Technologia

Podobno integracja Samsunga z Bing polega na dywersyfikacji

  • 20 kwietnia, 2023
  • 7 min read
Podobno integracja Samsunga z Bing polega na dywersyfikacji


Od lat Samsung produkuje wiele z najlepszych telefonów z Androidem. Od flagowców, takich jak najnowszy Galaxy S23 Ultra, po potwory ze średniej półki, takie jak Galaxy A54, zwykle jest to urządzenie Samsung, gdy większość ludzi myśli o telefonach z Androidem. Trudno jednak argumentować, że poziom sukcesu, jakim odniósł Samsung, nie byłby możliwy bez Google. Właśnie dlatego ostatnie doniesienia o południowokoreańskim gigancie technologicznym, który porzucił wyszukiwarkę Google na rzecz Bing firmy Microsoft, mogą być szokujące, zwłaszcza biorąc pod uwagę dominację Google w świecie wyszukiwarek, nie wspominając już o umowach zawieranych przez producentów OEM z Google w celu świadczenia tych usług na różnych urządzeniach.

XDA WIDEO DNIAPRZEWIŃ, ABY KONTYNUOWAĆ TREŚĆ

Jednak choć na pierwszy rzut oka może się wydawać zaskakujące, że Samsung wybrał Bing, ci, którzy śledzili Samsunga przez ostatnie kilka lat, mogą nie być tak zaskoczeni plotką. Ponadto Bing zyskał ostatnio ogromny wzrost. Firma Microsoft zadebiutowała na czacie Bing w lutym 2023 r., a ta aktualizacja szybko zwiększyła dzienną liczbę aktywnych użytkowników do ponad 100 milionów, co zapewniło Bing pozycję drugiej wyszukiwarki na świecie.

Warto przeczytać!  Google Pixel 8a ma zostać zaprezentowany podczas Google I/O 2024

Przejście na Bing to nie tylko wybór innej wyszukiwarki; ponieważ Bing nie jest już tylko kolejną wyszukiwarką. A to oznacza, że ​​istnieją teraz alternatywy dla wyszukiwarki Google, które oferują więcej niż podstawowe zapytania internetowe. Właśnie dlatego ta plotka może mniej dotyczyć zastąpienia Google jako domyślnego dostawcy wyszukiwania, a więcej mocy Bing Chat zamiast Bixby, własnego asystenta głosowego Samsunga.

„Myślę, że jeśli Samsung naprawdę idzie tą drogą, to szuka alternatyw dla Google, które tak długo dominowało w wyszukiwaniu” – powiedział XDA Anshel Sag, główny analityk w Moor Insights & Strategy.


Zmiana na Bing może być mądrym biznesem, ale niekoniecznie mądrym

Czat SwiftKey Bing w Google Pixel 6a

Kiedy plotka pojawiła się po raz pierwszy, giełda dała dość duży wskaźnik tego, jak znaczące może być przejście Samsunga na Bing z uderzeniem w cenę akcji Alphabet (spółki macierzystej Google). Chociaż Samsung nigdy nie był wyłączny dla Google (od jakiegoś czasu oferuje aplikacje Microsoft Office), stwierdzenie, że nie ma to nic wspólnego z Bing Chat, byłoby głupie.

Bing Chat wykorzystuje ChatGPT jako technologię, która zwiększa jego zdolność do obsługi zapytań. Podczas gdy Bing Chat ma wspólne DNA z ChatGPT, Bard Google jest wewnętrznym narzędziem wykorzystującym duży model językowy o nazwie LaMDA. Zarówno Bing Chat, jak i Bard wykorzystują uczenie maszynowe do konwersacji i dostarczania szybkich rozwiązań dla zapytań, ale na różne sposoby. Google jest niezłomną wyszukiwarką internetową, ponieważ po prostu działa dobrze. Ale jeśli chodzi o rozpoznawalność marki i pozostawanie istotnym w świadomości konsumentów, marki nieustannie szukają sposobów na wykorzystanie sukcesu — własnego i innych.

Zapytałem Saga, czy uważa, że ​​Bing Chat jest częścią rozważenia zmiany i czy to dobra rzecz. – Tak, absolutnie – powiedział. „Zwłaszcza, jeśli Samsung może pomóc w wykorzystaniu go do poprawy doświadczenia osobistego asystenta, ponieważ Bixby nie działa dobrze dla Samsunga, a ostatnio oparli się na Asystencie Google”.

Jednak, żeby było jasne, Samsung nie odszedłby całkowicie od Google – z kilku powodów. Jednym z nich jest to, że nie wyszło to dobrze żadnej marce, która tego próbowała. Na przykład telefony takie jak Huawei Mate 50 Pro są doskonałe pod wieloma względami, ale w 2019 roku Stany Zjednoczone i wiele krajów UE zakazały sprzętu Huawei, co doprowadziło do usunięcia wszystkich usług Google z jego urządzeń. Bez usług Google w telefonie brakowało tego, czego oczekiwali użytkownicy. Nawet Samsung próbował opracować własny system operacyjny o nazwie Tizen dla telefonów, ale to też nie wyszło.

Innym powodem, dla którego ten raport nie dotyczy tak bardzo pozostawienia Google w tyle przez Samsunga pod względem domyślnej opcji wyszukiwania na rzecz Bing firmy Microsoft, jest to, że Samsung naprawdę nie może tego zrobić z powodu MADA (Umowa o dystrybucji aplikacji mobilnych), którą podpisali. Google. W Stanach Zjednoczonych umowa między Google a producentami OEM, w tym Samsungiem, zawiera wymagania dotyczące tego, jakie usługi Google muszą być uwzględnione, co musi znajdować się na ekranie głównym nowych telefonów i nie tylko. W Europie sytuacja wygląda nieco inaczej, ponieważ producenci OEM muszą oferować wybór ustawień domyślnych podczas konfigurowania telefonu, jak opisano w poprzednim raporcie.

Kiedy zapytałem Saga, czy sądzi, że ta zmiana otworzy drogę innym producentom OEM do pójścia w ich ślady, nie sądził, że tak. „Myślę, że jeśli Samsung podpisze kontrakt z Microsoftem dla Bing, będzie to pewien poziom wyłączności. Byłoby to jednak kuszące dla innych producentów OEM i widzę, że Microsoft dąży do zawarcia szerszej umowy z większą liczbą producentów OEM, jeśli to się powiedzie”.

„Myślę, że jeśli Samsung naprawdę idzie tą drogą, to szuka alternatyw dla Google, które tak długo dominowało w wyszukiwaniu”.

Wracając do tego, o czym wspomniałem wcześniej o potencjalnej integracji Bing Chat jako pewnego rodzaju wsparcia dla Samsunga Bixby, ten kierunek miałby o wiele większy sens niż zastąpienie wyszukiwarki Google. Wszystkie najlepsze telefony Samsung korzystają zarówno z Asystenta Google, jak i Bixby, i chociaż obie usługi mogą oferować podobne funkcje, każda z nich ma swoje mocne strony. Ale wzmocnienie go nowszym, bardziej popularnym czatem Bing miałoby sens, biorąc pod uwagę, że Bixby jeszcze nie wystartował w ciągu sześciu lat od pierwszego wprowadzenia. Używanie produktu Microsoft do obsługi zapytań i Bixby do pracy na urządzeniu wraz z zarządzaniem Smart Home może być świetną rzeczą dla Samsunga.

Zapytałem również, co Google może zrobić, aby jego produkt był bardziej atrakcyjny dla producentów OEM, a on powiedział: „Myślę, że Google zaoferowałby również pewne ustępstwa i funkcje do walki z Bing, aby zapobiec exodusowi”.

Być może gdyby Google zaimplementował Bard w wyszukiwarce, nie tylko wprowadziłby nową funkcję do produktu, który na pozór niewiele się zmienił w ciągu ostatnich pięciu lat. Jednak zanim Google będzie mógł to zrobić, będzie musiał zweryfikować niektóre nieścisłości, które ma Bard. (Dla zabawy zapytałem Google Bard, co myśli o plotce o zastąpieniu wyszukiwarki Google na urządzeniach Samsung przez Bing Chat, oto odpowiedź, którą otrzymałem.)

Wyniki zapytania Google Bard dla Bing Chat zastępują Google Serach na Samsungu

Trochę różnorodności nigdy nie zaszkodzi

Zdjęcie przedstawiające Samsunga Galaxy S23 obok Google Pixel 7.

Znalezienie sposobów na wdrożenie nowych technologii w powszechnie używanych narzędziach i usługach jest częścią tego, co napędza innowacje we wszystkich dziedzinach. Microsoft od lat utrzymuje Bing na powierzchni, ale bez większego ruchu w usuwaniu naciśnięć klawiszy z wyszukiwarki Google. Dlatego marka współpracowała z OpenAI, firmą stojącą za ChatGPT, aby dodać funkcjonalność i modę do swojej wyszukiwarki. Dzięki temu sukcesowi Microsoft dodał już funkcję Bing Chat do swojej aplikacji na klawiaturę Swiftkey. Jeśli plotki są prawdziwe, wygląda na to, że Samsung jest gotowy do rozszerzenia relacji z Microsoftem i wskoczenia na trend czatu AI.

Nie zrozum mnie źle, jestem fanem wyszukiwarki Google. Jest znajomy, niezawodny i robi dokładnie to, czego potrzebuję. Ale wypróbowywanie nowych rzeczy pomaga nam uczyć się i poszerzać nasze doświadczenia. Nie jest też złym pomysłem dywersyfikacja portfela, a nie wkładanie wszystkich jajek do jednego koszyka i wszystkich tych stereotypów.

Samsung od dawna jest twarzą smartfonów z Androidem, a rozpowszechnianie usług oferowanych jego użytkownikom w różnych markach wysokiej jakości może być dobrym pomysłem dla biznesu Samsunga. Ale wszystko sprowadza się do reakcji użytkowników.


Źródło