Poprawki wydajności, dodatkowe informacje diagnostyczne o awariach i nie tylko
![Poprawki wydajności, dodatkowe informacje diagnostyczne o awariach i nie tylko](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/03/402a6-16801215788058-1920-770x470.jpg)
Naughty Dog znalazło się w gorącej wodzie wraz z premierą pecetowego portu The Last of Us Part 1. Wydany 28 marca 2023 roku tytuł spotkał się z przytłaczającą liczbą negatywnych recenzji na Steamie, a wielu graczy było wściekłych na stan gra. Deweloperzy wkrótce opublikowali oświadczenie dotyczące problemów, a poprawka została wypchnięta.
Według oficjalnego wpisu na blogu Naughty Dog, łatka v1.0.1.5 „skupia się na poprawie stabilności, wydajności i innych mniejszych ulepszeniach”. Aktualizacja kładzie nacisk na kilka poprawek związanych z wydajnością i zacinaniem się, które zostały wskazane przez graczy.
Deweloperzy zapewnili ponadto, że śledzą raporty i opinie graczy i pracują nad rozwiązaniem tego problemu w najbliższej przyszłości. Wspomnieli również, że „aktywnie pracują nad łatką z większą liczbą poprawek”, która zostanie wkrótce wydana.
Bez zbędnych ceregieli, oto pełne oficjalne informacje o łatce do wersji 1.0.1.5 gry The Last of Us Part 1 na PC.
Informacje o aktualizacji The Last of US Part 1 na PC w wersji 1.0.1.5
Oficjalne informacje o łatce dla wersji 1.0.1.5 The Last of US Part 1 są następujące:
- Naprawiono kilka problemów związanych z wydajnością i zacinaniem się, które miały wpływ na niektórych użytkowników.
- Uwaga: Trwają dodatkowe ulepszenia i badania oparte na opiniach użytkowników.
- Dodano dodatkowe informacje diagnostyczne o awariach, aby pomóc w badaniu awarii związanych z tworzeniem shaderów i innych często zgłaszanych problemów ze stabilnością.
Jak wspomniano powyżej, programiści z Naughty Dog potwierdzili, że aktywnie śledzą i badają zgłoszone problemy. Gracze mogą znaleźć zgłoszone problemy na stronie Znane problemy w swojej witrynie. Mogą również przesłać zgłoszenie, jeśli napotkają podobne problemy podczas gry.
Lista znanych problemów, nad którymi obecnie pracują deweloperzy, wygląda następująco:
- Ładowanie shaderów trwa dłużej niż oczekiwano
- Wydajność i stabilność spadają, gdy shadery ładują się w tle
- Starsze sterowniki graficzne prowadzą do niestabilności i/lub problemów graficznych
- Gra może się nie uruchamiać pomimo spełnienia minimalnych wymagań systemowych
- Potencjalny wyciek pamięci
W chwili pisania tego tekstu The Last of Us Part 1 na PC ma ocenę „w większości negatywną” na swojej stronie w sklepie Steam, przy czym zaledwie 33% z 7484 recenzji użytkowników jest pozytywnych. Gracze wskazywali na powtarzające się problemy z awariami, poważny brak optymalizacji i wydłużony czas ładowania, które obecnie nękają ten tytuł.