Marketing

Pokolenie Z reprezentuje życiową szansę, zgodnie z najnowszymi badaniami pierwszego pokolenia

  • 23 lutego, 2023
  • 5 min read
Pokolenie Z reprezentuje życiową szansę, zgodnie z najnowszymi badaniami pierwszego pokolenia


Obecnie, zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w ramach pierwszego zestawu badań, zachowania zakupowe przedstawicieli pokolenia Z wykazują silny stopień apatii. Podróżujący z pokolenia Z są generalnie mniej zaangażowani w zakupy bezcłowe. Rzadziej dokonują zakupów w sklepie, a kiedy robią zakupy, wydają mniej.

Chociaż obecne zachowania kupujących wśród młodej grupy demograficznej pokolenia Z nie wykazują zaangażowania ani podekscytowania ofertą sklepów wolnocłowych i turystycznych, jest to wyraźny kontrast z ich potencjałem, jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez m1nd-set.

W związku z dużym zainteresowaniem partnerów branżowych i interesariuszy tym młodym segmentem wiekowym o dużym potencjale, szwajcarska agencja badawcza ds. podróży i sprzedaży detalicznej opublikowała badanie, które koncentruje się na tym, jak ci młodzi beztroscy kupujący zachowują się podczas podróży. M1nd-set mówi, że powodem do niepokoju jest nie tyle ich obecne zachowanie w sprzedaży detalicznej usług turystycznych, ile to, jak to będzie ewoluować wraz ze starzeniem się segmentu, dojrzewaniem i obserwowaniem wzrostu siły nabywczej i skłonności do podróżowania oraz dominacji w stosunku do innych segmentów. .

m1 zestaw właściciel i prezes dr. Piotra Mohna wyjaśnione: „W ten sam sposób, w jaki w ostatnich latach branża koncentrowała się na chińskim konsumencie i Millenialsach, tak firmy z całego świata w branży turystycznej muszą mieć strategię produktową i marketingową Gen Z. Ich wyjątkowe zachowanie, w połączeniu z młodym wiekiem, a co za tym idzie ogromnym potencjałem wzrostu – jako że tylko niewielki procent ukończył studia – oznacza, że ​​wyraźnie reprezentują oni życiową szansę dla branży”.

Obecnie, zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w ramach pierwszego zestawu badań, zachowania zakupowe przedstawicieli pokolenia Z wykazują silny stopień apatii. Podróżujący z pokolenia Z są generalnie mniej zaangażowani w zakupy bezcłowe. Rzadziej dokonują zakupów w sklepie, a kiedy robią zakupy, wydają mniej. Rzadziej planują też zakupy i rzadziej wchodzą w interakcje z personelem sprzedaży. Z badań wynika, że ​​pokolenie Z generalnie postrzega sklepy wolnocłowe jako miejsce, które należy odwiedzić, aby zabić czas przed lotem.

Warto przeczytać!  Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w handel cyfrowy: ustalanie priorytetów dla wzrostu

Planowanie zakupów jest również mniej powszechne wśród pokolenia Z. Wśród przedstawicieli pokolenia Z, którzy kupili produkt w sklepie wolnocłowym, dwie trzecie zaplanowało zakup, co jest znacznie poniżej średniej wynoszącej około 80% dla wszystkich grup wiekowych, wynika z raportów m1nd set. Badanie ujawnia również, że tylko 41% kupujących z pokolenia Z faktycznie robiło zakupy w sklepach wolnocłowych, w porównaniu ze średnią światową wynoszącą 51% wśród odwiedzających sklepy we wszystkich segmentach wiekowych. Średnie wydatki wśród pokolenia Z są również znacznie poniżej średniej; tylko 73 USD w porównaniu do 123 USD we wszystkich grupach wiekowych, zgodnie z zestawem m1.

Pokolenie Z jest zwykle znacznie mniej świadome oferty bezcłowej; mniej niż jedna trzecia segmentu zauważyła punkty kontaktowe dotyczące oferty bezcłowej przed podróżą, co jest znacznie niższe niż średnia dla wszystkich grup wiekowych wynosząca 47%. Niskie zaangażowanie w kontakt z personelem sprzedaży jest również typową cechą pokolenia Z, które jest najmniej skłonne do interakcji z personelem sprzedaży w sklepie w porównaniu z innymi segmentami wiekowymi. Mniej niż połowa pokolenia Z wchodzi w interakcję ze sprzedawcami w porównaniu ze średnią dla wszystkich grup wiekowych wynoszącą około dwóch trzecich kupujących. Kiedy robią zakupy, przedstawiciele pokolenia Z mają tendencję do kupowania bardziej z wygody niż dlatego, że mieli na myśli konkretny przedmiot.

Warto przeczytać!  Jak Clarks wykorzystuje medialne sieci sprzedaży detalicznej

Mohn kontynuował: „Brak entuzjazmu wśród pokolenia Z świadczy o niskim poziomie zrozumienia wartości zakupów bezcłowych; jest to zrozumiałe, biorąc pod uwagę, że wielu po raz pierwszy będzie podróżować jako niezależni dorośli”.

Jednak wraz ze wzrostem wielkości segmentu i wzrostem siły nabywczej, branża musi być na to gotowa”ostrzega Mohn. „Chociaż pokolenie Z stanowi obecnie tylko 9% podróżującej populacji, wielkość segmentu pokolenia Z jako odsetek wszystkich pasażerów wzrosła ponad dwukrotnie między erą przed i po Covid. Najstarsze pokolenie Z ma dwadzieścia kilka lat i już podróżuje i wydaje; lub zdecydować, że nie. Musimy upewnić się, że oferta produktowa pozostaje aktualna, a co ważniejsze, sposób, w jaki sprzedajemy detaliczną ofertę turystyczną dla pokolenia Z, przyjmuje właściwy ton i dociera do nich tam, gdzie można je znaleźć”.

Mohn konkluduje: „Ważne jest, abyśmy zapewnili, że zarówno asortyment produktów, jak i marketing mix są odpowiednie, aby zaspokoić potrzeby tego wschodzącego pokolenia. Kampanie marketingu konsumenckiego muszą być kojarzone z odpowiednimi osobowościami i kluczowymi liderami opinii (KOL). Marketerzy w branży turystycznej muszą ponownie ocenić, za pośrednictwem jakich kanałów docierają do pokolenia Z, aby mieć pewność, że komunikują wartości i wyjątkowość bezcłowego i turystycznego kanału sprzedaży detalicznej we właściwym tonie i we właściwym miejscu”.

Wykresy PR Gen Z

Tatiana jest koordynatorem wiadomości w TravelDailyNews Media Network (traveldailynews.gr, traveldailynews.com i traveldailynews.asia). Jej rola obejmuje monitorowanie setek źródeł newsów sieci TravelDailyNews Media Network i przeglądanie najważniejszych zgodnie z naszą strategią.

Uzyskała tytuł licencjata w dziedzinie komunikacji i środków masowego przekazu na Uniwersytecie Studiów Politycznych i Społecznych Panteion w Atenach, a także była redaktorem i redaktorem naczelnym różnych magazynów i gazet ekonomicznych.


Źródło