Rozrywka

Podwyżki umowy DGA są płatne, ale pozostała część transmisji strumieniowej nie jest związana z sukcesem programu – Różnorodność

  • 4 czerwca, 2023
  • 4 min read
Podwyżki umowy DGA są płatne, ale pozostała część transmisji strumieniowej nie jest związana z sukcesem programu – Różnorodność


Directors Guild of America ogłosiło wstępną umowę ze studiami w sobotę wieczorem, zapewniając podwyżki płac i ulepszoną pozostałość dla międzynarodowego przesyłania strumieniowego. Ale podsumowanie dostarczone przez DGA nie wspomina o powiązaniu pozostałości transmisji strumieniowej z oglądalnością. Oznacza to, że pozostałości będą nadal takie same na platformach streamingowych – niezależnie od tego, czy program jest hitem, czy klapą.

Warunek rezydualny DGA jest szczególnie istotnym postanowieniem, ponieważ zwykle stosuje się go do innych cechów w „wzorcowych” negocjacjach. Według podsumowania DGA, transakcja zapewni 76% wzrost rezydualnych wartości zagranicznych dla największych platform.

Zarówno Writers Guild of America, jak i SAG-AFTRA były zainteresowane uzyskaniem pozostałości na podstawie poglądów. Ale streamerzy stanowczo odmówili przekazania danych, które byłyby wymagane, aby to zadziałało.

Zarówno WGA, jak i SAG-AFTRA oświadczyły, że nie będą ograniczone warunkami ustalonymi przez DGA. SAG-AFTRA rozpoczyna negocjacje w środę, a jej kontrakt wygasa 30 czerwca. WGA strajkuje od 2 maja, obecnie nie ma planów wznowienia rozmów z Sojuszem Producentów Filmowych i Telewizyjnych.

Innym ważnym terminem w umowie DGA jest podwyższenie minimów. DGA zdobył 5% wzrost w pierwszym roku, a następnie wzrosty o 4% i 3,5%. Liczby te reprezentują dokładny punkt środkowy między pozycjami zajętymi przez WGA i studia, gdy rozmowy załamały się 1 maja. Te wzrosty, które są wyższe niż zwykle z powodu inflacji, mogą również tworzyć wzór stosowany do innych gildii.

Warto przeczytać!  Emma D'Arcy twierdzi, że drugi sezon „Domu smoka” był dość samotny

Zgodnie z podsumowaniem DGA, gildia uzyskała również język na temat sztucznej inteligencji, wyjaśniając, że „AI nie jest osobą i że generatywna sztuczna inteligencja nie może zastąpić obowiązków wykonywanych przez członków”. W podsumowaniu nie ma wzmianki o zakazie szkolenia sztucznej inteligencji, który został zaproponowany przez pozostałe dwie gildie.

Przepis stwierdzający, że „AI nie jest osobą” wydaje się odzwierciedlać język, który zaoferowano WGA. Kontrakt WGA określa już, że pisarz nie może być „bezosobowym dostawcą” materiałów literackich, a AMPTP zaoferował list dodatkowy AI, który by to podkreślił.

WGA poszukiwało również języka wymagającego, że jeśli scenarzysta użyje sztucznej inteligencji, nie zmniejszy to uznania i wynagrodzenia pisarza.

Oczekuje się, że dalsze szczegóły umowy DGA zostaną ujawnione po przedstawieniu warunków zarządowi DGA we wtorek.

WGA nie odpowiedziało jeszcze na umowę DGA. Gildia Scenarzystów wydała jednak kilka oświadczeń w ciągu ostatnich kilku dni, które przewidywały możliwość osiągnięcia porozumienia przez reżyserów.

Gildia wezwała Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych do zawarcia „uczciwego kontraktu” z DGA. Ale wyjaśniło również, że DGA realizuje „wyjątkowe priorytety” i że AMPTP nie może spodziewać się powtórki strajku pisarzy z 2008 r., kiedy porozumienie DGA stanowiło szablon umowy WGA, która zakończyła przestój w pracy.

Warto przeczytać!  Horoskop miłości i związku na 27 czerwca 2024 r. | Astrologia

„Każda umowa, która przywróci to miasto do pracy, przechodzi bezpośrednio przez WGA i nie ma sposobu, aby nas obejść” – powiedział w piątek Chris Keyser, współprzewodniczący komitetu negocjacyjnego WGA. „Jesteśmy wystarczająco silni – zawsze byliśmy wystarczająco silni – aby zawrzeć umowę, której potrzebujemy, mając tylko siłę pisarza”.

WGA dąży do ustalenia minimalnego poziomu zatrudnienia w pokojach scenarzystów telewizyjnych, a także przepisów gwarantujących minimalną liczbę tygodni zatrudnienia i zapewniających zatrudnienie scenarzystów telewizyjnych przez cały okres produkcji. AMPTP sprzeciwił się temu, co nazywa „limitem zatrudnienia”, twierdząc, że nie jest to twórczo konieczne.


Źródło