Motoryzacja

Podsumowanie cotygodniowych wiadomości samochodowych Nutsona 9-16 lipca 2023 r

  • 16 lipca, 2023
  • 4 min read



ZDJĘCIE
ZDJĘCIE

Auto Central 16 lipca 2023; W każdą niedzielę Larry Nutson, The Chicago Car Guy i producent wykonawczy Auto Channel, z fachową pomocą starszego redaktora Thoma Cannella z The Auto Channel Michigan Bureau, zestawiają „ujęcie” wiadomości z branży motoryzacyjnej z ubiegłego tygodnia, skondensowane w łatwe do strawienia wiadomości Bryłki.

UCZ SIĘ WIĘCEJ: Pełne wersje dzisiejszych samorodków wiadomości, wraz z tysiącami stron istotnych wiadomości i opinii, informacjami przechowywanymi w milionowej bibliotece opublikowanej i zindeksowanej na kanale The Auto Channel w ciągu ostatnich 25 lat. Pełne informacje można znaleźć, kopiując nagłówek i wstawiając go do dowolnego pola wyszukiwania w witrynie.

Oto wybrane przez Larry’ego ważne, istotne, na wpół tajne lub zgryźliwe wiadomości z branży motoryzacyjnej z zeszłego tygodnia, opinie i poufne historie, przedstawione jako fachowo opracowane, łatwe do zrozumienia samorodki wiadomości z motoryzacyjnego wszechświata.

Nutson’s Auto News Weekly Wrap-up 9-15 lipca 2023 r. * Średnia cena, jaką Amerykanie zapłacili za nowy pojazd w czerwcu 2023 r., była o 1,6% wyższa niż rok temu, co stanowi najmniejszy wzrost cen rok do roku od początku światowa pandemia. Według Kelley Blue Book, firmy Cox Automotive, średnia cena transakcyjna (ATP) nowego pojazdu w czerwcu wyniosła 48 808 USD, co oznacza wzrost o 0,3% (150 USD) w stosunku do skorygowanego w maju odczytu w wysokości 48 658 USD w ujęciu miesięcznym. Jednak w porównaniu z początkiem roku ceny transakcyjne spadły o 1,7%, czyli 865 USD, co stanowi największy spadek od stycznia do czerwca w ostatniej dekadzie. Średnia cena zapłacona za nowy, nie luksusowy pojazd w czerwcu wyniosła 45 291 USD, czyli tylko o 17 USD więcej niż w maju. Ceny samochodów luksusowych w czerwcu spadły o ponad 2% rok do roku. Przeciętny nabywca dóbr luksusowych zapłacił w zeszłym miesiącu 63 977 USD, czyli o 305 USD więcej niż w maju. Ceny pojazdów elektrycznych nadal spadają, ponownie na czele z liderem rynku, Teslą. W czerwcu średni EV ATP wyniósł 53 438 USD, co oznacza spadek ze zrewidowanych 54 528 USD w maju i spadek z ponad 61 000 USD w styczniu.

Warto przeczytać!  Tesla zobowiązuje się do realizacji planu Bidena, fabryka Ford Lightning zostaje wstrzymana, poprawia się przystępność cenowa nowych pojazdów

* Bloomberg podaje, że ceny używanych samochodów w USA spadły w czerwcu o 4,2% od maja, co było największym spadkiem od początku pandemii, i spadły o 10,3% w porównaniu z poprzednim rokiem, co jest kluczową miarą złagodzenia inflacji. Czerwcowy spadek cen był największy w historii miesiąca i jeden z największych w historii indeksu cen używanych samochodów opracowanego przez serwis aukcyjny Manheim. Był to najostrzejszy spadek od kwietnia 2020 r., kiedy wskaźnik wartości używanych pojazdów Manheim spadł o 11,4%.

* Tesla pozostał najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym w USA przez pierwsze sześć miesięcy 2023 r., raporty Motor Intelligence, a Hyundai Motor wyprzedził General Motors o drugie miejsce. Tesla sprzedała 336 892 pojazdów elektrycznych w sprzedaży detalicznej i flotowej w pierwszej połowie roku, następnie Hyundai z 38 457 pojazdami elektrycznymi, a trzecie GM z 36 322 pojazdami. Na czwartym miejscu jest VW Group, a na piątym jest Ford.

* Joe White piszący dla Reuters wspomina: Sytuacja na rynku pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych wiąże się z wieloma wyzwaniami: popyt na pojazdy elektryczne rośnie, z pomocą cięcia cen Tesli. Tesla pokonała domysły Wall Street dotyczące dostaw kwartalnych, a dostawy Riviana w drugim kwartale również przekroczyły oczekiwania. Ale sprzedaż pojazdów elektrycznych nie rośnie wystarczająco szybko, aby zaspokoić ambicje sprzedażowe każdego gracza. Według WardsAuto, amerykańscy dealerzy samochodowi zakończyli czerwiec ze 100-dniowymi zapasami niesprzedanych pojazdów elektrycznych. To mniej więcej dwa razy więcej niż poziomy zapasów, które dyrektorzy Detroit Three powiedzieli, że chcą w nowym, post-COVID-owym, szokującym świecie po łańcuchu dostaw. Kierownictwo Detroit mówi o sprzedaży pojazdów elektrycznych „bez negocjacji” i podejściu „buduj na zamówienie”. Nie przy tak wielu pojazdach zbierających pyłki na parcelach dealerów.

Warto przeczytać!  Podsumowanie wiadomości motoryzacyjnych, 12 lipca: Najważniejsze wiadomości, które mogłeś przegapić


Źródło