Technologia

Podsumowanie plotek o goglach AR/VR: 10 funkcji nadchodzących w kolejnym ważnym produkcie Apple

  • 21 kwietnia, 2023
  • 7 min read
Podsumowanie plotek o goglach AR/VR: 10 funkcji nadchodzących w kolejnym ważnym produkcie Apple


Apple za niecałe dwa miesiące planuje wejść w nową kategorię produktów, debiutując swoim pierwszym zestawem słuchawkowym rzeczywistości mieszanej. Plotki sugerują, że nadchodzący zestaw słuchawkowy będzie obsługiwał technologię AR i VR oraz że będzie miał szereg funkcji, które przyćmią konkurencyjne produkty.

koncepcja zestawu słuchawkowego apple ar 2

Render stworzony przez Iana Zelbo na podstawie plotek


Dzięki iPhone’owi, iPadowi i Apple Watch sprzęt i oprogramowanie Apple doprowadziło do zdominowania tych kategorii w ciągu kilku krótkich lat po wejściu na nowy rynek i możliwe, że to samo stanie się z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością. Zebraliśmy 10 funkcji, o których mówi się, że zestaw AR/VR będzie wyróżniał go na tle konkurencji.

Wyświetlacze 4K Micro-OLED

Apple planuje użyć dwóch wyświetlaczy micro-OLED o wysokiej rozdzielczości 4K firmy Sony, o których mówi się, że mają do 3000 pikseli na cal. Dla porównania, nowy top Quest Pro firmy Meta ma wyświetlacze LCD, więc Apple będzie oferować znacznie bardziej zaawansowaną technologię wyświetlania.

Wyświetlacze Micro-OLED są zbudowane bezpośrednio na płytkach chipowych, a nie na szklanym podłożu, co pozwala na cieńszy, mniejszy i lżejszy wyświetlacz, który jest również bardziej energooszczędny w porównaniu z wyświetlaczami LCD i innymi alternatywami.

Projekt Apple zablokuje światło peryferyjne, a jakość wyświetlania zostanie dostosowana do widzenia peryferyjnego, aby zmniejszyć moc obliczeniową niezbędną do uruchomienia urządzenia. Apple będzie w stanie zmniejszyć wierność grafiki na obrzeżach zestawu słuchawkowego dzięki wdrażanej funkcji śledzenia wzroku.

Zintegrowane kamery

Apple wyposaża swój zestaw słuchawkowy AR/VR w kilkanaście kamer, które będą rejestrować ruch, aby przełożyć ruch w świecie rzeczywistym na ruch wirtualny. Mówi się, że ma dwie skierowane w dół kamery do rejestrowania ruchu nóg, co będzie unikalną funkcją, która pozwoli na dokładniejsze śledzenie ruchu.

Kamery będą w stanie mapować otoczenie, dokładnie wykrywając powierzchnie, krawędzie i wymiary w pomieszczeniach, a także ludzi i inne przedmioty. Kamery mogą również robić takie rzeczy, jak ulepszanie małych czcionek i będą w stanie śledzić ruchy ciała.

Skanowanie tęczówki

Ze względu na prywatność i bezpieczeństwo oczekuje się, że zestaw słuchawkowy AR/VR będzie zawierał skaner tęczówki, który może oceniać wzór oka użytkownika, umożliwiając użycie skanu tęczówki do uwierzytelniania płatności i zastępowania hasła.

Skanowanie tęczówki na goglach AR/VR będzie podobne do Face ID i Touch ID na iPhonie, iPadzie i Macu. Może pozwolić dwóm osobom korzystać z tego samego zestawu słuchawkowego i jest to funkcja, która nie jest dostępna w konkurencyjnych zestawach słuchawkowych, takich jak nowy Quest Pro firmy Meta.

Śledzenie wyrazu twarzy

Kamery w goglach AR/VR będą w stanie interpretować mimikę twarzy, tłumacząc ją na wirtualne awatary. Jeśli więc uśmiechasz się lub krzywisz w prawdziwym życiu, Twój wirtualny awatar będzie miał ten sam wyraz w różnych aplikacjach, podobnie jak system kamer TrueDepth działa z Memoji i Animoji na „iPhonie” i „iPadzie”.

Metody kontroli

Moduły czujników 3D będą wykrywać gesty dłoni w celach kontrolnych, a także będzie wykrywać skórę. Zestaw słuchawkowy będzie obsługiwał sterowanie głosowe, a zestaw słuchawkowy AR/VR będzie obsługiwał Siri, podobnie jak inne urządzenia Apple. Apple przetestowało urządzenie przypominające naparstek noszone na palcu, ale nie jest jeszcze jasne, jakie metody wprowadzania danych otrzymamy w nowym urządzeniu.

Pisanie w powietrzu

W przypadku wprowadzania tekstu zestaw słuchawkowy AR/VR będzie obsługiwał funkcję „pisania w powietrzu”, przy czym zestaw słuchawkowy rozpoznaje poruszające się palce za pomocą wbudowanych kamer.

BloombergaMark Gurman mówi, że pisanie na klawiaturze jest „wybredne”, ale Apple zaoferuje tę funkcję po uruchomieniu zestawu słuchawkowego.

Cienka i lekka konstrukcja

Apple dąży do wygody, a zestaw słuchawkowy AR / VR podobno jest wykonany z tkaniny siatkowej i aluminium, dzięki czemu jest lżejszy i cieńszy niż inne zestawy słuchawkowe rzeczywistości mieszanej dostępne na rynku. Apple podobno chce, aby waga wynosiła około 200 gramów, co byłoby znacznie lżejsze niż 722-gramowy Quest Pro od Meta.

W marcu 2021 roku analityk Apple, Ming-Chi Kuo, powiedział, że obecne prototypy ważyły ​​​​około 200 do 300 gramów, ale nie jest jasne, czy Apple był w stanie utrzymać tę wagę na późniejszym etapie procesu rozwoju.

Zewnętrzny akumulator

Większość zestawów słuchawkowych AR/VR dostępnych na rynku ma zintegrowaną baterię, ale Apple planuje podłączyć zestaw słuchawkowy do oddzielnej, zewnętrznej baterii, która jest noszona w talii. Zewnętrzna bateria będzie zasilać zestaw słuchawkowy przez około dwie godziny i będzie można ją wymienić na ciągłą pracę podczas ładowania drugiej baterii.

Doświadczenia aplikacji

Zestaw słuchawkowy będzie obsługiwał nowy system operacyjny o nazwie xrOS, znany również jako „Reality OS”. Apple projektuje wyjątkowe aplikacje stworzone specjalnie z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Mówi się, że Apple planuje doświadczenie podobne do VR FaceTime z Animoji, w którym zamiast samej osoby można zobaczyć wersję postaci 3D Animoji lub Memoji. Wspomniane wcześniej wykrywanie wyrazu twarzy pozwoliłoby zestawowi słuchawkowemu odczytywać mimikę i rysy twarzy, dopasowując je w czasie rzeczywistym, zapewniając realistyczne wrażenia podczas rozmowy.

Apple współpracuje z partnerami medialnymi nad treściami, które można oglądać w rzeczywistości wirtualnej, i będzie integrować się z Apple TV+. Użytkownicy będą mogli oglądać filmy i programy telewizyjne w środowisku wirtualnej rzeczywistości, z ekranem na tle pustyni lub góry.

Treści sportowe będą się koncentrować, a Apple zapewni wciągające wrażenia podczas oglądania treści MLB i MLS. Apple współpracuje z zewnętrznymi programistami nad doświadczeniami w grach, a w fazie rozwoju są wersje 3D standardowych aplikacji na iPhone’a, takich jak Safari, Kalendarz, Kontakty, Strona główna, Pliki, Wiadomości, Notatki, Zdjęcia, Muzyka, Przypomnienia i inne.

Pojawi się aplikacja Fitness+, która pozwoli użytkownikom ćwiczyć podczas oglądania instruktorów Fitness+ w 3D, a Apple tworzy aplikację do medytacji, która poprowadzi użytkowników przez doświadczenia medytacyjne. Aplikacja Aparat będzie mogła robić zdjęcia, aplikacja Książki umożliwi czytanie w wirtualnej rzeczywistości, a wersja Freeform będzie dostępna do pracy nad wspólnymi projektami z innymi osobami.

Zestaw słuchawkowy będzie również mógł uruchamiać tysiące istniejących aplikacji zaprojektowanych dla „iPada”, przy czym aplikacje będą wyświetlane w formacie 2D na zestawie słuchawkowym.

Silikonowy układ Apple

Plotki sugerują, że Apple użyje dwóch procesorów M2 na poziomie komputerów Mac do zestawu słuchawkowego AR/VR, co zapewni mu większą moc obliczeniową niż konkurencyjne produkty. Apple użyje wysokiej klasy procesora głównego i procesora niższej klasy, który będzie zarządzał różnymi czujnikami w urządzeniu.

Dzięki dwóm silikonowym układom Apple w środku zestaw słuchawkowy nie będzie musiał polegać na połączeniu z „iPhonem” lub komputerem Mac w celu zasilania i będzie mógł działać samodzielnie.

Czytaj więcej

Aby uzyskać więcej informacji na temat wszystkiego, co słyszeliśmy o pracy Apple nad zestawem słuchawkowym AR / VR, mamy dedykowane podsumowanie, które zawiera wszystkie plotki.


Źródło

Warto przeczytać!  Seria Redmi Note 12 5G trafia do sprzedaży w Indiach: sprawdź cenę, oferty i nie tylko