Podczas gdy Microsoft walczy z globalną awarią, szczepionka Steve’a Jobsa „produkty trzeciej kategorii” staje się wirusowa w obliczu awarii Microsoftu
Microsoft produkuje „produkty trzeciej kategorii” – miażdżąca ocena giganta oprogramowania z siedzibą w Seattle, dokonana przez współzałożyciela Apple, Steve’a Jobsa, wprowadzona w 1995 r., stała się wiralem w piątek, gdy firma zmagała się z poważnym problemem awarii systemu Windows, który dotknął miliony użytkowników, w tym usługi komercyjne, takie jak linie lotnicze.
Microsoft Inc. poinformował, że błąd był spowodowany niedawną aktualizacją CrowdStrike i że pracuje nad odzyskaniem wszystkich dotkniętych usług. W szczegółowym poście na X firma poinformowała, że „pracuje również nad przekierowaniem dotkniętego ruchu do alternatywnych systemów, aby złagodzić wpływ w bardziej dogodny sposób”.
W międzyczasie, gdy firma ścigała się z czasem z czasem, aby rozwiązać problem, w sieci pojawił się wywiad, którego Steve Jobs udzielił prawie trzy dekady temu, i został szeroko udostępniony.
„Jedyny problem z Microsoftem polega na tym, że nie mają gustu… nie mają absolutnie żadnego gustu. Nie mówię tego w małym sensie… mówię to w dużym sensie. Nie wymyślają oryginalnych pomysłów i nie wnoszą wiele kultury do swoich produktów” – powiedział Jobs Bobowi Cringely’emu, dziennikarzowi technologicznemu.
„… mówisz: 'Cóż, dlaczego to takie ważne?’ Cóż, proporcjonalnie rozmieszczone czcionki pochodzą z typografii i pięknych książek. Stąd bierze się pomysł (i) gdyby nie Mac, nigdy nie mieliby tego w swoich produktach” – wyjaśnił.
„I tak, myślę, że jestem zasmucony… nie sukcesem Microsoftu. Nie mam nic przeciwko ich sukcesowi. Zasłużyli na swój sukces… w większości”.
„Mam problem z faktem, że oni po prostu produkują naprawdę trzeciorzędne produkty”.
Wyjaśnienie awarii chmury Microsoft
Zgodnie z aktualizacjami Service Health Status firmy Microsoft wstępną przyczyną jest „zmiana konfiguracji w części naszych obciążeń zaplecza platformy Azure, która spowodowała przerwę w działaniu zasobów pamięci masowej i obliczeniowych, a w rezultacie awarie łączności…”
NDTV wyjaśnia | Co jest przyczyną przerażającego „niebieskiego ekranu śmierci” systemu Windows?
Awarie te wpłynęły na „usługi niższego rzędu (i zależne) Microsoft 365”.
CrowdStrike Engineering — firma świadcząca usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa, która współpracuje z firmą Microsoft — zidentyfikowała problem związany z wdrażaniem treści i cofnęła zmiany, a także opublikowała instrukcje rozwiązania go dla użytkowników systemu Windows.
CZYTAJ | Systemy Windows uruchamiają się ponownie, wyświetlając błędy „niebieskiego ekranu śmierci”
Usługi, w tym tak kluczowe instytucje jak policja i administracja rządowa, na całym świecie ucierpiały.
Usługi Microsoftu dotknięte w Indiach
Firma SpiceJet w Indiach poinformowała, że zmaga się z „problemami technicznymi”, które wpłynęły na możliwość rezerwacji biletów online i odprawy, a także na inne funkcjonalności.
„Pasażerom planującym podróż uprzejmie prosimy o przybycie na lotnisko wcześniej niż zwykle w celu dokonania odprawy przy naszych stanowiskach” – poinformowały linie lotnicze w komunikacie X.
CZYTAJ | „Niebieski ekran śmierci” Microsoftu: Pełna lista usług dotkniętych atakiem w Indiach
Nowe linie lotnicze Akasa Air i weterani branży IndiGo wydali podobne komunikaty. Usługi lotnicze na lotniskach w Chennai i Mumbaju również zaczęły być dotknięte, źródła poinformowały NDTV.
Polecany film dnia