Polska

Polski gigant e-commerce Allegro rozszerza swoją markę na Słowację

  • 19 marca, 2024
  • 3 min read
Polski gigant e-commerce Allegro rozszerza swoją markę na Słowację


Polski gigant e-commerce Allegro – będący wiodącym graczem na rodzimym rynku – po uruchomieniu platformy handlowej Allegro.sk na Słowacji rozszerzył swoją markę na trzeci kraj w regionie.

Allegro, będące jednocześnie jedną z największych platform e-commerce w Europie, od 2022 roku działa już na Słowacji, w Czechach, na Węgrzech i w Chorwacji pod różnymi nazwami po przejęciu marek MALL, WE|DO, Mimovrste i CZC.

W zeszłym roku zaczął rozwijać własną markę w regionie, uruchamiając Allegro.cz w Czechach, a teraz to samo zrobił na Słowacji.

Firma twierdzi, że nowy portal e-commerce umożliwi Słowakom dostęp do 100 milionów ofert w jednym miejscu, „dziesięć razy więcej niż jakikolwiek inny sklep internetowy działający na Słowacji”.

Nowa platforma, podobnie jak te w Czechach i Polsce, umożliwi sprzedawcom „wystawienie raz, sprzedaż wszędzie”, gdzie obecna jest marka.

Allegro twierdzi, że ma 19 milionów „aktywnych nabywców” w całym regionie, w tym 14,6 miliona w Polsce. W czwartym kwartale 2023 roku uruchomiona w maju tego roku czeska platforma Allegro.cz podwoiła liczbę aktywnych kupujących w ujęciu kwartał do kwartału do 1,6 mln.

Warto przeczytać!  Euro 2024: Mbappé chce grać przeciwko Polsce, mówi trener Francji

„Polskie firmy chętnie szukają nowych klientów za granicą” – powiedział Matthias Frechen, dyrektor handlowy Allegro. „Dlatego chcemy ułatwić im wejście na nowe rynki… zapewniając im narzędzia potrzebne do handlu w modelu transgranicznym”.

W ciągu najbliższych dwóch lat Allegro planuje uruchomić platformy marek własnych na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji – podaje Polska Agencja Prasowa (PAP).

W ubiegłym roku Allegro zanotowało 10,25 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 13,8% rok do roku, oraz 284 mln zł (65,7 mld euro) zysku netto. W samej Polsce sprzedający sprzedali w ubiegłym roku towary o wartości 54,8 mld zł, co oznacza wzrost o 11% rok do roku – podała spółka.

W 2020 roku Allegro zadebiutowało na warszawskiej giełdzie, co było największym w dotychczasowej historii IPO w Polsce i największym w tym roku w Europie. Podobnie jak wiele platform e-commerce, firma odnotowała gwałtowny wzrost przychodów podczas pandemii, co skłoniło ją do podjęcia próby międzynarodowej ekspansji.


Notatki z Polski są prowadzone przez niewielki zespół redakcyjny i wydawane przez niezależną fundację non-profit, która utrzymuje się z datków naszych czytelników. Bez Waszego wsparcia nie możemy zrobić tego, co robimy.

Warto przeczytać!  W Katowicach rozpoczynają się pierwsze w historii Mistrzostwa Europy w E-sportach – Europejskie Komitety Olimpijskie

Źródło głównego zdjęcia: Zestaw prasowy Allegro




Źródło