Marketing

Podnieś poziom marketingu, aby zwiększyć przychody

  • 22 listopada, 2023
  • 9 min read
Podnieś poziom marketingu, aby zwiększyć przychody


Istota

  • Trend na świąteczne zakupy. Platformy internetowe i aplikacje w aplikacjach dominują w sezonie zakupów świątecznych, a w Cyberponiedziałek 2022 r. wydawane jest 12,8 mln dolarów na minutę.
  • Nowe podejście do rabatów. Znaczne rabaty mogą nie być skuteczne; niższe rabaty (20-30%) zwiększają zaangażowanie i sprzedaż podczas świątecznych zakupów.
  • Zaangażowanie emocjonalne. Marketing przyciągający emocje i kreacje reklam oparte na sztucznej inteligencji zwiększają sprzedaż, a reklamy wideo odgrywają kluczową rolę w konwersji kupujących.

Urządzenia mobilne i aplikacje znajdują się w centrum doświadczeń klientów, stymulując interakcję w niezwykle ważnym momencie inspiracji, gdy kupujący szukają porady, pomocy, a nawet kuponów. Według Adobe Analytics kanały te odpowiadają również za lwią część zakupów świątecznych, a w Cyberponiedziałek w 2022 r. konsumenci wydawali najwięcej na poziomie 12,8 mln dolarów na minutę.

Najwyraźniej szał świątecznych zakupów przeniósł się do Internetu i aplikacji. Jednak bardziej znacząca zmiana dotyczy harmonogramu wydatków. Czarny piątek nie jest już „pewnym filarem sezonu świątecznych zakupów”. Okno możliwości pozostaje szeroko otwarte aż do stycznia, kiedy wielu konsumentów, którzy otrzymali nowe urządzenia w prezencie świątecznym, ma czas na przestój i chęć zapoznania się z aplikacjami i ofertami zakupowymi.

Świąteczny klient siedzi przy laptopie z kartą kredytową w dłoni i świątecznymi lampkami widocznymi w tle, opowiadając o sezonie świątecznych zakupów.
Świąteczny szał zakupów przeniósł się do Internetu i aplikacji. FornStudio w serwisie Adobe Stock Photos

Stuknięcie wyczerpania aplikacji, aby przewidzieć zachowanie kupującego

Chociaż jury nie rozstrzygnęło, czy konsumenci codziennie spotykają się z setkami, a nawet tysiącami reklam, konkurencja w przyciąganiu uwagi jest stała. Jednak hałas występujący w okresie intensywnych i stresujących zakupów świątecznych jeszcze bardziej utrudnia markom i firmom wyróżnienie się.

To naturalne, że sprzedawcy detaliczni odczuwają pokusę prania, płukania i powtarzania wielu sposobów, które sprawdziły się w zeszłym roku. Jednak zapewnienie klientom wrażliwym na cenę znacznych rabatów to taktyka, którą warto przemyśleć.

Takie jest zdanie Aampe, nowej platformy do automatyzacji marketingu dla aplikacji mobilnych, która wykorzystuje to, co Jim Laurain, wiceprezes ds. rozwoju, nazywa „cyfrowym śladem nawigacyjnym” aktywności użytkowników w celu przewidywania przyszłych działań. Obejmuje to dane strumienia zdarzeń z aplikacji, które pokazują, w jaki sposób konsumenci wchodzą w interakcję z aplikacjami i powiadomieniami push. Jest to oddolne, adaptacyjne podejście, które pobiera dane w celu określenia, co użytkownicy najprawdopodobniej zrobią w następnej kolejności, oraz przewidzenia, jaka treść i ton wiadomości będzie miała największy wpływ.

Warto przeczytać!  Rynek łańcucha dostaw odzieży osiągnie nowy poziom w nadchodzącym roku dzięki czołowym kluczowym graczom, takim jak BSL Ltd., INVISTA Equities, Luthai Group

Aby pomóc marketerom w dostarczaniu komunikatów, które przewidują, a nie tylko odpowiedzi, wymagania konsumentów w trakcie przedłużającego się sezonu zakupów świątecznych, Aampe wykorzystało dane wewnętrzne i ankietę dotyczącą powiadomień push dostarczanych przez największych sprzedawców detalicznych, w tym Walmart, Macy’s i inne. Wyniki, udostępnione wyłącznie CMSWire, ujawniają mieszankę najlepszych praktyk i kilka prawdziwych niespodzianek.

Powiązany artykuł: Emocjonalny wpływ świątecznych zakupów

1. Rabaty mogą nie trafić w cel

Aż 81% wszystkich wiadomości zbadanych przez Aampe zawierało oferty i rabaty, oferujące kupującym oszczędności na zakupach rzędu 50% i więcej. Jednak dane, które obejmują treść wiadomości i konwersje, pokazują, że niższe rabaty przyczyniły się do większego zaangażowania i wzrostu sprzedaży. Najlepszy moment na okazje wahał się pomiędzy 20% a 30% i był to poziom, który przykuwał uwagę kupujących, mówi Larain. „Ale nawet niższe rabaty oferujące 15–20% oszczędności w rzeczywistości przyniosły więcej konwersji”.

Dlaczego kupującym nie zależało na znacznych oszczędnościach, wykracza poza zakres badania Aampe. Laurain twierdzi jednak, że Aampe zaobserwowała, że ​​wysokie rabaty skłaniają konsumentów do zakupów wystawowych, ale nie decydują się na taki krok. „Kupujący toną w morzu ofert, a sprzedawcom detalicznym coraz trudniej jest zaangażować klientów poprzez samo oferowanie okazji”.

Konkluzja: chociaż większość sprzedawców detalicznych skupia się na konsumentach polujących na okazje przed wakacjami, oferowanie dużej ilości komunikatów podkreślających oferty i rabaty to błąd, który może spowodować, że sprzedawcy będą marnować pieniądze, a nie zarabiać. Bardziej innowacyjne podejście wykorzystuje dane o zachowaniu użytkowników w celu opracowania podejścia do segmentacji kierowanego na klienta, które dostosowuje przekaz (w tym przypadku kwotę rabatu) do skłonności odbiorców do podejmowania działań.


Źródło