Podróże

Po ponownym otwarciu Erenhot i inne chińskie miasta przygraniczne spodziewają się szybkiego ożywienia gospodarczego

  • 9 stycznia, 2023
  • 7 min read
Po ponownym otwarciu Erenhot i inne chińskie miasta przygraniczne spodziewają się szybkiego ożywienia gospodarczego


Pasażerowie opuszczają Chiny przez port Erenhot w Regionie Autonomicznym Mongolii Wewnętrznej w północnych Chinach 8 stycznia wraz z ponownym otwarciem granicy, co jest pierwszym dniem, w którym Chiny obniżyły ocenę zarządzania COVID-19 z klasy A do klasy B. Zdjęcie: Cui Meng/GT

Pasażerowie opuszczają Chiny przez port Erenhot w Regionie Autonomicznym Mongolii Wewnętrznej w północnych Chinach 8 stycznia wraz z ponownym otwarciem granicy, co jest pierwszym dniem, w którym Chiny obniżyły ocenę zarządzania COVID-19 z klasy A do klasy B. Zdjęcie: Cui Meng/GT

W poniedziałkowy poranek w Erenhot, Regionie Autonomicznym Mongolii Wewnętrznej w północnych Chinach, temperatury są niskie, a ulice w większości puste. Ale dla Li, urzędnika samorządowego, ta zima jest stosunkowo cieplejsza, a ruchliwe sceny wkrótce powrócą do tego małego przygranicznego miasteczka. „Ta zima jest cieplejsza w Erenhot niż w poprzednich latach” – powiedział Li Global Times, dodając, że wiosna może nadejść wcześniej w tym roku.

Położone na granicy Chin i Mongolii Erenhot jest domem dla największego przejścia portowego dla handlu i wymiany personelu między dwoma krajami. Dzięki dynamicznie rozwijającemu się transgranicznemu handlowi i turystyce z Mongolią, Erenhot jest zwykle pełne biznesmenów z całych Chin i Mongolii. Ale ze względu na epidemię COVID-19, a także temperatury poniżej średniej i zbliżające się Święta Wiosny, o tej porze roku sprawy toczą się powoli.

Wiosna może przyjść wcześniej
Kiedy Li mówił o cieplejszej zimie, nie odnosił się tylko do pory roku, ale także do rosnących oczekiwań, że lokalna żywotność gospodarcza również odrodzi się po mroźnej zimie i ponownym otwarciu podróży transgranicznych po decyzji Chin o obniżeniu oceny COVID-19 odpowiedź. I pojawiają się pozytywne sygnały.

W niedzielę rano, krótko po ogólnokrajowym ruchu mającym na celu obniżenie poziomu reakcji na COVID-19 i zniesienie ograniczeń antyepidemicznych w podróżach transgranicznych, do Erenhot przybyła pierwsza partia 300 osób z Mongolii. Po chińskiej stronie granicy wielu utworzyło również linie do odpraw granicznych przed wjazdem do Mongolii.

Podczas gdy liczba podróżnych jest wciąż niewielka, takie sceny w porcie Erenhot w niedzielę były zachęcające dla wielu lokalnych biznesów.

Warto przeczytać!  Dzisiaj w biegu: zakończ swój tydzień tutaj

Xiong Jinshun, biznesmen z Tangshan w prowincji Hebei w północnych Chinach, po raz pierwszy przybył do Erenhot w 2018 roku. Będąc pod wrażeniem różnorodności lokalnych mieszkańców i gości zarówno z Chin, jak i Mongolii, Xiong zdecydował się później otworzyć hotel niedaleko portu granicznego w 2021 roku. mimo epidemii.

„Czuje się egzotycznie, prawda? Wydaje mi się, że różni się to od wielu innych miejsc” – powiedział Xiong w poniedziałek Global Times, zauważając, że po wizycie inspekcyjnej czuje, że „tutaj jest więcej możliwości”, biorąc pod uwagę główne miasto filary gospodarcze – handel transgraniczny i turystyka.

Epidemia stwarzała jednak trudności, ponieważ liczba odwiedzających Erenhot spadła z powodu działań mających na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się COVID-19. „Zasadniczo nie było zagranicznych gości” – powiedział Xiong, chociaż niektórzy goście krajowi, w tym personel medyczny, zatrzymali się w jego hotelu. Jednak od listopada sytuacja poprawiła się wraz z powrotem części zagranicznych gości. „Mamy teraz około 40 gości i liczba ta może wzrosnąć” – powiedział.

Historia Xionga jest odzwierciedleniem lokalnej gospodarki w Erenhot, jak również w wielu chińskich portach granicznych. Podczas gdy miasto stanęło w obliczu pewnych wyzwań podczas epidemii, jego perspektywy rozwoju gospodarczego pozostają solidne, gdy główne filary gospodarcze wrócą do normalnego funkcjonowania.

W pierwszych trzech kwartałach 2022 roku lokalny PKB Erenhot spadł o 5 procent rok do roku do około 5,2 miliarda juanów (770 milionów USD), przy czym znaczne spadki odnotowano w sektorach przemysłu i usług, zwłaszcza w sektorze logistyki, który odnotował rok -w skali roku spadek o 55 procent, zgodnie z lokalnymi oficjalnymi danymi.

Biorąc pod uwagę status Erenhot jako największego portu Chin z Mongolią i kluczowego punktu na jednej z tras pociągów towarowych Chiny-Europa, sektor logistyczny przeżywał rozkwit, aw mieście działało wiele firm logistycznych i spedytorów. Podobnie jak turystyka i handel transgraniczny, epidemia dotknęła również sektor logistyczny. Jednak wraz ze wznowieniem działalności tych sektorów wielu oczekuje poprawy lokalnej gospodarki, zgodnie z powszechnie oczekiwanym ożywieniem gospodarczym kraju.

Warto przeczytać!  Sudip Sharma: Moja ciekawość napędza chęć podróżowania w różne miejsca z pracą

„Zasadniczo wraca do poziomu sprzed pandemii w 2019 roku w sposób stopniowy” – powiedział Global Times Liu Yang, dyrektor generalny oddziału firmy logistycznej Sinotrans w Erenhot, dodając, że liczby mogą być nawet lepsze niż w 2019 roku. wszystko, jest wielu stłumionych [demands] w ciągu ostatnich trzech lat i szacuję, że nastąpi rodzaj gwałtownego wzrostu”.

Wykres

Wysiłki na rzecz ożywienia gospodarki
Aby zapewnić taki wzrost, podejmuje się wiele wysiłków. W listopadzie samorząd Erenhot zapowiedział, że będzie „w pełni promować wznowienie pracy i produkcji przedsiębiorstw, przyspieszyć budowę kluczowych projektów oraz promować stałe ożywienie gospodarki”.

W szczególności samorząd lokalny zobowiązał się do stałego wznawiania handlu i logistyki poprzez zniesienie ograniczeń dotyczących niektórych importowanych towarów. Aby zwiększyć konsumpcję, wydał ponad 2,8 miliona juanów elektronicznych kuponów konsumenckich, napędzając konsumpcję o ponad 12 milionów juanów, co skutecznie pobudziło żywotność rynku konsumenckiego.

Takie działania pomogły poprawić nastroje w biznesie pomimo obecnych trudności gospodarczych.

„Jeśli chodzi o naszą inwestycję w ten hotel, myślę, że nie ma problemu z naszym wyborem”, powiedział Xiong, zauważając, że biznesmeni i turyści mogą teraz swobodnie podróżować, co jest dobre dla branży hotelarskiej. „Czujemy się bardziej pewni siebie”.

Takie nastroje są również widoczne w wielu miastach przygranicznych w całych Chinach, od Mongolii Wewnętrznej po Xinjiang w północno-zachodnich Chinach po Yunnan w południowo-zachodnich Chinach, gdzie lokalne porty wznowiły w niedzielę turystykę transgraniczną, a samorządy lokalne podejmują działania w celu ożywienia lokalnych gospodarek.

Hekou w prowincji Yunnan, które graniczy z Wietnamem, również powitało w niedzielę napływ gości po zniesieniu ograniczeń antyepidemicznych w porcie granicznym.

Warto przeczytać!  Porady dotyczące podróży dla seniorów i najlepsze miejsca docelowe

Ten rok z pewnością obejmie pełne ożywienie w podróżach transgranicznych, powiedział Yu Yang, sekretarz partii Hekou, w uwagach do niedzielnej ceremonii ponownego otwarcia.

Hekou planuje zwiększyć dwustronną wymianę i współpracę między Chinami a Wietnamem, zastanowić się nad wspólnym utworzeniem pilotażowej strefy podróży granicznych, transgranicznej strefy współpracy w zakresie podróży oraz zwiększyć dostępność transgranicznych wycieczek samojezdnych, m.in. szereg działań mających na celu zwiększenie lokalnej atrakcyjności dla turystów, według Yu.

Oprócz powszechnie oczekiwanego ożywienia po pandemii, lokalny rozwój gospodarczy wielu chińskich portów granicznych prawdopodobnie uzyska również duże wsparcie polityczne, w tym na poziomie krajowym, ponieważ kraj ten wielokrotnie obiecywał przyspieszenie rozwoju w miastach przygranicznych w szeregu dokumentów .

Generalna Administracja Celna (GAC) opublikowała w zeszłym roku plan rozwoju portów w ramach 14. „

GAC ogłosiła również listę preferencyjnych polityk wspierania portów granicznych w obszarach takich jak budowa infrastruktury, handel transgraniczny i strefy współpracy transgranicznej w celu wyeliminowania „wąskich gardeł i niedociągnięć, które od dawna ograniczają rozwój ważnych portów granicznych w Chinach”.

Ze względu na trudne warunki naturalne, ograniczone połączenia transportowe i inne braki w infrastrukturze ogólny poziom rozwoju obszarów przygranicznych Chin pozostaje w tyle za nowoczesnymi węzłami miejskimi, co jest problemem, który decydenci starają się rozwiązać. Podczas gdy wiele miast przygranicznych wciąż boryka się z poważnymi trudnościami gospodarczymi, wiele wskazuje na to, że istnieją powody, by wierzyć w ich długofalowy rozwój oraz szybkie ożywienie gospodarcze w tym roku.

„Wszyscy wiemy, że ten dzień nadejdzie. Ogłuszający dźwięk fajerwerków w Erenhot w sylwestra był ulgą dla lokalnych mieszkańców i życzeniami powodzenia na nadchodzący rok” – powiedział Li, urzędnik w Erenhot.

Port Erenhot Zdjęcie: VCG

Port Erenhot Zdjęcie: VCG


Źródło