„Podróż życia”: jak przez miesiąc podróżowałem po Europie z pięcioosobową rodziną za jedyne 645 euro

• 28 maja, 2023

Moja pięcioosobowa rodzina podróżowała po Europie pociągiem za jedyne 645 euro miesięcznie. Oto jak to zrobiliśmy.

Jeśli podróż pociągiem po Europie z małymi dziećmi napełnia Cię niepokojem, nie jesteś sam.

Moja pięcioosobowa rodzina miała to szczęście, że złapała bilety Interrail za pół ceny w błyskawicznej wyprzedaży. Oznaczało to, że wszyscy mogliśmy podróżować za jedyne 560 GBP (645 EUR) miesięcznie.

Ale z chłopcami w wieku 3, 8 i 10 lat zastanawiałem się, czy nasza podróż nie wypadnie z torów.

Oto jak utrzymywaliśmy nasze podróże na dobrej, złej i brzydkiej drodze.

Co to jest Interrailing i co obejmuje karnet?

Przede wszystkim musisz się zorientować, co obejmuje twój Bilet Interrail.

Kupiliśmy karnety globalne, które obejmują 33 kraje i są ważne przez 30 dni. Ale dostępnych jest wiele różnych opcji obejmujących pojedyncze kraje i różne okresy czasu, więc dobrze jest przeprowadzić badania, aby zobaczyć, co jest dla Ciebie najlepsze.

Dzieci w wieku od 4 do 11 lat mogą dostać bezpłatnie Interrail przejść z przepustką dla osoby dorosłej, a dzieci do lat czterech w ogóle nie potrzebują przepustki. Istnieje również zniżka na karnet młodzieżowy dla osób poniżej 28 roku życia.

Nie wszystkie firmy kolejowe są uwzględnione, a dla niektórych, takich jak Eurostar, trzeba uiścić opłatę rezerwacyjną lub dodatek nawet z biletem. Oznacza to, że Interrailing nie zawsze jest najtańszy sposób poruszania się.

To, co jest genialne, to elastyczność, jaką ci daje. Jeśli przegapisz a pociąg który jest objęty przepustką, możesz po prostu przeskoczyć na następny. To dar niebios, ponieważ oszczędza ci dźwigania bagażu i dzieci wokół stacji, próbując uporządkować spóźnione połączenia lub odwołane pociągi.

Warto przeczytać!  10 wskazówek dotyczących rodzinnego vanlife z dziećmi

Jak uszczęśliwić dzieci w pociągach

Wiele można powiedzieć o podróżowaniu pociągiem z młodzieżą. Jest przestrzeń do poruszania się i łatwo dostępne toalety – obie niezbędne dla dzieci.

Niektóre pociągi w Szwajcarii mają nawet strefę rodzinną z małym placem zabaw dla dzieci na pokładzie.

Nie musisz stawiać się na stacji godzinami przed czasem, aby się odprawić, tak jak wtedy latający. Zwykle wysiadasz z pociągu w samym środku miasta lub miasteczka – dokładnie tam, gdzie musisz być, aby zobaczyć zabytki.

Zapewnienie dzieciom rozrywki podczas długich podróży może być jednak trudne — dlatego trzymaliśmy się kilku prostych zasad.

Skróć czas podróży do minimum

Odkryliśmy, że najlepiej jest ograniczyć podróżny czasu do kilku godzin dziennie.

Najdłuższa podróż w ciągu dnia, jaką odbyliśmy, trwała siedem i pół godziny między Bazyleą a Berlinem. Polegaliśmy na audiobookach, pracach ręcznych, klockach Lego i mnóstwie przekąsek, aby wszyscy mogli kontynuować.

Wybierz pociągi sypialne na większe odległości

Jeśli musisz podróżować na duże odległości za jednym razem, wybierz pociągi sypialne które mogą pokonać kilometry podczas odpoczynku. Zarezerwowaliśmy kuszetki w pociągu Nightjet z den Bosch w Holandii do Innsbrucku w Austrii.

Chłopcy uwielbiali potrójne prycze w naszym kabina, chociaż było ciasno z nami wszystkimi i naszymi torbami w jednej małej przestrzeni. Ale pobudka z ciepłym napojem i bułką na śniadanie z widokiem na Alpy z nawiązką wynagrodziła ciasne warunki.

Warto przeczytać!  Oto 5 najlepszych małych miast w Europie, które warto obecnie odwiedzić

Nocna podróż dała nam dodatkowy dzień na zwiedzanie.

Fotele stołowe nie zawsze są najlepszym wyborem

Zanim wyruszyliśmy z Interrailingiem, pomyślałem, że najlepiej będzie wybrać miejsca przy stolikach, żebyśmy mogli siedzieć całą rodziną w pociągu.

Ale faktycznie pociągi gdzie byliśmy podzieleni między przejściami, zwykle działało lepiej. Łatwiej było wchodzić w interakcje z innymi podróżnikami, a większość dorosłych wydawała się zachwycona, rozmawiając z chłopcami o naszej podróży.

Gdzie wspaniale podróżować pociągiem z dziećmi?

Nasze bilety Interrail przyniosły nieoczekiwane korzyści – między innymi sprawiły, że wiele miejsc stało się bardziej przystępnych cenowo i dostępnych.

Wybierając zakwaterowanie w odległości krótkiej przejażdżki pociągiem od popularnych miejsc turystycznych, mogliśmy uzyskać więcej miejsca do rozłożenia bez rozbicie banku. To była zmiana gry.

My pobyliśmy na Środkowym Parcs na brzegu morza właśnie zewnątrz Amsterdam na nasz pierwszy tydzień, który był świetną bazą wypadową do zwiedzania okolicy pociągiem. To było tańsze niż jakiekolwiek zakwaterowanie w centrum miasta, jakie mogliśmy znaleźć, i mieliśmy plażę, basen i mnóstwo zajęć, aby dzieci były szczęśliwe, kiedy nie byliśmy poza domem.

Uwielbialiśmy odwiedzać Haarlem, który znajdował się w głębi lądu. Wędrówka cichymi kanałami przy dźwiękach dzwonów carillonu bijących z kościelnej wieży była idealnym antidotum na zgiełk zwiedzania stolica Holandii.

Warto przeczytać!  Najpopularniejsze kierunki podróży w 2023 r.: najbardziej poszukiwane miasta do odwiedzenia w przyszłym roku i sposoby oszczędzania Airbnb podczas rezerwacji

W Berlinie zatrzymaliśmy się w Ostkreuz Youth Hostel, który jest nastawiony na rodziny. Mogliśmy łatwo dojechać pociągiem do wszystkich atrakcji.

Z powrotem na schronisko, znajdował się ogromny ogrodzony plac zabaw z widokiem na pobliski dworzec kolejowy. Chłopcy wypuszczali się tutaj, podczas gdy my cieszyliśmy się drinkiem na patio w promieniach słońca.

Zakwaterowaliśmy się w hostelach, hotelach, apartamentach, parkach wakacyjnych, parkach rozrywki, a nawet ośrodek harcerski po drodze w Alpach Szwajcarskich. Połączenie wybrzeża, miasta i kraju oraz wypróbowanie różnych stylów zakwaterowania sprawiło, że wszyscy byli zadowoleni.

Czy Interrailing jest odpowiedni dla Twojej rodziny?

Zajęło to miesiące planowanie i przygotowania, zanim byliśmy gotowi do wyruszenia w naszą długą podróż po Europie.

Chociaż była to przyjemna przygoda, przez większość czasu nie była spokojna ani relaksująca. Jeśli chcesz wyluzowanych wakacji, to prawdopodobnie nie będzie dla ciebie.

Wspaniale jest mieć jeden bilet, który zabierze Cię na drugi koniec kontynentu iz powrotem, a jednocześnie mieć tak duży wybór Gdzie iść faktycznie może być nieco przytłaczający.

Kiedy jednak zaczniesz zastanawiać się nad miejscami docelowymi i używać aplikacji Railplanner do sprawdzania czasów pociągów i długości podróży, wszystko się ułoży.

Tradycyjnie, Interrailing był sposobem na wędrowcy nastolatkami i dwudziestokilkulatkami, aby zobaczyć kawałek Europy z ograniczonym budżetem. Obecnie jest otwarta dla wszystkich.

Jeśli podróżujesz z rodziną, prawdopodobnie nie tylko wskoczysz na pociąg i zobacz, dokąd cię zaprowadzi, ale mimo wszystko będzie to podróż życia.