Motoryzacja

Pomimo ostatnich spadków, wartość handlu używanymi samochodami pozostaje „nierealistycznie wysoka”.

  • 20 listopada, 2023
  • 4 min read
Pomimo ostatnich spadków, wartość handlu używanymi samochodami pozostaje „nierealistycznie wysoka”.


Pomimo ostatnich spadków, obecne wartości handlu samochodami używanymi pozostają „nierealistycznie wysokie”.

Takie jest zdanie Cox Automotive, która stwierdziła, że ​​wzrost cen w ostatnich latach oznaczał, że liczba używanych samochodów wzrosła zbyt wysoko, a rynek zaczął się dostosowywać. Philip Nothard, dyrektor Cox Automotive Insight, nalegał, aby dealerzy zachowali spokój do czasu zakończenia zmiany geometrii kół.

„Bieżące wartości handlu pozostają nierealistycznie wysokie pomimo ostatnich spadków handlu. Do tej tendencji przyczynił się niezwykły czteroletni okres charakteryzujący się minimalną amortyzacją, przy czym nadpodaż oraz powrót rabatów, ofert i zachęt na rynku nowych samochodów spowodowały niemożliwą do utrzymania rozbieżność w kosztach.

„Po prostu używane samochody stały się porównywalnie niedostępne; jednocześnie popyt osłabł, a rynek odpowiednio się dostosowuje.

„Chociaż ta dramatyczna deprecjacja będzie dla niektórych źródłem krótkotrwałego bólu, musimy pamiętać, że w dłuższej perspektywie sektor ten miał okres dobrych zysków i teraz wracamy do miejsca, w którym powinniśmy być.

„Chociaż perspektywa powrotu brytyjskiego rynku samochodów używanych do ośmiu milionów transakcji jest odmienna, prognoza na 2023 r. zakładająca 7,15 miliona transakcji nie odbiega od historycznego popytu. Sektor odbił się od minimów w latach 2020 i 2021, a obecnie ceny odpowiednio się wyrównują. Od maja obserwujemy spadek wartości hurtowych, odzwierciedlający powrót wolumenów na rynek wciąż borykający się z trudnościami gospodarczymi.

Warto przeczytać!  Tydzień podsumowujący tygodniowe wiadomości samochodowe Nutsona kończący się 29 kwietnia 2023 r

„To banał, ale nalegamy, aby wszyscy w branży motoryzacyjnej zachowali spokój i kontynuowali tę zmianę wartości” – powiedział Philip. „Patrząc na pierwszy kwartał 2024 r., spodziewamy się pewnej sezonowej stabilizacji, ale bez znaczącego „odbicia”.

Cox Automotive stwierdziła, że ​​floty i dealerzy powinni ufać danym i zachować zimną krew w tym okresie niestabilnych wartości.

Firma Cox Automotive ma zaufanie do swojej prognozy w miarę zbliżania się ostatnich tygodni 2023 r. Jej prognoza bazowa na poziomie 5 545 530 od początku roku mieści się w 99,7% – czyli około 18 000 transakcji – „rzeczywistej” liczby SMMT wynoszącej 5 563 576. Choć przewidywany jest gorszy czwarty kwartał przy słabym popycie i zwiększonej podaży, Cox Automotive uważa, że ​​prognoza transakcji samochodami używanymi na 2023 r. wynosząca 7,15 mln pozostaje możliwa do osiągnięcia. Oznacza to wzrost o 4% rok do roku, ale o 3% mniej niż średnie z lat 2010–2019.

Nothard powiedział: „Pomimo obecnych obaw związanych z wartością samochodów używanych i jej wpływem na sprzedaż detaliczną, pozostajemy pewni naszej prognozy na cały rok i wierzymy, że rok zakończy się liczbą 7,15 miliona transakcji na samochodach używanych.

Warto przeczytać!  Alternative Lodging Evolves With New Booking Tool

„Przewidywaliśmy, że druga połowa roku będzie znacznie wolniejsza niż pierwsza. Nasz pogląd, że osłabienie zaufania konsumentów w połączeniu z powrotem do nadpodaży nowych samochodów, co skutkuje poziomami amortyzacji nienotowanymi od 2015 r. i zmniejszeniem wolumenu transakcji, okazał się trafny”.

Według Notharda rynek samochodów używanych znajduje się obecnie w okresie przejściowym, co powoduje zmianę wartości. Argumentuje, jak ważne jest uwzględnianie danych historycznych przy ocenie obecnej sytuacji. W ciągu ostatnich dwudziestu lat średnia roczna liczba transakcji na pojazdach używanych w Wielkiej Brytanii wyniosła 7,4 miliona, a szczyty przekraczające osiem milionów miały miejsce dopiero w latach 2016 i 2017. Stosunek transakcji używanych do nowych wynosił średnio 3,37:1, a w latach wzrósł do 4:1. wywołana pandemią przerwa w produkcji nowych samochodów.




Źródło