Marketing

Plusy, minusy, wskazówki i przykłady

  • 3 lipca, 2023
  • 7 min read
Plusy, minusy, wskazówki i przykłady


Dzisiaj porozmawiamy o marketingu wielokanałowym – czym jest, dlaczego jest ważny i jak go wykorzystać, aby ulepszyć swój biznes.

wielokanałowa strategia marketingowa

Definicja marketingu wielokanałowego

Marketing wielokanałowy to praktyka polegająca na korzystaniu z wielu kanałów w celu dotarcia do klientów. Ułatwia klientom realizację pożądanych konwersji na dowolnym nośniku, który jest dla nich najwygodniejszy. Marketing wielokanałowy pozwala użytkownikowi decydować, dając mu wybór.

W dzisiejszej erze nowoczesnego marketingu istnieje wiele kanałów, z których firma może skorzystać, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Te kanały marketingowe obejmują:

Dlaczego marketing wielokanałowy jest ważny?

Tak ogromny asortyment kanałów marketingowych oznacza, że ​​Twoi potencjalni klienci mogą być wszędzie – a Ty musisz być tam, gdzie oni się znajdują. Ponieważ liczba potencjalnych kanałów marketingowych będzie jeszcze rosła (a możesz się założyć, że tak będzie), projektowanie wielokanałowych kampanii marketingowych nadal będzie kluczem do zdobycia czołowych klientów.

firmy zajmujące się marketingiem wielokanałowym

Czy wiesz, że klienci korzystający z wielu kanałów wydają od trzech do czterech razy więcej niż klienci korzystający z jednego kanału? Nie pozwól, aby ci cenni użytkownicy prześlizgnęli się przez szczeliny. Ale jak wspomnimy poniżej, najlepszym sposobem prowadzenia marketingu wielokanałowego są strategie marketingowe wielokanałowe.

Które kanały dobrze ze sobą współpracują?

Niektóre kanały reklamowe współpracują ze sobą lepiej niż inne. Na początku tego roku firma MediaPost opublikowała raport, w którym zbadała najczęstsze pary mediów dla dorosłych w wieku 18–64 lat. Najpopularniejszymi parami marketingu wielokanałowego były:

  • Komputer/komórka
  • Telewizja / telefon komórkowy
  • Komputer/telewizor
  • Radio / Telefon komórkowy
  • Komputer / Radio

Podczas gdy komputer/urządzenie mobilne było najpopularniejszym połączeniem w godzinach pracy (9:00–17:00), wieczorem (17:00–23:00) najpopularniejszym zestawieniem była telewizja/mobile.

Poniższy wykres badawczy nie jest zbyt dobrze wykonany – trudno go zinterpretować, ale można uzyskać ogólny pogląd – górna pomarańczowa linia to Komputer/Urządzenie Mobilne, która osiąga szczyt w ciągu dnia, a następnie ustępuje niebieskiej linii w nocy, co oznacza Telewizja / telefon komórkowy. Warto zauważyć, że najniższym punktem aktywności parowania Komputer/Urządzenie Komórkowe są weekendowe wieczory.

wykres marketingu wielokanałowego

Jak widzimy, w życiu konsumenta dzieje się wiele rzeczy związanych z korzystaniem z wielu urządzeń. Najlepszym sposobem na wykorzystanie tych trendów jest wykorzystanie marketingu wielokanałowego.

Warto przeczytać!  Jak dyrektorzy marketingu mogą uzyskać i utrzymać odpowiedni miks marketingowy

Przyjrzyjmy się kolejnym przykładom spójnego marketingu wielokanałowego.

Przykłady marketingu wielokanałowego

Rozszerzenia reklam PPC Google Ads (wcześniej znane jako Google AdWords): Rozszerzenia reklam PPC Google Ads pozwalają na łatwy marketing wielokanałowy. Rozszerzenie „kliknij, aby połączyć” dodaje do reklam numer telefonu, integrując PPC i aktywność mobilną. Rozszerzenie oferty PPC umożliwia reklamodawcom dodanie kuponu do reklamy PPC, umożliwiając użytkownikom wydrukowanie kuponu do wykorzystania w lokalizacji stacjonarnej, łącząc aktywność fizyczną i internetową.

wskazówki dotyczące marketingu wielokanałowego

Poczta bezpośrednia zawierająca adresy URL: Niektóre katalogi wysyłkowe zawierają strony, które przekierowują widzów do witryn firm, oferując (na przykład) 15% zniżki na zamówienia online przy użyciu kodu: MAILOFFER. To połączenie jest popularne, ponieważ niektórzy użytkownicy wolą zamawiać online, ale wolą przeglądać oferty produktów w formie drukowanej (podobnie jak wielu zapalonych czytelników woli książki od e-czytników).

Hashtagi telewizyjne: Wiele programów telewizyjnych zaczęło wykorzystywać efekt drugiego ekranu (oglądanie telewizji jednocześnie korzystając z drugiego, mniejszego urządzenia, takiego jak smartfon lub tablet), dodając podczas programów nakładkę z hasztagiem Twittera, aby zachęcić obserwujących na Twitterze do dyskusji w Internecie.

korzyści z marketingu wielokanałowego

Po tym, jak Nielsen doniósł, że 1/3 aktywnych użytkowników Twittera tweetuje na temat telewizji, Bravo zaczęło nadawać „społecznościowe wydania” swoich programów, w których pod powtórkami telewizyjnymi pojawiają się komentarze na Twitterze i Facebooku. Mówi się, że te odcinki społeczne zwiększyły oglądalność i zaangażowanie społeczne Bravo.

Warto przeczytać!  „Jesteśmy optymistycznie nastawieni do indyjskich akcji, ale spodziewamy się wzrostu zmienności”

Praktyka promowania określonych hashtagów podczas programów telewizyjnych stała się tak popularna, że Twitter ma cały przewodnik poświęcony pomaganiu sieciom telewizyjnym przeprowadź skuteczną kampanię hashtagową.

Reklamodawcy wdrożyli także wielokanałową promocję marketingową, dodając hashtagi do swoich reklam telewizyjnych, szczególnie w przypadku reklam, które mają przyciągnąć jednocześnie dużą liczbę widzów, np. reklam wyświetlanych podczas Super Bowl.

marketingu kanałowego
promocja wielokanałowa

Korzyści z marketingu wielokanałowego

Więcej uwagi: Posiadanie stopy w tak wielu drzwiach oznacza, że ​​zyskasz więcej klientów i rozpoznawalność marki. Inwestycja w jeden kanał może zwiększyć zainteresowanie Twoją firmą za pośrednictwem innych kanałów; na przykład odkryliśmy, że reklama w YouTube może zwiększyć liczbę wyszukiwań Twojej marki w Google o 420%!

korzyści z marketingu wielokanałowego

Klienci mogą korzystać ze swojego ulubionego medium: Zapewnienie użytkownikom możliwości wyboru sposobu interakcji z Twoją firmą oznacza, że ​​mogą korzystać z medium, które im najbardziej odpowiada, co zwiększa Twoje szanse na zobaczenie ukończonych konwersji.

Więcej punktów dotykowych: Posiadanie większej liczby punktów styku w ścieżce marketingowej pozwala zebrać więcej danych. Dane te mogą pomóc Ci lepiej zrozumieć, gdzie Twoje promocje sprawdzają się najlepiej i zmierzyć Twój sukces.

Twoja marka pozostaje spójna: Korzystanie z marketingu wielokanałowego oznacza, że ​​Twoja marka może zachować spójność w różnych mediach, ponieważ zarządzasz reputacją swojej firmy we wszystkich obszarach.

Trudności marketingu wielokanałowego

Chociaż zapewnienie klientom wielu mediów i kanałów interakcji z Twoją firmą jest ogromną zaletą, istnieją pewne wady:

Twoja firma może preferować określony kanał: Może być jedno medium, które wolisz, ale w przypadku marketingu wielokanałowego tracisz kontrolę nad kierowaniem użytkowników do jednego konkretnego medium. Na przykład dobry sprzedawca może zwykle uzyskać większą sprzedaż w drodze rozmowy telefonicznej niż w przypadku witryny internetowej, zachęcając do sprzedaży krzyżowej. Wielu użytkowników woli składać zamówienia online, ale czy sprzedaż telefoniczna przyniesie więcej konwersji?

Warto przeczytać!  Rynek zapraw suchych mieszanek analizuje najnowsze dane dotyczące kluczowych graczy, trendów i prognoz – Reedley Exponent

Więcej ruchomych części do zarządzania: Przy tak wielu kanałach i tak małej ilości czasu próba wykorzystania mnogości mediów może wydawać się przytłaczająca. Skuteczny marketing wielokanałowy oznacza także zarządzanie wzajemnymi promocjami i wykorzystanie marketingu zintegrowanego, tak aby różne kanały współpracowały ze sobą. Koordynacja tego zadania nie jest łatwa!

Wydłużony czas i wydatki: Ponieważ marketing wielokanałowy daje o wiele więcej możliwości do zarządzania, prawdopodobnie będziesz musiał poświęcić więcej czasu, a nawet być może będziesz musiał zatrudnić dodatkowych pracowników.

Jak odnieść sukces w marketingu wielokanałowym

De-Silo Twoje kanały: Najlepszą formą marketingu wielokanałowego jest marketing wielokanałowy, w którym koordynujesz wysiłki krzyżowo-promocyjne z marketingiem zintegrowanym, w którym różne media uzupełniają się nawzajem.

Ustaw grupy kontrolne: Przetestuj skuteczność swoich wielokanałowych działań marketingowych, ustawiając grupy kontrolne, które nie otrzymają promocji wielokanałowej. Pomoże Ci to lepiej mierzyć skuteczność kampanii.

Utwórz wiele punktów dotykowych: Jak wspomniano powyżej, jedną z zalet marketingu wielokanałowego jest możliwość stworzenia dużej liczby punktów styku, które następnie dostarczają dodatkowych danych, które mogą wpłynąć na przyszłe działania marketingowe. Punkty kontaktu mogą obejmować media społecznościowe, ankiety, biuletyny e-mailowe, elementy wysyłane pocztą itp.

Poznaj swoją publiczność: Jakie kanały będą najlepsze dla Twojej firmy? Gdzie Twoi kluczowi odbiorcy spędzają najwięcej czasu? Informacje te powinny znacząco wpłynąć na Twoje podejście do marketingu wielokanałowego.

Na tym kończy się nasz Przewodnik po marketingu wielokanałowym 101. Życzę powodzenia w przedsięwzięciach związanych z marketingiem krzyżowym i daj nam znać w komentarzach, jeśli masz własne wskazówki dotyczące marketingu wielokanałowego.




Źródło