Podróże

Podróżuj często, oszczędzaj pieniądze i szukaj przygód

  • 16 kwietnia, 2023
  • 5 min read
Podróżuj często, oszczędzaj pieniądze i szukaj przygód


W przeciwieństwie do swoich rodziców i dziadków, przedstawiciele pokolenia Z rzadziej postrzegają podróże jako wydatek uznaniowy.

Obraz Getty’ego

Pokolenie Z nie wkracza na rynek turystyczny — eksploduje na nim.

Pomimo młodego wieku i stosunkowo niskich dochodów, ponad połowa dorosłych Amerykanów pokolenia Z często podróżuje, biorąc udział w trzech lub więcej wyjazdach rekreacyjnych W minionym roku, według firmy zajmującej się badaniem danych Morning Consult.

To dlatego, że podróżowanie jest teraz bardziej popularne, a pokolenie Z jest w dużej mierze narażone na inspiracje podróżnicze za pośrednictwem mediów społecznościowych, powiedziała Lindsey Roeschke, analityk podróży i hotelarstwa w Morning Consult.

„Krótko mówiąc, dorastają w społeczeństwie, w którym podróżowanie jest ważniejsze niż w poprzednich pokoleniach” – powiedziała CNBC. Dlatego „marki muszą teraz zwracać uwagę”.

Pokolenie Z – osoby urodzone między 1997 a 2012 rokiem – podróżuje więcej niż osoby z pokolenia X i pokolenia baby boomers i są „na równi z millenialsami, którzy są obecnie w centrum uwagi branży” – powiedział Roeschke.

Badanie przeprowadzone od grudnia 2022 do lutego 2023.

Źródło: Poranna konsultacja

Jednak w przeciwieństwie do poprzednich pokoleń, pokolenie Z nie czeka na podróżowanie, dopóki nie znajdzie dobrze płatnej pracy lub oszczędności. Według raportu Morning Consult na temat trendów w podróżowaniu Gen Z, „znajdują teraz sposoby, aby dopasować to do swoich budżetów”.

Warto przeczytać!  Przewodnik Gnara-Seekera po najlepszych ośrodkach narciarskich na świecie

Tylko 11% przedstawicieli pokolenia Z, którzy często podróżują, pochodzi z gospodarstw domowych zarabiających co najmniej 100 000 USD rocznie, według Morning Consult. Dane pokazują, że większość (61%) twierdzi, że zarabia mniej niż 50 000 USD rocznie.

Ale to nie znaczy, że pokolenie Z nie martwi się o koszty podróży.

W ankiecie przeprowadzonej wśród 4000 studentów studiów stacjonarnych w wieku od 18 do 25 lat około 76% wskazało koszty finansowe jako największy problem związany z podróżowaniem. Ankieta opublikowana w marcu przez firmę zajmującą się technologią turystyczną StudentUniverse wykazała, że ​​prawie dwie trzecie osób z pokolenia Z szuka najtańszych opcji podczas podróży, a prawie połowa (46%) stwierdziła, że ​​oczekuje pomocy finansowej od rodziców.

Są również skłonni ciąć inne wydatki, aby opłacić podróże, zgodnie z ankietą opublikowaną w marcu przez firmę medialną Gen Z Student Beans. W ankiecie 83% młodych dorosłych stwierdziło, że planuje ograniczyć wydatki, które nie są niezbędne.

Z przewodnika opublikowanego przez Student Beans wynika, że ​​w latach 2021-2022 średnie wydatki pokolenia Z na zakup mody (7%), technologii (6%) i żywności (12%) spadły, podczas gdy wydatki na podróże wzrosły o 60%.

Warto przeczytać!  Noke Van Co. przenosi do Wirginii pierwszą firmę zajmującą się budową wyposażonych kamperów

„Kryzys związany z kosztami życia czy nie, nic nie stanie na przeszkodzie pokoleniu Z, by zrobiło sobie zasłużoną przerwę” – czytamy w raporcie.

Według ankiety przeprowadzonej przez Morning Consult, trzy główne czynniki motywujące podróżujących Amerykanów z pokolenia Z odzwierciedlają motywy innych pokoleń: relaks, ucieczka lub spędzenie czasu z przyjaciółmi i rodziną.

Jednak dane pokazują, że są bardziej zmotywowani do podróżowania w poszukiwaniu przygód, zdrowia psychicznego i doświadczeń kulturalnych niż starsze pokolenia.

Według danych Morning Consult, bardziej niż jakakolwiek inna grupa wiekowa, pokolenie Z planuje dłuższe podróże, więcej wyjazdów zagranicznych i jest najmniej zainteresowane odwiedzaniem miejsc, w których już było.

Pokolenie Z coraz bardziej chce, aby ich doświadczenia z podróży miały znaczenie, wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 4000 pełnoetatowych studentów przez firmę zajmującą się technologią turystyczną StudentUniverse.

Około 68% respondentów w wieku od 18 do 25 lat stwierdziło, że jest zainteresowanych poznaniem nowej kultury, podczas gdy tylko 21% szuka życia nocnego i klubów.

Komentując raport, Will Jones, menedżer marki firmy, powiedział: „Nie tak dawno temu rynek turystyczny w wieku 18-30 lat był praktycznie synonimem hałaśliwych imprez… to już nie jest przypadek”.

Warto przeczytać!  najpopularniejsze kierunki wśród Amerykanów.

Kwestie społeczne również mają dla nich znaczenie, a według StudentUniverse około 82% wskazuje, że podejście danego kraju do kwestii, takich jak prawa osób LGBTQ, wpłynęłoby na ich decyzję o wizycie.

Pokolenie Z i milenialsi również chcą – i będą wydawać więcej – na baseny i zakwaterowanie przyjazne zwierzętom, zgodnie z „Raportem trendów podróży 2023” Hoppera.

Z raportu luksusowego biura podróży Virtuoso wynika, że ​​56% przedstawicieli pokolenia Z zapłaci więcej za biura podróży, których filozofia i praktyki są przyjazne dla środowiska.

Millenialsi mogą pamiętać życie bez telefonów komórkowych i mediów społecznościowych. Ale pokolenie Z nie. Dlatego wielu zwraca się do technologii w poszukiwaniu inspiracji do podróży i zniżek na rezerwacje.

Około 62% dorosłych przedstawicieli pokolenia Z twierdzi, że korzysta z technologii, aby oszczędzać na podróżach, zgodnie z „Prognozami podróży 2023” firmy Booking.com.

I nie tylko podejmują decyzje dotyczące własnych podróży — niektórzy przewodzą także planowaniu rodzinnych wakacji.

„Podróżujący są pod wpływem swoich dzieci” – powiedziała Virtuoso Deborah Frank, redaktor naczelna magazynu Luxury. „Widziałem wiele podróży matka-córka, ojciec-syn i powiedziano mi, że dzieci decydują, gdzie zostaną i co będą robić”.


Źródło