Podróże

Podróż na ferie wiosenne: oczekiwania i problemy

  • 21 marca, 2023
  • 5 min read
Podróż na ferie wiosenne: oczekiwania i problemy


Popyt na podróże w okresie ferii wiosennych w Ameryce jest znaczny — i utrzymuje się na wysokim poziomie pomimo wyższych cen. Podzielmy oczekiwania, problemy i możliwości dla branży.

Kto podróżuje

  • W Stanach Zjednoczonych jest około 50 milionów uczniów od przedszkola do dwunastej klasy – i prawie wszyscy mają przerwę wiosenną między połową marca a połową kwietnia.

  • Podczas większości ferii wiosennych, w tym dzieci w wieku szkolnym, popularne są wycieczki rodzinne i wielopokoleniowe. Według AAA, więcej niż czterech na dziesięciu Amerykanów planujących ferie wiosenne podróżuje z trzema pokoleniami.

  • Na początku roku nieco ponad połowa wszystkich Amerykanów (52%) i 79% osób podróżujących w celach wypoczynkowych planowała podróżować w celach wypoczynkowych w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Co więcej, na początku marca jedna czwarta amerykańskich podróżników miała plany podróży na najbliższe 60 dni — dokładnie w okresie ferii wiosennych.

Dokąd zmierzają i co jest trendy

Jak zwykle na szczycie listy wiosennych urlopów znajdują się destynacje z ciepłą pogodą. Plaże na Florydzie, a następnie na Hawajach znajdują się na szczycie listy krajowych miejsc docelowych. Jednak wielu Amerykanów nie może się doczekać kolejnych miejskich wycieczek w tym roku, ponieważ Las Vegas, Nowy Jork, Nashville i Nowy Orlean również zyskują na popularności.

Kolejnym nowym trendem w tym roku jest to, że podróżni wychodzą ze swojej strefy komfortu. Trzymanie się tego, co najbardziej znane i ponowne odwiedzanie miejsc, które wcześniej odwiedzili, jest dziś mniej atrakcyjne niż podczas pandemii, kiedy wielu Amerykanów wolało znajome miejsca.

Warto przeczytać!  Najlepsze miejsca dla absolwentów szkół wyższych, aby rozpocząć karierę

Amerykanie wykazują wyższy poziom komfortu dzięki wspólnym opcjom transportu, takim jak samoloty, pociągi i wynajem samochodów, zamiast polegać na własnym pojeździe.

Ponadto Amerykanie chcą podróżować poza USA. Siła dolara w połączeniu ze zmniejszonymi problemami zdrowotnymi i ograniczeniami związanymi z COVID-19 doprowadziła do wzrostu popytu na międzynarodowe destynacje. Nawet przy ogólnie zwiększonych kosztach dolar amerykański ma większą siłę nabywczą za granicą.

Czynniki wpływające na plany podróży

Inflacja i wyższe ceny mają wpływ na podejmowanie decyzji dotyczących podróży. Niesłabnący popyt konsumpcyjny spowodował wzrost cen prawie wszystkiego, od biletów lotniczych, przez benzynę, po zakwaterowanie i atrakcje. Podczas gdy benzyna spadła o 6% w porównaniu z rokiem ubiegłym, stale rośnie, głównie w wyniku zwiększonego popytu.

A dwie trzecie Amerykanów przyznało, że co najmniej jedno z ich najlepszych miejsc docelowych, zakwaterowania i / lub wypożyczalni samochodów zostało wycenionych na wiosenne wakacje. Siedmiu na dziesięciu podróżujących podczas ferii wiosennych zmienia swoje plany podróży i zamiast latać samolotem, wybiera samochód (32%), skraca podróż (25%), wybiera tańsze miejsce docelowe (24%) lub eliminuje wycieczki lub zajęcia (20%), aby zdążyć bardziej przystępne.

Warto przeczytać!  Artykuły podróżnicze | Blogi podróżnicze | Wiadomości i informacje podróżnicze | Przewodnik wycieczkowy

Ale koszt nie jest jedynym czynnikiem odstraszającym. The doświadczenie w podróży lotniczej zostało ocenione jako poniżej normy dla prawie połowy Amerykanów (45%). Prawie czterech na dziesięciu podróżujących w celach wypoczynkowych (36%) podróżowałoby więcej w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, gdyby podróżowanie nie było dziś tak kłopotliwe.

Nie jest to zaskakujące — drogie taryfy, opóźnienia lotów, odwołania, tłumy i uciążliwy proces podróży lotniczej sprawiają, że podróżowanie samolotem jest frustrujące. To powiedziawszy, oprócz zniżek na podróże, zwiększona dostępność lotów i elastyczne warunki rezerwacji zachęciłyby do większej liczby podróży turystycznych drogą powietrzną w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

Elastyczność jest najważniejszą kwestią przy rezerwacji transportu i zakwaterowania dla ośmiu na dziesięciu Amerykanów, a wielu podróżnych byłoby skłonnych zapłacić więcej za elastyczne zasady anulowania.

Linie lotnicze dla Ameryki szacują, że w marcu i kwietniu każdego dnia będzie latać średnio 2,6 miliona osób – to wzrost o 1% w porównaniu z 2019 r., podczas gdy przepustowość pozostaje o około 10% niższa niż w 2019 r. Podczas gdy linie lotnicze przewidują i przygotowują się do rekordowego popytu na podróże lotnicze tej wiosny, wciąż brakuje pilotów, przestarzała technologia i ograniczenia przepustowości.

Warto przeczytać!  Odwiedź te niedrogie miejsca w Ameryce Południowej w 2023 roku

Co dalej

Gdy szukamy możliwości ulepszenia systemu podróży lotniczych i rozwoju bezproblemowych i bezpiecznych podróży, okazuje się, że wielu Amerykanów jest otwartych na nowe technologie i programy, jeśli skutkuje to bardziej pozytywnymi wrażeniami z podróży.

  • Ponad połowa Amerykanów czuje się komfortowo, udostępniając TSA dane biometryczne, takie jak odciski palców i rozpoznawanie twarzy, w celu odprawy na lot, przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa na lotnisku lub wejścia na pokład samolotu.

Ponadto istniejące programy przyniosły pozytywne rezultaty dla podróżnych. Amerykanie, którzy są zarejestrowani w przyspieszonych programach odprawy lotniskowej — takich jak TSA PreCheck lub CLEAR — częściej mają pozytywne doświadczenia z przechodzeniem przez kontrolę bezpieczeństwa na lotnisku niż ci, którzy tego nie robią.

  • Ponad połowa (54%) osób uczestniczących w tych programach oceniła swoje doświadczenia jako dobre lub doskonałe, w porównaniu z zaledwie 35% osób, które nie uczestniczyły w tych programach.
  • Jednak prawie połowa Amerykanów (49%) zna programy przyspieszonej odprawy lotniskowej, takie jak TSA PreCheck, ale nie jest zarejestrowana.

Wychodząc poza ferie wiosenne, w dającej się przewidzieć przyszłości spodziewany jest duży popyt na podróże, co podkreśla pilną potrzebę inwestycji rządu federalnego w celu poprawy napiętego systemu podróży lotniczych w USA.


Źródło