Rozrywka

Podsumowanie „Elsbeth”, odcinek 3: „Szok rzeczywistości”

  • 5 kwietnia, 2024
  • 9 min read
Podsumowanie „Elsbeth”, odcinek 3: „Szok rzeczywistości”


Elsbeth

Szok rzeczywistości

Sezon 1

Odcinek 3

Ocena redaktora

4 gwiazdki

Zdjęcie: CBS

Drugi z serii nowych odcinków, „Reality Shock”, nie daje nam prawie żadnego ruchu naprzód w związku z zleconym przez Departament Sprawiedliwości śledztwem Elsbeth w sprawie potencjalnej korupcji w jej wyznaczonym okręgu, ale przypomina trochę Jasia i Małgosię podążających ścieżką kamieni w świetle księżyca oko Elsbeth wypatrujące błyszczącego i uporczywie przylegającego brokatu ostatecznie prowadzi ją tam, gdzie naprawdę musi się udać.

Naszą ofiarą morderstwa tygodnia jest Wendy Wexler (Nadia Dajani), która została porażona prądem w wannie za pomocą jednego ze swoich własnych blenderów (Wendy’s Blendies!) po próbie szantażowania Skip Masona, jej (fałszywego) przyjaciela i (faktycznego) producenta wykonawczego w niezwykle udanym reality show Bogate Panie. Szantaż okazał się o jeden most za daleko dla Skipa, zwłaszcza po tym, jak Wendy złowieszczo porzuciła imię Katricii, która jest jeszcze niewidziana, ale zapamiętajmy jej imię. W końcu zasięg Wendy przekroczył jej zasięg i Skip zwrócił przeciwko niej Blendies Wendy. Zrobiłby to powiedział żeby porzuciła ciągłe, zaimprowizowane lokowanie produktu, ale czy ona posłucha? NIE! Powstała w ten sposób przesadna wersja pistoletu Czechowa jest w jakiś sposób zarówno ponura, jak i zachwycająca.

Dla przejrzystości i ze względów prawnych, Bogate Panie jest absolutnie na 100% nie Prawdziwe gospodynie domowe Nowego Jorku. Skip – Jesse Tyler Ferguson, fachowo przedstawiający coraz bardziej zdenerwowanego i oburzonego mężczyznę na skraju załamania nerwowego – z dumą prezentuje oprawione w ramki plakaty wszystkich Bogate Panie franczyzy, które wydzielił przez lata pracy w swoim biurze. Jego miażdżący oglądalność pomysł jest dumą i radością Skipa, a Bóg jest jego świadkiem, nie miał zamiaru pozwolić, aby ludzie tacy jak Wendy i jej groźby szantażu zagroziły przepływowi pieniędzy i władzy, do której tak przywykł.

Nie mogę przestać myśleć, że gdyby ten facet wyszedł z… Bogate Panie tuż po tym, jak osiągnęła duży sukces, mógł cieszyć się długą, luksusową, napędzaną resztkami emeryturą, całkowicie wolną od tych kobiet, które spędza resztę odcinka, opisując je jako zepsute, głupie, niegodne zaufania dziwki i bujne sławy, z których każdą także on (prywatnie) twierdzi, że jest jego ulubieńcem. Prawdopodobnie nie zwróciłby się ku morderstwu, co byłoby lepszym rozwiązaniem dla wszystkich! Zamiast tego utknął na pozłacanym kołowrotku dla chomika, który sam stworzył, wykorzystując swoje umiejętności redakcyjne, doskonałą pamięć do szczegółów i wiedzę technologiczną, aby stworzyć pocztę głosową zapewniającą alibi, korzystając z fragmentu Tracy (Rebecca Creskoff), chronicznie zmarłej Lavish. Pani, świętuję bycie prawie raz na czas.

Warto przeczytać!  Przemysł muzyki country uległ regresowi w przypadku artystek

Myśląc, że jego umiejętności montażowe pozwoliły odwrócić wszelkie podejrzenia, które mogły zmierzać w jego stronę, Skip nie jest tak czujny, jak powinien, gdy Elsbeth i funkcjonariusz Kaya pojawiają się na miejscu zdarzenia. Podobnie jak wrony i kruki, Elsbeth przyciągają błyszczące rzeczy i podobnie jak te błyskotliwe krukowate jest bardzo dobra w rozwiązywaniu problemów. Skip po prostu nie może się równać z nieustępliwością Elsbeth, szczególnie w połączeniu z encyklopedyczną wiedzą oficera Kayi na temat Bogate Panie.

Wgląd w zainteresowania funkcjonariuszki Kayi poza pracą stanowi kontynuację rozwoju jej partnerstwa dochodzeniowego i przyjaźni z Elsbeth. Po tym, jak byłem trochę zły na Elsbeth za to, że pokazała ją w pracy jako… Bogate Panie superfan, funkcjonariuszka Kaya łagodzi jej stanowisko, zapraszając Elsbeth do jej domu w Queens na przyspieszony kurs Bogate Panie fabuła. Ten wieczór będzie dla Elsbeth okazją do docenienia wyczucia funkcjonariusza Kaya do projektowania wnętrz I okazuje się kluczowy dla zawziętego gromadzenia przez Elsbeth wielu różnorodnych szczegółów, których potrzebuje, aby przełamać alibi Skipa. Proces ten rozpoczyna sama, a później kontynuuje na prośbę kapitana Wagnera. Zdecydowanie darzył go teraz niechętnym podziwem.

Pierwszym szczegółem, na który zwraca uwagę Elsbeth, jest rola brokatu w tym morderstwie, który jest wszechobecny – w wannie Wendy dzięki bombom do kąpieli, które wychłostała za pośrednictwem Cameo; na niechlujnie wyczyszczonych kieliszkach do wina w szafkach kuchennych; na rękach Skipa, gdy następnego ranka po śmierci Wendy robił manicure na planie. Drugi fragment układa się w całość, gdy Elsbeth wyłapuje pamiętny komentarz Tracy na temat przybycia na czas, zakończony żywiołowym „yay dla mnie!”, podczas jej wieczornego oglądania w domu funkcjonariuszki Kayi. Jakie są szanse, że powie dokładnie te same słowa, z tą samą intonacją, w telewizji i przez przypadek na poczcie głosowej?

Gdy już się rozpoczną, Elsbeth i funkcjonariusz Kaya przeciągają nitkę po nitce w ogólnej narracji, którą tkał Skip. Wielokrotnie opisuje picie Wendy jako smutne, ale jej sekcja zwłok wykazała, że ​​w chwili śmierci nie była pijana ani naćpana, co zmniejsza prawdopodobieństwo, że w osłupieniu wrzuciła blender do wanny. Poza tym margarita to napój imprezowy. To się po prostu nie zgadza! Pomiń edycję Bogate Panie wydaje się dowodzić, że Wendy i Tracy byli wielkimi rywalami, ale szczerze poruszona Tracy wyjawia, że ​​tak naprawdę byli szczerymi przyjaciółmi, którzy planowali swoje fałszywe walki z wyprzedzeniem, aby pozwolić Skipowi trzymać się swojej fantazji o byciu mózgiem dramatu.

Warto przeczytać!  Ankieta wstępna do sezonu 4 „Sukcesja”.

Złudzenia Skipa co do wielkości mistrza lalek rozciągają się na jego umiejętności montażowe, jak sam się przechwala/mówi: „Mogę sprawić, że każdy będzie wyglądał tak, jak chcę, mając wystarczającą ilość materiału filmowego”. Uważa, że ​​jego złoczyńca, przedstawiający cierpliwą, opłacaną stażystkę Wendy, Walencję (Tavia Hunt), przyciągnie i przytrzyma dociekliwe oko detektywa Donnelly’ego na tyle długo, że będzie mógł wymknąć się spod kontroli, ale jeden krótki wywiad uzupełniający z funkcjonariuszem Kayą i Elsbeth daje mu do zrozumienia, że zapłacono temu małemu programowi. Wendy wepchnęła Walencję pod ścianę, ale nigdy nie zabiłaby bossa, którego tak łatwo było okraść. Policja nowojorska dziękuje ci za odświeżającą szczerość, Valencia. Tymczasem Skip nie robi sobie przysługi, trzymając się swojej oryginalnej edycji. Dlaczego jest tak prześladowany? Jest bardzo zajęty, zrobił z tych kobiet fenomen kulturowy, a przy okazji: ma alibi! Max Fischer krzyczy: „Napisałem hitową sztukę!” energia tutaj jest taka zabawna i wymowna.

Wreszcie funkcjonariuszka Kaya i Elsbeth docierają do sedna pytania dotyczącego Katricii (Julie Ann Emery). Była oryginalną Lavish Lady, ale opuściła program pod ciężką chmurą skandalu znanego jako Montauk Meltdown. Pijana i być może także naćpana Katricia straciła przytomność przed kamerą, ostatecznie całkowicie się rozbierając. To był wspaniały telewizor, ale to była okrutna sztuczka; podczas rozmowy w kryjówce Katricii w Chelsea (szczegóły dostarczone przez funkcjonariusza Kayę dzięki krótkiej wzmiance o tym w podcaście) Katricia odkrywa, że ​​pełna skruchy Wendy w końcu przyznała się, że pomogła Skipowi odurzyć ją i miała wystarczające dowody, aby albo go dopaść wrócić lub pójść do więzienia. Hm!

Jak na kobietę, którą wyrzucono z reality show zakorzenionego w małostkowości i bałaganie, ponieważ była zbyt trzeźwa i zrównoważona, aby zagrać w dobrej telewizji, Katricia z pewnością wie, jak wprowadzić dramat. Pojawia się na nabożeństwie żałobnym Wendy w czerwonym stroju Ferrari (w tym czarno-czerwonym fascynatorze ozdobionym piórami i tiulem) i nakłania Skipa do przyznania się, nieświadomie rozmawiając z mikrofonem. Symetria narracyjna! Uwielbiamy to oglądać.

Warto przeczytać!  Oferując prezent o wartości 60 milionów dolarów, San Francisco Ballet planuje skupić się na nowych dziełach

• Kolejny tydzień, kolejny detektyw potrzebujący świeżego spojrzenia Elsbeth. Jako detektyw Donnelly Molly Price wypowiada niektóre z najzabawniejszych wersów w tym odcinku, w tym mój ulubiony: „Dlaczego ludzie upierają się przy mieszaniu mrożonych koktajli w łazience?!”. To nonsens, ale ona to pięknie sprzedaje.

• Jeśli Ciebie także fascynuje złowrogi blask brokatu, dogłębne zanurzenie się w jego pochodzenie, zastosowania i tajemnice Caity Weaver z 2018 r. powinno znaleźć się na szczycie Twojej listy rzeczy do przeczytania.

• Jeśli Strażnik Korupcji Kapitana Wagnera Elsbeth wydaje ci się dziwny w tym odcinku – dlaczego Elsbeth zachowuje się w ten sposób, gdy po raz pierwszy słyszy o Wallym i jego skłonności do robienia głupich rzeczy? Przypominamy, że to przeskok spowodowany zmianą harmonogramu, która zamieniła kolejność emisji drugiego i trzeciego odcinka sezonu. Po tym, jak Wagner ostrzegł ją, aby zapomniała, że ​​w ogóle słyszała imię Wally’ego, pyta o to porucznika Noonana (Fredric Lehne), ale on ją odrzuca, mówiąc, że on i kapitan Wagner znają się od czasów w Akademii Policyjnej i ma więcej uczciwość niż ktokolwiek inny, kogo Noonan zna.

• Kostium tygodnia: bardzo trudne określenie, ale oddaję ten zaszczyt ognistej marynarce w kolorze pieprzowo-czerwono-pomarańczowym i bluzce z kokardką w kropki w połączeniu z czarnymi spodniami cygaretkowymi, które Elsbeth nosi na komisariacie nowojorskiej policji.

• Jedna z oprawionych w ramki Bogate Panie na plakatach w biurze Skipa znajduje się literówka, odnosząca się do „premiery sezonu”, a nie do poprawnej pisowni „premiera”. Moja głowa jest taka, że ​​Skip rzeczywiście uważa, że ​​to poprawna pisownia, i wpadł w złość z tego powodu, po czym był nieznośnie zadowolony, gdy wszyscy inni uznali, że nie warto się o to kłócić. Z perspektywy czasu wszyscy są zadowoleni, że to porzucili, bo co by było, gdyby zranili go na tyle, że ich też zabił?


Źródło