Motoryzacja

Podsumowanie cotygodniowych wiadomości samochodowych Nutsona 4 czerwca

  • 11 czerwca, 2023
  • 9 min read
Podsumowanie cotygodniowych wiadomości samochodowych Nutsona 4 czerwca



ZDJĘCIE
ZDJĘCIE

Auto Central 11 czerwca 2023; W każdą niedzielę Larry Nutson, The Chicago Car Guy i producent wykonawczy Auto Channel, z fachową pomocą starszego redaktora Thoma Cannella z The Auto Channel Michigan Bureau, zestawiają „ujęcie” wiadomości z branży motoryzacyjnej z ubiegłego tygodnia, skondensowane w łatwe do strawienia wiadomości Bryłki.

UCZ SIĘ WIĘCEJ: Pełne wersje dzisiejszych samorodków wiadomości, wraz z tysiącami stron istotnych wiadomości i opinii, informacjami przechowywanymi w milionowej bibliotece opublikowanej i zindeksowanej na kanale The Auto Channel w ciągu ostatnich 25 lat. Pełne informacje można znaleźć, kopiując nagłówek i wstawiając go do dowolnego pola wyszukiwania w witrynie.

Oto wybrane przez Larry’ego ważne, istotne, na wpół tajne lub zgryźliwe wiadomości z branży motoryzacyjnej z zeszłego tygodnia, opinie i poufne historie, przedstawione jako fachowo opracowane, łatwe do zrozumienia samorodki wiadomości z motoryzacyjnego wszechświata.

Tydzień podsumowujący tygodniowe wiadomości samochodowe Nutsona 4–10 czerwca 2023 r.

* Z Reuters czytamy: Wstępne dane dotyczące sprzedaży za maj pokazują, że sprzedaż samochodów osobowych i lekkich ciężarówek w USA osiągnęła roczne tempo sprzedaży 15,05 mln, według Wards Intelligence. To znacznie poniżej poziomów sprzed pandemii, które oscylowały wokół poziomu 17 milionów, ale to nie jest recesja. Pełne wyniki sprzedaży w USA za drugi kwartał od wszystkich producentów samochodów zostaną opublikowane dopiero na początku lipca. Jednak biorąc pod uwagę pierwsze pięć miesięcy roku, producenci samochodów z Detroit trzymają się prognoz stosunkowo solidnych zysków na 2023 r.

* A z Cox Automotive czytamy: Oczekuje się, że sprzedaż samochodów w USA będzie wyższa niż rok temu, ale spadnie w porównaniu z kwietniem, ponieważ rosną obawy dotyczące gospodarki USA i tego, czy ludzie będą opóźniać lub rezygnować z zakupu nowych samochodów w obliczu rosnących stóp procentowych i wyższe ceny samochodów. Cox Automotive prognozuje, że roczne tempo sprzedaży nowych pojazdów w maju wyniesie blisko 14,9 miliona, co oznacza wzrost o 2,3 miliona w stosunku do 12,6 miliona w maju, ale spadek w porównaniu z kwietniowym poziomem 15,9 miliona. Oczekuje się, że wielkość sprzedaży w maju wzrośnie o około 20% w porównaniu z rokiem ubiegłym, osiągając 1,35 miliona pojazdów, ale spadnie o około 1,1% w porównaniu z kwietniem, który miał jeden dodatkowy dzień sprzedaży, powiedział Cox Automotive. Niektórzy analitycy twierdzą jednak, że nabywcy samochodów widzą więcej zachęt w salonach dealerskich, co może prowadzić do niższych cen w drugiej połowie roku. Zachęty prawie wyschły w ostatnich miesiącach.

Warto przeczytać!  Wszystko, co chcesz wiedzieć o podsumowaniu Auto Inc w 2023 r.

* Ceny benzyny w USA będą rosły. Arabia Saudyjska zmniejszy ilość ropy, którą wysyła do światowej gospodarki, podejmując jednostronny krok w celu podtrzymania spadającej ceny ropy po dwóch poprzednich cięciach dostaw przez główne kraje produkujące w sojuszu OPEC+, które nie spowodowały wzrostu cen ropy. Saudyjska redukcja o 1 milion baryłek dziennie, która rozpocznie się w lipcu, nastąpiła po tym, jak inni producenci OPEC+ uzgodnili na spotkaniu w Wiedniu przedłużenie wcześniejszych cięć produkcji na przyszły rok.

* Sezon ukończenia studiów w pełnym biegu, nadszedł czas, aby uczcić ogromne osiągnięcia ostatecznym prezentem, ale od czego zacząć? Eksperci Autotrader są tutaj, aby skierować konsumentów na drogę do idealnego prezentu, prezentując 10 najlepszych pojazdów dla absolwentów. Spójrz na pełną listę: Najlepsze samochody dla ostatnich absolwentów Auto Trader

* 2 czerwca Volkswagen of America gościł przedstawicieli mediów i fanów marki podczas pierwszego Międzynarodowego Dnia Volkswagena w Huntington Beach w Kalifornii. Uroczystość inauguracyjna, stworzona za pomocą kalendarza Dnia Narodowego, przygotowała grunt pod światową premierę w pełni elektrycznego, trzyrzędowego ID.Buzz. Oprócz nowych i aktualnych ofert pojazdów elektrycznych oraz zabytkowych pojazdów Volkswagena, w wydarzeniu wzięło udział ponad 200 prywatnych autobusów VW w każdym wieku i różnych gatunków.

* Po doniesieniu o partnerstwie Ford-Tesla z siecią ładowania Tesli Reuters informuje: Andrew Fox, dyrektor generalny start-upu ładowania infrastruktury Charge Enterprises, powiedział Auto File, że cieszy się, że Ford i Tesla naciskają na standaryzację. „Potrzebujemy wielkich bębnów, aby wybić uniwersalny standard ładowania” – powiedział. Większym wyzwaniem dla branży ładowania jest dopasowanie niezawodności stacji benzynowych, powiedział Fox. Powiedział, że ładowarki EV muszą działać przez 99,9% czasu. „To jedyna rzecz, o której należy myśleć”, powiedział.

* A potem to: General Motors ogłosił współpracę z Teslą w celu zintegrowania projektu złącza North American Charging Standard (NACS) Tesli z jej pojazdami elektrycznymi, począwszy od 2025 r. Ponadto współpraca rozszerzy dostęp do ładowania dla kierowców GM EV na 12 000 Superchargerów Tesli i rośnie w całej Ameryce Północnej. Umowa ta uzupełnia bieżące inwestycje GM w ładowanie, wzmacniając koncentrację firmy na rozszerzaniu dostępu do ładowania w domu, miejscu pracy i przestrzeni publicznej oraz opiera się na ponad 134 000 ładowarek dostępnych obecnie dla kierowców samochodów elektrycznych GM dzięki inicjatywie Ultium Charge 360 ​​i aplikacjom mobilnym. Sieć Tesla Supercharger Network będzie otwarta dla kierowców GM EV od 2024 roku i początkowo będzie wymagać użycia adaptera. Począwszy od 2025 roku, pierwsze pojazdy elektryczne GM będą budowane z wlotem NACS zapewniającym bezpośredni dostęp do doładowań Tesli bez adaptera. W przyszłości GM udostępni adaptery dla kierowców pojazdów obsługujących NACS, aby umożliwić ładowanie na stacjach szybkiego ładowania obsługujących technologię CCS.

Warto przeczytać!  Zamiana samochodów w „krawędziowe centrum danych na kołach”

* Powiązania Forda i GM z Teslą mogą doprowadzić do przyłączenia się innych producentów auro. Jedno jest pewne, powinniśmy mieć tylko jeden typ wtyczki dla wszystkich pojazdów elektrycznych w USA. Właściciele pojazdów elektrycznych powinni mieć możliwość ładowania na każdej stacji ładowania, tak jak kupują benzynę. Warto zauważyć, że program NEVI może teraz wymagać ponownej kalibracji. NEVI wymaga wtyczek do ładowania CCS, ale pozwala na inne typy, takie jak wtyczka Tesla.

* Auto Channel donosi, że Mercedes-Benz został pierwszym producentem samochodów, który otrzymał zezwolenie na sprzedaż lub leasing samochodów z autonomią poziomu 3 w Kalifornii. System „eyes-off” będzie opcją w pojazdach klasy S i EQS w tym stanie. Konsultant Philip Kooperman mówi: Wymagania dotyczące bezpieczeństwa jazdy dla funkcji poziomu 3, takiej jak „DRIVE PILOT”, są takie same jak dla robotaxi poziomu 4. Kierowca nie powinien mieć obowiązku zwracania uwagi na drogę podczas jazdy. Jeśli dojdzie do wypadku podczas normalnej jazdy automatycznej, cała odpowiedzialność powinna spoczywać na Mercedes-Benz. Różnica w stosunku do robotaxi polega na tym, że kierowca ma obowiązek przejąć kontrolę w rozsądnym czasie, gdy (ale tylko wtedy) zażąda tego pojazd.

* Pociąg towarowy przewożący nowe pojazdy brał udział w masowym wykolejeniu w północnej Arizonie, mówią urzędnicy. Agencja zarządzania kryzysowego hrabstwa Coconino twierdzi, że 23 wagony BNSF zostały poważnie uszkodzone w incydencie, który miał miejsce na wschód od Williams w Arizonie około północy w środę. Wagony, które zjechały z torów, przewoziły różne nowe samochody, ciężarówki i furgonetki, a zdjęcia z miejsca zdarzenia przedstawiały poważnie uszkodzone wagony towarowe i pojazdy. W zdarzeniu nikt nie został ranny. W przypadku wagonów zdolnych do przewozu od 10 do 20 pojazdów uszkodzenia mogą mieć wpływ na ponad 200 nowych pojazdów.

Warto przeczytać!  Tesla rozpala wojnę cenową pojazdów elektrycznych, dostawcy przygotowują się na zwroty

* Ford wycofuje ponad 125 000 crossoverów i samochodów ciężarowych z powodu zagrożenia pożarowego. Wycofanie obejmuje różne wersje pojazdów wyposażonych w 2,5-litrowe silniki hybrydowe lub hybrydowe typu plug-in. Niektóre problemy produkcyjne silnika mogą spowodować przedwczesną awarię silnika. Wycofanie, które rozszerza podobne wycofanie sprzed roku, obejmuje niektóre crossovery Escape i Lincoln Corsair oraz kompaktowe pickupy Maverick wyprodukowane w latach 2020-2023.

* Crain’s Detroit Business donosi, że targi motoryzacyjne w Detroit spodziewają się, że w 2023 roku pojawi się więcej marek samochodowych. North American International Auto Show powiedział, że tegoroczny pokaz obejmie więcej marek motoryzacyjnych niż pierwszy zeszłoroczny pokaz wrześniowy, który rozszerzył się poza mury śródmieścia Centrum kongresowe Detroit.

* Londyńskie Concours, zaprezentowane przez Montres Breguet, zaprezentują wybór najbardziej majestatycznych modeli ze złotej ery projektowania samochodów; koniec lat 50-tych i początek 60-tych. Szereg tych „przewrotów Złotego Wieku” dołączy do wystawy prawie 100 najbardziej pożądanych prywatnych samochodów na świecie na nieskazitelnym terenie Honorable Artillery Company, od 6 do 8 czerwca, w miejscu, które ma być największym ogrodem motoryzacyjnym Londynu impreza.

* Alfa Romeo 8C 2900 B z 1937 roku należąca do Lawrence’a Auriany została wybrana tegorocznym Best of Show na 27. dorocznym Concours d’Elegance w Greenwich. Zwycięzcą sobotniego inauguracyjnego konkursu Concours de Sport został Ford GT40 Mk I z 1965 roku, wystawiony przez Benjamina Levy’ego z Andover w stanie Massachusetts. Tegoroczne klasy concours d’Elegance obejmowały między innymi przedwojenne i powojenne Alfa Romeo, samochody parowe, powojenne samochody amerykańskie, włoskie, niemieckie i angielskie, supersamochody, a także samochody Wayne’a Cariniego, tegorocznego Wielkiego Marszałka.

* Autoweek donosi, że trwa bitwa o rekord okrążenia EV Nürburgring, ponieważ Tesla właśnie pobił poprzedni rekord okrążenia Porsche Taycan Turbo S o 8 sekund. Nowy, wyposażony w pakiet gąsienic model S Plaid Tesli zdołał przejechać 7-minutowe i 25-sekundowe okrążenie z byłym kierowcą Formuły 3 i kierowcą samochodu turystycznego Tomem Schwisterem za kierownicą. To prawie 9 sekund szybciej niż poprzedni rekord Porsche, podobnie jak modele takie jak Mercedes-AMG GT 63 S. I tym razem też nie wydaje się być zabawną sprawą, ponieważ prawie wszystkie próby okrążenia toru Nürburgring samochodami seryjnymi kończyły się zaimplementowano klatki bezpieczeństwa i fotele kubełkowe.

Bądź bezpieczny. Bywaj.


Źródło