Podróże

Po raz pierwszy Egipt znalazł się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków podróży w rankingach Instytutu MasterCard

  • 15 czerwca, 2023
  • 5 min read
Po raz pierwszy Egipt znalazł się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków podróży w rankingach Instytutu MasterCard


Egipt z powodzeniem znalazł się na liście dziesięciu najpopularniejszych destynacji turystycznych w 2023 roku, zajmując siódme miejsce według raportu MasterCard Economics Institute, Egipt znalazł się w tym rankingu po raz pierwszy od początku raportu.

Instytut MasterCard Economics opublikował swój raport Travel Industry Trends 2023, który przedstawia migawkę globalnych podróży w obliczu zachodzących zmian gospodarczych, ponownego otwarcia granic Chin i rosnącego popytu konsumentów – w tym w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.

Według raportu konsumenci odnoszą korzyści z powrotu tradycyjnego systemu podróży w 2023 r., z priorytetem podróży rekreacyjnych, ponieważ chcą podróżować do nowych miejsc na całym świecie.

Dodał, że ciągły popyt na podróże rekreacyjne był najbardziej widocznym wydarzeniem dla sektora turystycznego w tym roku.

Podróże służbowe znalazły się na drugim miejscu bezpośrednio po turystyce rekreacyjnej, ponieważ odbiły się w drugiej połowie 2022 r., szczególnie w kulturach, które nadal priorytetowo traktują powrót do biura.

W świetle wahań gospodarczych, które kładą się cieniem na różnych rynkach, w raporcie stwierdzono, że ponowne otwarcie granic Chin ma przyczynić się do wzrostu światowego sektora podróży.

Klucz dania na wynos ujawnił raport:

Chęć podróżowania do nowych miejsc:

W bieżącym roku w sektorze pojawiły się nowe zmiany, ponieważ podróżni chcą odkrywać nowe miejsca bliżej swoich krajów.

Warto przeczytać!  Wiadomości z podróży: krach lotniczy, ponowne otwarcie Chin i duch Mussoliniego

W tym roku Egipt i Arabia Saudyjska znalazły się na liście dziesięciu najpopularniejszych destynacji, zajmując odpowiednio siódme i ósme miejsce.

Podczas gdy Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Francja utrzymały swoje pozycje w pierwszej czwórce międzynarodowych destynacji wśród podróżnych opuszczających Bliski Wschód.

• Podróże służbowe i turystyczne rosną w tym samym tempie:

Podróże służbowe i turystyczne rosły w równym tempie, na poziomie 42 procent rok do roku w latach 2022-2023.

W drugiej połowie lat 2022-2023 rezerwacje lotów korporacyjnych idą teraz w parze z podróżami rekreacyjnymi, szczególnie w obszarach, które w dużym stopniu koncentrują się na powrocie do pracy z biura.

Między styczniem a marcem rezerwacje podróży rekreacyjnych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wzrosły o 49,5 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r.

• Podróżni z całego świata wciąż przedkładają wyjątkowe doświadczenia nad kupowanie rzeczy:

Podróżni preferują mniej znane miejsca w poszukiwaniu interakcji kulturowych, a trend ten mógł być napędzany przez media społecznościowe i rozrywkę.

Podróżni coraz częściej poszukują wyjątkowych wrażeń w miejscach docelowych na całym świecie, a wydatki na atrakcje wzrosły o 65 procent, a wydatki na rzeczy wzrosły o 12 procent w porównaniu z 2019 r. (stan na marzec 2023 r.).

Region Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej jest świadkiem podobnego trendu ze znacznym wzrostem wydatków na towary w niektórych krajach, takich jak Maroko, które odnotowało ogromny wzrost o 117,5 procent w skali roku do marca.

Warto przeczytać!  Cudzoziemcy spieszą się, by zdobyć „złotą wizę”

• Kontynuacja ożywienia w zakresie podróży służbowych i wypoczynkowych:

Wydatki małych firm w regionie na podróże i wypoczynek znacznie wzrosły, o 49 procent w marcu 2023 r. w porównaniu z marcem 2022 r.

Ta rosnąca tendencja utrzymywała się między styczniem a marcem 2023 r., osiągając 56 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r. W marcu 2023 r. wydatki w regionie wzrosły do ​​78 proc. w porównaniu z marcem 2022 r. Z kolei duże firmy odnotowały w tych okresach niższe stopy wzrostu, odpowiednio o 14 procent, 40 procent i 37 procent.

Jednym z głównych punktów raportu jest skupienie się na doświadczeniu, a nie na kupowaniu rzeczy, powiedział główny ekonomista na region Azji i Pacyfiku, Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki Mastercard, David Mann.

Dodał, że ten silny trend jest widoczny w następstwie złagodzenia ograniczeń w podróżowaniu.

Kolejną rzeczą, która wywarła silny wpływ na sektor, była różnorodność stylów podróżowania.

Dotarcie Arabii Saudyjskiej i Egiptu na listę dziesięciu najpopularniejszych kierunków wśród podróżnych świadczy o udanych planach naprawczych na Bliskim Wschodzie iw Afryce Północnej, dodał Mann.

Kompleksowa obsługa branży podróżniczej i turystycznej

Dzisiejsi podróżnicy oczekują komfortowych i wyjątkowych wrażeń z podróży na każdym etapie, od rezerwacji biletu lotniczego do momentu przybycia do nowego miejsca docelowego.

Warto przeczytać!  6 najlepszych miejsc w Indiach, w których można spróbować przygody nurkowania

Firmy, które rozumieją to znaczenie, są w lepszej pozycji do budowania dłuższych więzi i relacji z konsumentami.

Ta zmiana oczekiwań zaczyna zmieniać sposób, w jaki firmy traktują klientów i podróże.

Przy ciągłych zmianach zachowań i postaw konsumentów, wraz ze zmianami w otoczeniu makroekonomicznym, zapewnianie większego wyboru metod płatności (takich jak wymiana punktów na rezerwacje) przy jednoczesnym udzielaniu rekomendacji, ofert i dostosowanych wrażeń z podróży to niezawodne strategie zwiększania zaangażowania podróżnych.

MasterCard oferuje szereg usług, których celem jest pomoc w odbudowie światowego przemysłu turystycznego, zapewniając podróżnym szeroki zakres usług, jednocześnie przygotowując raporty rynkowe i analizy w celu zbadania zmieniających się życzeń i potrzeb konsumentów oraz tego, jak marketing może nadążyć.

Platforma „MasterCard Travel and Lifestyle Services” zapewnia usługi planowania podróży oraz różnorodne oferty, rezerwacje, gwarancje i usługi wsparcia osobistego 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.

Priceless.com zapewnia podróżującym dostęp do wyjątkowych doświadczeń, korzyści i ofert specjalnych, takich jak „MasterCard Travel Rewards”, podczas gdy platforma „MasterCard Easy Savings” zapewnia podróżującym w małych firmach zniżki i oferty siły nabywczej u dostawców cyfrowych usług biznesowych, eleganckich restauracji, międzynarodowi detaliści i hotele.


Źródło