Pogoda im sprzyja. Polska grupa modowa z odbiciem sprzedaży
Wraz z ochłodzeniem klienci wrócili do sklepów po cieplejsze ubrania, co przełożyło się na poprawę dynamiki sprzedaży grupy VRG w segmencie odzieżowym. Do wyniku stale dokłada się także segment jubilerski.
- Modowa grupa wypracowała w październiku 2023 r. o 6,1 proc. wyższe przychody ze sprzedaży niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprzedaż wyniosła 95,7 mln zł.
- Obok ożywienia w modowym biznesie do wyniku sprzedażowego VRG konsekwentnie dokłada się też segment jubilerski, który zanotował w październiku 13,3-procentowy wzrost, osiągając przychody o wartości 49,9 mln zł.
- Kanały online odpowiadały w październiku za 15,2 proc. sprzedaży VRG (w porównaniu z 12,7 proc. rok wcześniej).
Po trudnym wrześniu modowa grupa VRG, do której należą takie marki, jak Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler czy W. Kruk, wypracowała w październiku 2023 r. o 6,1 proc. wyższe przychody ze sprzedaży niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprzedaż wyniosła 95,7 mln zł.
Ochłodzenie zmobilizowało klientów, rośnie sprzedaż odzieży
Tym samym, wraz z rozpoczęciem czwartego kwartału, grupa powróciła do pozytywnej dynamiki sprzedaży i to głównie dzięki odbiciu wyników segmentu odzieżowego. Firmie udaje się zbliżyć do zeszłorocznego wyniku, bo narastająco w dziesięciu pierwszych miesiącach tego roku sprzedaż VRG wyniosła 995,1 mln zł w porównaniu do 995,2 mln zł w roku ubiegłym.
– Cieszy nas powrót popytu oraz pozytywne przyjęcie przez klientów nowych kolekcji. Mieliśmy do czynienia z dobrym połączeniem kilku czynników – od zmiany w pogodzie, która dzięki ochłodzeniu zmobilizowała klientów do zakupów, przez dobry asortyment, zgodny z obecnym ID naszych marek, po efektywne działania marketingowe – mówi Janusz Płocica, prezes zarządu VRG.
Obok ożywienia w modowym biznesie do wyniku sprzedażowego VRG konsekwentnie dokłada się też segment jubilerski, który zanotował w październiku 13,3-procentowy wzrost, osiągając przychody o wartości 49,9 mln zł.
Marża na sprzedaży w grupie wyniosła w październiku 55,2 proc. w porównaniu do 55,4 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej. Po dziesięciu miesiącach 2023 r. marża grupy wyniosła 54,3 proc. (0,8 p.p. więcej r/r).
Grupa VRG sprzedaje też coraz więcej w internecie
Kanały online odpowiadały w październiku za 15,2 proc. sprzedaży VRG (w porównaniu z 12,7 proc. rok wcześniej). Jak podkreśla prezes VRG, wynika to głównie z dobrego przygotowania marek na obecny sezon, tak pod względem oferty produktowej, jak i poprawy funkcjonalności sklepów internetowych. Do tego doszły kampanie marketingowe marek i współprace ambasadorskie z nowymi twarzami.
Po premierze kolekcji ambasadorskiej Discover yourself z Rafałem Jonkiszem oraz Rafałem Rulskim, marka Vistula intensywnie promowała ofertę odzieży skierowanej do kobiet. W Bytomiu zadebiutowała kolekcja BYTOM x JIMEK, która powstała we współpracy z kompozytorem Radzimirem Dębskim. W październiku został wprowadzony także nowy koncept Well Wólczanka, a W.Kruk kontynuował współpracę z Martyną Wojciechowską przy kolekcji ambasadorskiej Freedom Elements.
Spółka szykuje się też na nadchodzący sezon świąteczny, który tradycyjnie jest najbardziej intensywnym sprzedażowo i zapowiada prezentację nowej oferty produktowej na listopad i grudzień.
W październiku 2023 r. marki grupy VRG operowały na 52,7 tys. m2 powierzchni handlowej (o 1,6 proc. więcej niż rok wcześniej).