney i Paramount mówią inwestorom, że ich plany obejmują ograniczenie wydatków, ale oparcie się na franczyzach (takich jak WBD Władca Pierścieni). Spowodowałoby to stabilizację lub spadek inwestycji w treści, a większa część tych wydatków zostałaby przeznaczona na markizy i własność intelektualną, potencjalnie pozostawiając bardziej ryzykowne oryginalne koncepcje poza stołem.

Warto przeczytać!  „Cowboy Carter” Beyonce debiutuje na pierwszym miejscu listy Billboard 200

W Comcast, Cahall w Wells Fargo napisał w styczniu, że „nie wątpimy, że 3 miliardy dolarów strat Peacocka w 23 roku będą szczytowe, ale siła zarobków mediów może nigdy nie powrócić do 4,6 miliarda dolarów w 21 roku”. Innymi słowy, przesyłanie strumieniowe nie przywróci NBCU okresu rozkwitu telewizji kablowej.

W międzyczasie Paramount również niedawno połączył Showtime i Paramount +, znacznie obniżając koszty i koncentrując się na franczyzach, takich jak Miliardy I Dextera. „Spodziewamy się, że firma wróci do wzrostu zysków w 2024 r.”, powiedział dyrektor generalny Bakish podczas wezwania do zapłaty 16 lutego.

Ale patrząc na gigantów transmisji strumieniowej w ich pogoni za abonentami i marżami podobnymi do Netflix, wydaje się, że WBD zajął pierwsze miejsce. Podczas gdy połączona usługa przyniesie ze sobą pewną inwestycję (Phil Cusick z JPMorgan szacuje, że firma przeznaczy na uruchomienie 400 milionów dolarów zarówno poprzez marketing, jak i technologię), dramatyczne cięcia kosztów, podnoszenie cen i nowe uruchomienie stawiają go w miejscu, w którym może być pierwszym ze starszych streamerów, który utorował sobie drogę do rentowności. To, czy jest wystarczająco dobry, aby zastąpić bankomat, który jest pakietem telewizji kablowej, to zupełnie inna historia.

W czwartym kwartale 2022 r. tylko Netflix był w stanie osiągnąć rentowność ze streamingu.

Źródło: Sprawozdania spółki

Wersja tej historii pojawiła się po raz pierwszy w numerze magazynu The Hollywood Reporter z 1 marca. Kliknij tutaj, aby subskrybować.


Źródło