Sport

Podsumowanie planów reklamowych JioCinema dla IPL ’24

  • 21 marca, 2024
  • 11 min read
Podsumowanie planów reklamowych JioCinema dla IPL ’24


Ponieważ 22 marca rozpoczyna się 17. edycja indyjskiej Premier League (IPL), JioCinema ma zamiar zaoferować atrakcyjną platformę reklamową, skupiającą się na zaangażowaniu i zasięgu regionalnym.

„Postępy Jio w tym sezonie IPL podnoszą rangę technologii cyfrowej jako medium brandingu, wykraczając poza zwykłą platformę wydajnościową. To przełom, polegający na wykorzystaniu prawdziwego potencjału i możliwości technologicznych platformy” – mówi Ankit Banga, CBO, FCB/SIX India.

Aby zwiększyć interakcję i zaoferować ukierunkowane możliwości marketingowe, stworzono nowe funkcje, takie jak „Kliknij, aby porozmawiać w WhatsApp” i reklamy wideo z banerami towarzyszącymi. Dodała dalsze możliwości budowania marki dzięki zakładkom z marką i emoji reakcji fanów. Aby usprawnić proces dla zainteresowanych użytkowników, wprowadzono także automatycznie wypełniane formularze leadowe.

Dodanie reklam zakupowych umożliwi użytkownikom płynne przejście od oglądania reklamy do dokonania zakupu w interfejsie Jio. Co więcej, wprowadzenie nowych segmentów w aplikacji Jio, takich jak Najlepsi gracze partnerscy i Najbardziej stylowe momenty, zapewnia dostosowane możliwości budowania marki.

Planuje także udostępnianie specjalnych kanałów związanych z marką, takich jak kanał Tata w IPL, oraz niestandardowych kanałów i programów, takich jak przed i po pokazach dostosowane do konkretnych marek, aby jeszcze bardziej zwiększyć zaangażowanie.

W tym roku reklamodawcy dysponujący ograniczonymi budżetami na reklamę IPL nadal będą mogli dotrzeć do entuzjastów krykieta dzięki zróżnicowanej ofercie rozrywkowej Jio Cinema. Podobnie jak w zeszłym roku mecze nadal będą dostępne bezpłatnie.

Ponadto kanały są teraz dostępne w 12 językach, w tym po raz pierwszy w języku Haryanvi, co pozwala dotrzeć do szerszej indyjskiej publiczności i poprawić penetrację rynku.

Shrenik Gandhi, współzałożyciel i dyrektor generalny White Rivers Media, twierdzi, że wraz z wprowadzeniem kanałów regionalnych regionalni reklamodawcy są obecnie bardziej skłonni do udziału w kampaniach i wykazują rosnące zainteresowanie reklamą IPL.

„Marka, która wcześniej wahała się przed reklamą podczas IPL ze względu na postrzeganą dominację marki krajowej, teraz może się tam reklamować” – mówi.

Amita Srivastava, wiceprezes na zachód, Carat India, twierdzi, że ta różnorodność zwiększy powinowactwo marki i pozwoli skupić się na lokalnych produktach i usługach, „takich jak lokalne restauracje i sklepy, a także pomoże w osiągnięciu ukierunkowanego zasięgu, a tym samym bardziej opłacalnej reklamie”.

Siddharth Devnani, współzałożyciel i dyrektor SoCheers, twierdzi, że większa lokalizacja zwiększy oglądalność. „OTT daje reklamodawcom przewagę w postaci kierowania geograficznego na własność krajową. Dzięki temu marki będą mogły kierować reklamy na regiony, w których zamierzają się rozwijać, korzystając z największej i wywierającej wpływ marki IP w mediach krajowych” – mówi.

Banga twierdzi, że jeśli chodzi o opcje targetowania, umożliwia precyzyjną segmentację odbiorców na podstawie lokalizacji geograficznej i preferencji językowych. „Dzięki temu zachowuje się istotę treści cyfrowych, zachowując jednocześnie ich pierwotny urok: możliwość dotarcia do określonych odbiorców. Funkcje te zwiększają skuteczność targetowania, jednocześnie zwiększając zaangażowanie i powinowactwo z marką” – dodaje.

Planuje uczynić IPL bardziej wciągającym poprzez wprowadzenie doświadczeń VR, multicam i różnych innowacji technologicznych. Będą także organizowane na żywo konkursy angażujące fanów, np Jeeto Dhan Dhan Dhan, na platformie podczas meczów. W tym roku konkurs został rozszerzony, aby uwzględnić wiele marek, a pytania quizowe związane z marką mają zwiększyć zaangażowanie.

Warto przeczytać!  Oglądaj – Jos Buttler oficjalnie zmienia nazwisko w połowie IPL 2024; Anglia Cricket ogłasza ogłoszenie
Prezentacja marki JioCinemaPrezentacja marki JioCinema

Prezentacja marki JioCinema

Na platformie uruchomiono także „Brand Spotlight”. Innowacja ułatwi twórcom kampanii i opiekunom marki dzielenie się wyjątkowymi spostrzeżeniami i historiami na temat sposobu prezentacji kampanii i filmu promującego markę.

Będą one dostępne dla widzów na ekskluzywnej szynie reflektorów marki JioCinema w aplikacji JioCinema. Charged by Thums Up, Parle, Britannia, Dalmia Cements i PayZapp by HDFC Bank zadebiutują w swoich kampaniach podczas pierwszych pięciu rund meczu otwarcia 22 marca.

Srivastava twierdzi, że Brand Spotlight łączy w sobie umieszczanie reklam premium z możliwością bogatszego opowiadania historii marki, mając na celu maksymalizację wpływu podczas wydarzenia cieszącego się dużym zaangażowaniem. „Nastąpi znacząca ekspozycja marki, która umożliwi im dzielenie się ekskluzywnymi spostrzeżeniami i historiami zza kulis na temat tworzenia ich kampanii IPL. Może to pomóc w budowaniu głębszej więzi z widzami i udoskonaleniu przekazu marki” – mówi.

Banga twierdzi, że elastyczność i dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwiązania oferowane przez Jio stwarzają dla marek znaczące możliwości nawiązania kontaktu z odbiorcami w innowacyjny sposób. Innowacje te mają na celu osiągnięcie równowagi pomiędzy przyciąganiem uwagi a brakiem nadmiernej ingerencji.

„Dokonując wyboru między telewizją a technologią cyfrową, marki wybierają prawdziwą esencję cyfrowości: zaangażowanie. Celem jest, aby treść była konwersacyjna i wciągająca, a nie przypominała tradycyjną reklamę” – mówi.

Szansa dla startupów?

Ze względu na warunki rynkowe i malejące finansowanie, w tym roku zmniejszył się udział marek startupowych.

„Ogólnie rzecz biorąc, jest to bardziej konserwatywny rok dla marek, w którym w sponsoringu dominują uznani gracze. Startupy, poza Dream11, są szczególnie rzadkie wśród czołowych sponsorów w 2024 r.” – mówi Banga.

Gandhi twierdzi, że około 30% uczestniczących marek to start-upy finansowane. „IPL to doskonała platforma do budowania marki od początku ścieżki” – mówi.

Star Sports, nadawca telewizyjny IPL, wprowadził usługę „Startup Power Play”, aby umożliwić reklamowanie start-upów. JioCinema nie ma podobnego planu dla mniejszych reklamodawców.

Devnani sugeruje reklamę samoobsługową, aby wykorzystać ekosystem startupów. Podczas gdy Disney+ Hotstar uruchomił usługę samoobsługową w zeszłym roku, JioCinema jeszcze jej nie uruchomiła.

– Startupy są przyzwyczajone do mniejszych budżetów i samodzielnego eksperymentowania, co jest możliwe tylko w przypadku opcji samoobsługowych. To demokratyzuje reklamę w OTT, umożliwiając markom o mniejszych budżetach dotarcie do swoich odbiorców, podobnie jak Meta zrobiła to w mediach społecznościowych oraz Google w YouTube i wyszukiwarce” – mówi.

W tym roku platforma spodziewa się dotrzeć do 650 milionów użytkowników.W tym roku platforma spodziewa się dotrzeć do 650 milionów użytkowników.

W tym roku platforma spodziewa się dotrzeć do 650 milionów użytkowników.

W tym roku platforma spodziewa się dotrzeć do 650 milionów użytkowników, znacznie więcej niż w zeszłym roku 450 milionów. „To wzrost o około 200 milionów użytkowników, w dużej mierze wynikający z rozpowszechnienia się technologii 4G i telefonów Jio Bharat, które dodały dodatkowe 30 milionów użytkowników dzięki niedrogim telefonom za 1000 rupii” – dodaje Banga.

Warto przeczytać!  Finał IPL – KKR vs SRH – Pat Cummins spokojny i opanowany przed rozgrywką KKR

Jednak w przeciwieństwie do Disney+ Hotstar, który kiedyś wyświetlał jednoczesną oglądalność, JioCinema przedstawia oglądalność skumulowaną. Spotkało się to z mieszaną reakcją reklamodawców. Niektórzy twierdzą, że może to nie mieć na nich znaczącego wpływu, ponieważ często płacą za wyświetlenia, a nie za unikalnych widzów.

Srivastava twierdzi, że reklamodawcy tradycyjnie cenią liczbę równoczesnych widzów, ponieważ bezpośrednio odzwierciedla to liczbę osób oglądających w określonym czasie. Zapewnia to wyraźniejszy obraz zasięgu kampanii podczas danej transmisji.

„Jednak wyświetlenia zbiorcze nie zapewniają takiego samego poziomu wglądu w to, ile osób ogląda reklamy w danym momencie. Ponieważ inne platformy nadal korzystają z równoczesnych przeglądarek, porównanie skuteczności kampanii na różnych platformach może stanowić wyzwanie dla reklamodawców. Branża w dalszym ciągu obserwuje sytuację. Choć niektórzy reklamodawcy mogą mieć wątpliwości, inni mogą dostosować swoje strategie na podstawie danych dostarczonych przez JioCinema” – mówi.

Tymczasem Banga uważa, że ​​jest to mniej sprzeczne i bardziej wiarygodne. „Z punktu widzenia reklamodawcy skumulowana oglądalność pozwala lepiej zrozumieć całkowity zasięg, który ma kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji. Takie podejście priorytetowo traktuje potrzeby reklamodawców i marek, zapewniając większy komfort i pewność ich inwestycji” – mówi.

Gandhi twierdzi, że prestiżowy status IPL często przewyższa obawy dotyczące współbieżności ze względu na jego znaczący wpływ.

„Marki kupujące wyświetlenia nie muszą martwić się współbieżnością. Jednak w przypadku marek, które określają, ile razy ich reklama powinna być emitowana podczas meczu, współbieżność staje się istotnym czynnikiem” – mówi.

Jio Cinema oferuje różnorodne i atrakcyjne pakiety, przeznaczone dla reklamodawców dowolnej wielkości i preferencji. W tym roku wprowadził zakupy spotowe, co ma na celu przejście tradycyjnych nabywców telewizorów na zakupy cyfrowe. Dzięki zakupom spot reklamodawcy kupują boksy reklamowe podobne do telewizyjnych, dzięki czemu ich spot dociera w tym momencie do wszystkich widzów IPL, niezależnie od lokalizacji. Takie podejście przemawia do takich kategorii, jak firmy motoryzacyjne i e-commerce.

Ceny nie zmieniły się w stosunku do ubiegłego roku. Stawki CPM dla urządzeń mobilnych wahają się od 180 do 300 rupii w przypadku kierowania podstawowego. Zakres CPM CTV obejmuje kierowanie na poziomie od 380 do 700 rupii. Tymczasem ceny spot dla telefonów komórkowych wahają się od 13 lakh do 15 lakh rupii za 10 sekund. Zakupy spotowe dla CTV wahają się od 5,5 lakh Rs do 7 lakh Rs za 10 sekund.

Źródła sugerują jednak, że w porównaniu z zeszłym rokiem przyczepność nie jest tak wysoka, prawdopodobnie ze względu na zmęczenie krykietem i zmniejszone wydatki globalnych reklamodawców, którzy wspierają swoich odpowiedników w krajach doświadczających spowolnienia gospodarczego.

Warto przeczytać!  Chennai Super Kings pozostają w pierwszej czwórce pomimo porażki z Gujarat Titans: scenariusze play-offów IPL w 10 punktach

Gandhi twierdzi, że JioCinema oferuje stosunkowo konkurencyjne ceny w porównaniu z innymi turniejami, co czyni go atrakcyjną opcją dla reklamodawców. „Dzięki różnym opcjom targetowania, ulepszonym zestawom umiejętności obsługi i konkurencyjnym cenom IPL stanowi atrakcyjną okazję reklamową dla marek” – mówi.

Choć platforma oferuje elastyczne stawki na każdą kieszeń, Banga uważa, że ​​marki o ograniczonych budżetach powinny unikać konwencjonalnych reklam IPL. Zamiast tego powinni zbadać możliwości kreatywne, aby wyróżnić się wśród bałaganu.

„Przykładowo opracowaliśmy zapadającą w pamięć nieruchomość dla klienta z niewielkim budżetem, zapewniającą jego obecność na każdym meczu jako zawodnik sponsora meczu. To skoncentrowane podejście przyciągnęło uwagę bez nadmiernych wydatków” – mówi.

Srivastava sugeruje, że skoro Jio jest głównym graczem w indyjskiej branży telekomunikacyjnej, JioCinema powinna to wykorzystać, oferując pakiety łączące reklamy w JioCinema z promocjami na innych platformach Jio. Może zapewnić reklamodawcom szerszy zasięg cyfrowy, łącząc się z innymi platformami, takimi jak JioSaavn czy JioGames” – mówi.

W swoich kampaniach reklamowych dla tego IPL JioCinema promuje oglądalność CTV. Rodzinne oglądanie filmów CTV dobrze wpisuje się w atrakcyjność krykieta jako sportu rodzinnego. Banga twierdzi, że CTV odnotowuje w tym roku znaczną popularność dzięki ograniczonym zapasom. Niektórzy klienci wybierają zarówno reklamę CTV, jak i mobilną, podczas gdy inni skupiają się wyłącznie na CTV ze względu na jej precyzyjne możliwości targetowania.

„Przy około 40 milionach użytkowników CTV i łącznej oglądalności wynoszącej 120 milionów okazuje się, że jest to idealna platforma dla produktów przeznaczonych dla całej rodziny i oferujących większe bilety” – mówi.

Jednak pomimo jej potencjału, z 650 milionów zasięgu powinno z tego wyjść jedynie około 120 milionów widzów, co stanowi około 20% całkowitego zasięgu platformy IPL. Zatem przed zapewnieniem reklamodawcom znacznego zasięgu jeszcze długa droga.

Gandhi twierdzi, że chociaż telewizja cyfrowa jest szybko rozwijającym się medium, jego zasięg nie przewyższy zasięgu urządzeń mobilnych. Wśród swoich klientów White Rivers Media zatrudnia około 65–70% reklamodawców mobilnych. „Ta obserwacja może być specyficzna dla niektórych kategorii lub klientów i może nie być reprezentatywna dla całej branży. Jednak tradycyjnym reklamodawcom CTV oferuje wygląd i działanie podobne do klasycznej telewizji, zapewniając silniejsze połączenie i wpływ” – mówi.

Srivastava twierdzi, że reklamodawcy również poszukują tej grupy odbiorców. Jednakże wszechświat urządzeń przenośnych i mobilnych jest ogromny i nie można go zignorować jako dominującej metody oglądania w Indiach. „Docelowo, podczas gdy CTV będzie w centrum uwagi, JioCinema zastosuje podejście wieloplatformowe, aby podczas IPL dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców” – mówi.

Devnani mówi, że CTV jest świetne dla widzów premium. Nie będzie to jednak miało tak dużego zasięgu, jak telewizja czy telefon komórkowy. „Więc nie może to być główny cel generowania przychodów JioCinema ani wywierania przez markę znaczącego wpływu” – mówi.


Źródło