Marketing

Pokolenie Z, nowe osoby zarabiające pieniądze wśród sprzedawców millenialsów

  • 18 marca, 2023
  • 5 min read
Pokolenie Z, nowe osoby zarabiające pieniądze wśród sprzedawców millenialsów


Niedawny sondaż pokazuje, że 66% przedstawicieli pokolenia Z twierdzi, że ich grupa wiekowa jest najmniej odpowiedzialna za pieniądze, a 71% przyznaje, że są najbardziej podatni na reklamy w mediach społecznościowych.

Dziwny flex, ale OK.

Nawet bez biegłości w wyrażeniach pokolenia Z nietrudno dostrzec, jak młodzi Amerykanie spędzający więcej czasu w Internecie mogą zostać przekonani do wydawania większych pieniędzy na produkty promowane przez internetowych reklamodawców.

Nowy raport Real Estate Witch znalazł dane potwierdzające to przeczucie, ujawniając, jak skuteczne są media społecznościowe w marketingu skierowanym do pokolenia Z i milenijnych Amerykanów.

Raport pokazuje, że 81% Amerykanów w wieku od 18 do 41 lat dokonało zakupu z powodu reklam w mediach społecznościowych, w porównaniu z zaledwie 48% osób z wyżu demograficznego.

Wiele marek dostrzega już potencjał internetowego marketingu wirusowego, który jest skierowany do młodszych konsumentów. Coraz więcej firm reklamuje swoje produkty za pośrednictwem wpływowych osób – indywidualnych użytkowników mediów społecznościowych z dużą liczbą obserwujących, którzy opłacają sprzedaż produktów w imieniu korporacji.

Około 58% przedstawicieli pokolenia Z i 52% millenialsów w ankiecie Real Estate Witch twierdzi, że dokonało zakupu na podstawie rekomendacji internetowego influencera – czterokrotnie więcej niż wśród przedstawicieli pokolenia wyżu demograficznego, którzy zrobili to samo (13%).

Warto przeczytać!  Partner OpenFortune i Voodoo oferuje codzienne nagrody w wysokości do 15 000 $

Firmy konkurujące w przestrzeni poszukują zarówno makroinfluencerów, osób z ponad 100 000 obserwujących, jak i mikroinfluencerów, którzy mają od 10 000 do 100 000 obserwujących, aby je reprezentować. Jeśli przeglądałeś Instagram lub TikTok, prawdopodobnie natknąłeś się na te profile oferujące wszystko, od ubrań po strategie inwestycyjne.

Badanie wykazało, że marketing wykorzystujący treści wizualne jest szczególnie skuteczny. Trzy platformy o najwyższych wskaźnikach codziennego użytkowania wśród Amerykanów pokolenia Z – YouTube, TikTok i Instagram – każda z nich kładzie nacisk na obrazy i filmy.

Il Makiage, marka kosmetyczna wykorzystująca marketing influencerów, odnotowała w ostatnich latach niezwykły wzrost, a jej spółka macierzysta jest obecnie wyceniana na 1,5 miliarda dolarów.

Na stronie firmy znajduje się funkcja wyszukiwania, która pozwala użytkownikom przeglądać makijaże według ulubionych influencerów. Stamtąd klienci mogą zapisywać stylizacje, które im się podobają, oglądać filmy influencerów i kupować produkty wymienione w klipach.

Firma oferuje również cyfrowy quiz, który analizuje odpowiedzi klientów, aby zasugerować odcienie podkładu. A nowe przejęcia narzędzi technologicznych AI umożliwią analizę skóry i włosów za pomocą zdjęć użytkowników, potencjalnie zmieniając sposób, w jaki młodzi Amerykanie kupują kosmetyki.

Warto przeczytać!  Akcje społecznościowe Sprout: pozostań na liście obserwacyjnej, ale na razie unikaj (NASDAQ:SPT)

Kolejną firmą, która od wielu lat wykorzystuje influencer marketing, jest Tuft & Needle, marka specjalizująca się w produkcji materacy. Obecnie materace dostarczane w pudełku są stosunkowo powszechne. Jednak firma Tuft & Needle odegrała rolę przełomu, gdy jako jedna z pierwszych firm zaoferowała je w 2012 roku.

Konto Tuft & Needle na Instagramie zawiera mieszankę zdjęć firmowych oraz treści influencerów. Przewijając każdy obraz, zauważasz, że zdjęcia influencerów są oznaczone ich nazwą użytkownika. Jeśli klikniesz na konto influencera, te same obrazy zostaną oznaczone jako „Płatne partnerstwo z Tuft & Needle”.

Strategia marketingu influencerów Tuft & Needle jest dość płynna — trudno rozszyfrować, które obrazy są profesjonalnymi zdjęciami marki, a które zdjęciami marketingowymi influencerów.

To nie przeszkadza kupującym z pokolenia Z i millenialsów. Wręcz przeciwnie, jest postrzegana jako autentyczna. Konsumenci wolą widzieć twórców treści, którym ufają, korzystających z produktów, zamiast wyczarowywać myśli o korporacji bez twarzy, która próbuje ich przekonać.

Błędem byłoby sądzić, że influencer marketing jest przeznaczony tylko dla dużych firm, mówi Kelsey Hogan, założycielka agencji social media z siedzibą w Detroit, Small Batch Social Co.

Warto przeczytać!  Dlaczego ambasadorzy marki powinni być częścią Twojej strategii marketingowej

„Influencer marketing to szansa dla firm – niezależnie od wielkości” – powiedział Hogan. „(Treści generowane przez użytkowników) będą w tym roku większe niż kiedykolwiek wcześniej”.

Nie należy się spodziewać, aby te trendy w najbliższym czasie wyhamowały. Według danych Million Insights prognozowane przychody z marketingu w mediach społecznościowych w 2028 roku wyniosą ponad 260 miliardów dolarów – ponad dwukrotnie więcej niż 116 miliardów dolarów przychodów w 2021 roku.

Może to oznaczać, że firmy, które jeszcze nie zwróciły się w stronę marketingu w mediach społecznościowych, nadal mają szansę skorzystać z tego ewoluującego środowiska sprzedaży. Ale reklamodawcy dobrze by zrobili, gdyby nie czekali zbyt długo, aby wykorzystać tę nową siłę przebicia.

Ten artykuł został napisany przez Real Estate Witch i udostępniony przez Wealth of Geeks.


Źródło