Polski gigant e-commerce Allegro rozszerza swoją markę na Słowację
![Polski gigant e-commerce Allegro rozszerza swoją markę na Słowację](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/One-Kurier-by-Allegro-1aaa-770x470.jpg)
Polski gigant e-commerce Allegro – będący wiodącym graczem na rodzimym rynku – po uruchomieniu platformy handlowej Allegro.sk na Słowacji rozszerzył swoją markę na trzeci kraj w regionie.
Allegro, będące jednocześnie jedną z największych platform e-commerce w Europie, od 2022 roku działa już na Słowacji, w Czechach, na Węgrzech i w Chorwacji pod różnymi nazwami po przejęciu marek MALL, WE|DO, Mimovrste i CZC.
W zeszłym roku zaczął rozwijać własną markę w regionie, uruchamiając Allegro.cz w Czechach, a teraz to samo zrobił na Słowacji.
Firma twierdzi, że nowy portal e-commerce umożliwi Słowakom dostęp do 100 milionów ofert w jednym miejscu, „dziesięć razy więcej niż jakikolwiek inny sklep internetowy działający na Słowacji”.
Nowa platforma, podobnie jak te w Czechach i Polsce, umożliwi sprzedawcom „wystawienie raz, sprzedaż wszędzie”, gdzie obecna jest marka.
Allegro twierdzi, że ma 19 milionów „aktywnych nabywców” w całym regionie, w tym 14,6 miliona w Polsce. W czwartym kwartale 2023 roku uruchomiona w maju tego roku czeska platforma Allegro.cz podwoiła liczbę aktywnych kupujących w ujęciu kwartał do kwartału do 1,6 mln.
„Polskie firmy chętnie szukają nowych klientów za granicą” – powiedział Matthias Frechen, dyrektor handlowy Allegro. „Dlatego chcemy ułatwić im wejście na nowe rynki… zapewniając im narzędzia potrzebne do handlu w modelu transgranicznym”.
Podczas największej w tym roku oferty publicznej w Europie i największej w historii w Polsce, akcje Allegro wzrosły o 65% po dzisiejszym notowaniu na warszawskiej giełdzie, co dało firmie wartość rynkową na poziomie 17,4 miliarda dolarów i wyprzedziło CD Projekt jako największą polską spółkę notowaną na giełdzie
— Notatki z Polski 🇵🇱 (@notesfrompoland) 12 października 2020 r
W ciągu najbliższych dwóch lat Allegro planuje uruchomić platformy marek własnych na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji – podaje Polska Agencja Prasowa (PAP).
W ubiegłym roku Allegro zanotowało 10,25 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 13,8% rok do roku, oraz 284 mln zł (65,7 mld euro) zysku netto. W samej Polsce sprzedający sprzedali w ubiegłym roku towary o wartości 54,8 mld zł, co oznacza wzrost o 11% rok do roku – podała spółka.
W 2020 roku Allegro zadebiutowało na warszawskiej giełdzie, co było największym w dotychczasowej historii IPO w Polsce i największym w tym roku w Europie. Podobnie jak wiele platform e-commerce, firma odnotowała gwałtowny wzrost przychodów podczas pandemii, co skłoniło ją do podjęcia próby międzynarodowej ekspansji.
Największy polski gracz e-commerce, Allegro, odnotował wzrost zysków netto powyżej prognoz analityków.
Nakreśliła także plany ekspansji międzynarodowej, obejmujące angielską wersję swojego rynku i zwiększenie sprzedaży do innych krajów UE
— Notatki z Polski 🇵🇱 (@notesfrompoland) 6 sierpnia 2021 r
Notatki z Polski są prowadzone przez niewielki zespół redakcyjny i wydawane przez niezależną fundację non-profit, która utrzymuje się z datków naszych czytelników. Bez Waszego wsparcia nie możemy zrobić tego, co robimy.
Źródło głównego zdjęcia: Zestaw prasowy Allegro
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/02/Polska-uzna-przejscia-graniczne-z-Ukraina-za-infrastrukture-krytyczna-w.jpeg)
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/02/Polska-uzna-przejscia-graniczne-z-Ukraina-za-infrastrukture-krytyczna-w.jpeg)
Alicja Ptak jest starszym redaktorem w Notes from Poland i dziennikarką multimedialną. Wcześniej pracowała dla Reutersa.