Po raz pierwszy Egipt znalazł się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków podróży w rankingach Instytutu MasterCard
Egipt z powodzeniem znalazł się na liście dziesięciu najpopularniejszych destynacji turystycznych w 2023 roku, zajmując siódme miejsce według raportu MasterCard Economics Institute, Egipt znalazł się w tym rankingu po raz pierwszy od początku raportu.
Instytut MasterCard Economics opublikował swój raport Travel Industry Trends 2023, który przedstawia migawkę globalnych podróży w obliczu zachodzących zmian gospodarczych, ponownego otwarcia granic Chin i rosnącego popytu konsumentów – w tym w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.
Według raportu konsumenci odnoszą korzyści z powrotu tradycyjnego systemu podróży w 2023 r., z priorytetem podróży rekreacyjnych, ponieważ chcą podróżować do nowych miejsc na całym świecie.
Dodał, że ciągły popyt na podróże rekreacyjne był najbardziej widocznym wydarzeniem dla sektora turystycznego w tym roku.
Podróże służbowe znalazły się na drugim miejscu bezpośrednio po turystyce rekreacyjnej, ponieważ odbiły się w drugiej połowie 2022 r., szczególnie w kulturach, które nadal priorytetowo traktują powrót do biura.
W świetle wahań gospodarczych, które kładą się cieniem na różnych rynkach, w raporcie stwierdzono, że ponowne otwarcie granic Chin ma przyczynić się do wzrostu światowego sektora podróży.
Klucz dania na wynos ujawnił raport:
• Chęć podróżowania do nowych miejsc:
W bieżącym roku w sektorze pojawiły się nowe zmiany, ponieważ podróżni chcą odkrywać nowe miejsca bliżej swoich krajów.
W tym roku Egipt i Arabia Saudyjska znalazły się na liście dziesięciu najpopularniejszych destynacji, zajmując odpowiednio siódme i ósme miejsce.
Podczas gdy Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Francja utrzymały swoje pozycje w pierwszej czwórce międzynarodowych destynacji wśród podróżnych opuszczających Bliski Wschód.
• Podróże służbowe i turystyczne rosną w tym samym tempie:
Podróże służbowe i turystyczne rosły w równym tempie, na poziomie 42 procent rok do roku w latach 2022-2023.
W drugiej połowie lat 2022-2023 rezerwacje lotów korporacyjnych idą teraz w parze z podróżami rekreacyjnymi, szczególnie w obszarach, które w dużym stopniu koncentrują się na powrocie do pracy z biura.
Między styczniem a marcem rezerwacje podróży rekreacyjnych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wzrosły o 49,5 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r.
• Podróżni z całego świata wciąż przedkładają wyjątkowe doświadczenia nad kupowanie rzeczy:
Podróżni preferują mniej znane miejsca w poszukiwaniu interakcji kulturowych, a trend ten mógł być napędzany przez media społecznościowe i rozrywkę.
Podróżni coraz częściej poszukują wyjątkowych wrażeń w miejscach docelowych na całym świecie, a wydatki na atrakcje wzrosły o 65 procent, a wydatki na rzeczy wzrosły o 12 procent w porównaniu z 2019 r. (stan na marzec 2023 r.).
Region Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej jest świadkiem podobnego trendu ze znacznym wzrostem wydatków na towary w niektórych krajach, takich jak Maroko, które odnotowało ogromny wzrost o 117,5 procent w skali roku do marca.
• Kontynuacja ożywienia w zakresie podróży służbowych i wypoczynkowych:
Wydatki małych firm w regionie na podróże i wypoczynek znacznie wzrosły, o 49 procent w marcu 2023 r. w porównaniu z marcem 2022 r.
Ta rosnąca tendencja utrzymywała się między styczniem a marcem 2023 r., osiągając 56 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r. W marcu 2023 r. wydatki w regionie wzrosły do 78 proc. w porównaniu z marcem 2022 r. Z kolei duże firmy odnotowały w tych okresach niższe stopy wzrostu, odpowiednio o 14 procent, 40 procent i 37 procent.
Jednym z głównych punktów raportu jest skupienie się na doświadczeniu, a nie na kupowaniu rzeczy, powiedział główny ekonomista na region Azji i Pacyfiku, Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki Mastercard, David Mann.
Dodał, że ten silny trend jest widoczny w następstwie złagodzenia ograniczeń w podróżowaniu.
Kolejną rzeczą, która wywarła silny wpływ na sektor, była różnorodność stylów podróżowania.
Dotarcie Arabii Saudyjskiej i Egiptu na listę dziesięciu najpopularniejszych kierunków wśród podróżnych świadczy o udanych planach naprawczych na Bliskim Wschodzie iw Afryce Północnej, dodał Mann.
Kompleksowa obsługa branży podróżniczej i turystycznej
Dzisiejsi podróżnicy oczekują komfortowych i wyjątkowych wrażeń z podróży na każdym etapie, od rezerwacji biletu lotniczego do momentu przybycia do nowego miejsca docelowego.
Firmy, które rozumieją to znaczenie, są w lepszej pozycji do budowania dłuższych więzi i relacji z konsumentami.
Ta zmiana oczekiwań zaczyna zmieniać sposób, w jaki firmy traktują klientów i podróże.
Przy ciągłych zmianach zachowań i postaw konsumentów, wraz ze zmianami w otoczeniu makroekonomicznym, zapewnianie większego wyboru metod płatności (takich jak wymiana punktów na rezerwacje) przy jednoczesnym udzielaniu rekomendacji, ofert i dostosowanych wrażeń z podróży to niezawodne strategie zwiększania zaangażowania podróżnych.
MasterCard oferuje szereg usług, których celem jest pomoc w odbudowie światowego przemysłu turystycznego, zapewniając podróżnym szeroki zakres usług, jednocześnie przygotowując raporty rynkowe i analizy w celu zbadania zmieniających się życzeń i potrzeb konsumentów oraz tego, jak marketing może nadążyć.
Platforma „MasterCard Travel and Lifestyle Services” zapewnia usługi planowania podróży oraz różnorodne oferty, rezerwacje, gwarancje i usługi wsparcia osobistego 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
Priceless.com zapewnia podróżującym dostęp do wyjątkowych doświadczeń, korzyści i ofert specjalnych, takich jak „MasterCard Travel Rewards”, podczas gdy platforma „MasterCard Easy Savings” zapewnia podróżującym w małych firmach zniżki i oferty siły nabywczej u dostawców cyfrowych usług biznesowych, eleganckich restauracji, międzynarodowi detaliści i hotele.