Świat

Popularność Chińskiego Nowego Roku w USA spadła

  • 22 stycznia, 2023
  • 3 min read
Popularność Chińskiego Nowego Roku w USA spadła


Dla Chińczyków i wielu innych społeczności azjatyckich Księżycowy Nowy Rok, który przypada 22 stycznia, jest najważniejszym świętem w kalendarzu. Ale w Stanach Zjednoczonych popularność tego święta spadła w zeszłym roku, wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Pattern.

Chociaż chiński Nowy Rok nadal powoduje znaczny wzrost sprzedaży niektórych rodzajów produktów świątecznych w porównaniu z resztą każdego roku – takich jak pierogi, słodycze, herbata i dekoracje – popyt na produkty z okazji chińskiego Nowego Roku spadł z roku na rok ubiegłego roku w porównaniu z 2021 r.

Czytaj więcej

Chińskie dekoracje odniosły największy spadek o 73%, a następnie chińska herbata i żywy bambus do wnętrz spadły o 23%. Rośliny pieniężne spadły o 12%, pierogi spadły o 7%, a cukierki i czekolada spadły o 2%.

To odwraca wzrost obserwowany od sezonu chińskiego Nowego Roku 2020 do 2021 roku. W ciągu tych dwóch lat wzrosła sprzedaż pierogów (310%), chińskich dekoracji (258%), chińskiej herbaty (54%), roślin pieniędzy (29%), żywych kryty bambus (12%) oraz cukierki i czekolada (14%).

W grę wchodzi wiele czynników, powiedział Dallin Hatch, ekspert danych w Pattern. Stosunki amerykańsko-chińskie są napięte – na przykład Tik Tok, którego właścicielem jest chińska firma Bytedance, był przedmiotem kontroli. Niektórzy prowadzą kampanię na rzecz całkowitego zakazu dominującej platformy mediów społecznościowych w Stanach Zjednoczonych, rozszerzając zakaz dotyczący urządzeń agencji rządowych i niektórych kampusów uniwersyteckich. Tymczasem pandemia doprowadziła do wzrostu liczby przestępstw z nienawiści wobec Azjatów w Stanach Zjednoczonych, w tym niektórych głośnych spraw przeciwko osobom starszym. Wkrótce po wybuchu Covid-19 Pew Research odkrył, że nieprzychylne opinie o Chinach osiągnęły rekordowy poziom w wielu krajach.

Warto przeczytać!  Prigożyn wycofuje się, zmniejszając zagrożenie dla Putina: aktualizacje na żywo z wojny na Ukrainie

Inny prawdopodobny uczestnik? Gwałtowny spadek liczby chińskich studentów w USA. W pierwszych sześciu miesiącach 2022 r. liczba wiz studenckich wydanych obywatelom Chin spadła o ponad 50% w porównaniu z poziomem sprzed pandemii COVID-19. Przed pandemią chińscy studenci stanowili największą międzynarodową populację studentów w USA, stanowiąc 35% wszystkich studentów urodzonych za granicą w tym kraju. Ma to związek zarówno z tym, jak chińska społeczność jest mniej bezpieczna w USA, jak i z tym, jak chińskie władze zaczęły ograniczać podróże swoich obywateli w ramach strategii zero-covid, odmawiając odnawiania paszportów i anulowania wiz studenckich na wyjazd za granicę.

Jednak Hatch uważa, że ​​wiele z tego sprowadza się do zainteresowania szerszej populacji amerykańskiej świętami.

„Masz ludzi, którzy mają powiązania lub rodziny pochodzenia i świętowali to przez jakiś czas, niezależnie od tego, czy jest to rodzina, która wyemigrowała do USA z kraju w Azji Południowo-Wschodniej, który świętuje” – powiedział Hatch. „Ale potem masz ten inny efekt aureoli ludzi, którzy po prostu kochają świętowanie, kochają widowiskowość”.

Hatch mówi, że segment halo jest tym, kogo uważają za kontraktującego, a nie główną widownią chińskiego Nowego Roku. Innymi słowy, to społeczności spoza Azji nie mają ochoty brać udziału w obchodach.

Warto przeczytać!  Stany Zjednoczone dzielą się trudnymi lekcjami z walk miejskich w Iraku i Syrii, gdy Izrael przygotowuje się do inwazji na Gazę

Więcej od Kwarc

Zapisz się do newslettera Quartz. Aby uzyskać najnowsze wiadomości, Facebook, Świergot i Instagrama.

Kliknij tutaj, aby przeczytać cały artykuł.




Źródło