Biznes

Pogoda im sprzyja. Polska grupa modowa z odbiciem sprzedaży

  • 3 listopada, 2023
  • 3 min read


Wraz z ochłodzeniem klienci wrócili do sklepów po cieplejsze ubrania, co przełożyło się na poprawę dynamiki sprzedaży grupy VRG w segmencie odzieżowym. Do wyniku stale dokłada się także segment jubilerski.

  • Modowa grupa wypracowała w październiku 2023 r. o 6,1 proc. wyższe przychody ze sprzedaży niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprzedaż wyniosła 95,7 mln zł.
  • Obok ożywienia w modowym biznesie do wyniku sprzedażowego VRG konsekwentnie dokłada się też segment jubilerski, który zanotował w październiku 13,3-procentowy wzrost, osiągając przychody o wartości 49,9 mln zł.
  • Kanały online odpowiadały w październiku za 15,2 proc. sprzedaży VRG (w porównaniu z 12,7 proc. rok wcześniej).

Po trudnym wrześniu modowa grupa VRG, do której należą takie marki, jak Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler czy W. Kruk, wypracowała w październiku 2023 r. o 6,1 proc. wyższe przychody ze sprzedaży niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprzedaż wyniosła 95,7 mln zł.

Janusz Płocica, prezes VRG.

Ochłodzenie zmobilizowało klientów, rośnie sprzedaż odzieży

Tym samym, wraz z rozpoczęciem czwartego kwartału, grupa powróciła do pozytywnej dynamiki sprzedaży i to głównie dzięki odbiciu wyników segmentu odzieżowego. Firmie udaje się zbliżyć do zeszłorocznego wyniku, bo narastająco w dziesięciu pierwszych miesiącach tego roku sprzedaż VRG wyniosła 995,1 mln zł w porównaniu do 995,2 mln zł w roku ubiegłym.

Warto przeczytać!  Zagadka ekstremalnych wzrostów EC Będzin wyjaśniona. Jest komunikat spółki

– Cieszy nas powrót popytu oraz pozytywne przyjęcie przez klientów nowych kolekcji. Mieliśmy do czynienia z dobrym połączeniem kilku czynników – od zmiany w pogodzie, która dzięki ochłodzeniu zmobilizowała klientów do zakupów, przez dobry asortyment, zgodny z obecnym ID naszych marek, po efektywne działania marketingowe – mówi Janusz Płocica, prezes zarządu VRG.

VRG (poprzednia nazwa Vistula Group) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1993 roku.

Obok ożywienia w modowym biznesie do wyniku sprzedażowego VRG konsekwentnie dokłada się też segment jubilerski, który zanotował w październiku 13,3-procentowy wzrost, osiągając przychody o wartości 49,9 mln zł.

Marża na sprzedaży w grupie wyniosła w październiku 55,2 proc. w porównaniu do 55,4 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej. Po dziesięciu miesiącach 2023 r. marża grupy wyniosła 54,3 proc. (0,8 p.p. więcej r/r).

Answear.com przeprowadził ofertę akcji serii L. Spółka pozyskała z emisji 29 mln zł

Grupa VRG sprzedaje też coraz więcej w internecie

Kanały online odpowiadały w październiku za 15,2 proc. sprzedaży VRG (w porównaniu z 12,7 proc. rok wcześniej). Jak podkreśla prezes VRG, wynika to głównie z dobrego przygotowania marek na obecny sezon, tak pod względem oferty produktowej, jak i poprawy funkcjonalności sklepów internetowych. Do tego doszły kampanie marketingowe marek i współprace ambasadorskie z nowymi twarzami.

Warto przeczytać!  Kursy walut 18.10.: powyborcza burza na walutach! Euro spadło o 25 gr! Zobacz, ile za jednego franka (CHF), koronę (CZK), lirę (TRY), forinta (HUF), euro (EUR), dolara (USD), funta (GBP)

Po premierze kolekcji ambasadorskiej Discover yourself z Rafałem Jonkiszem oraz Rafałem Rulskim, marka Vistula intensywnie promowała ofertę odzieży skierowanej do kobiet. W Bytomiu zadebiutowała kolekcja BYTOM x JIMEK, która powstała we współpracy z kompozytorem Radzimirem Dębskim. W październiku został wprowadzony także nowy koncept Well Wólczanka, a W.Kruk kontynuował współpracę z Martyną Wojciechowską przy kolekcji ambasadorskiej Freedom Elements.

Spółka szykuje się też na nadchodzący sezon świąteczny, który tradycyjnie jest najbardziej intensywnym sprzedażowo i zapowiada prezentację nowej oferty produktowej na listopad i grudzień.

W październiku 2023 r. marki grupy VRG operowały na 52,7 tys. m2 powierzchni handlowej (o 1,6 proc. więcej niż rok wcześniej).


Źródło