Motoryzacja

Popyt na inteligentne pojazdy to nowe możliwości dla Antolina

  • 27 kwietnia, 2023
  • 4 min read
Popyt na inteligentne pojazdy to nowe możliwości dla Antolina


Grupo Antolin zbudowało ogromną obecność w Chinach w ciągu ostatnich dwóch dekad. W 2022 r. przychody hiszpańskiego dostawcy ze sprzedaży w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie Chiny są jego kluczowym rynkiem, wzrosły o 24 procent do 730 mln euro (806 mln USD).

Rozmawiał z Ramonem Sotomayorem, prezesem firmy Antolin Wiadomości motoryzacyjne Chiny podczas salonu samochodowego w Szanghaju o pozycji firmy na rynku chińskim. Pytania i odpowiedzi podczas wywiadu zostały skondensowane i zredagowane dla przejrzystości.

P: Jaką obecność Antolin zbudował w Chinach?
Odp.: Weszliśmy na rynek chiński w 2003 roku. W tym roku minie więc 20 lat. Obecnie mamy silną pozycję dzięki 25 fabrykom, trzem centrom technicznym i ponad 3600 osobom pracującym w Chinach dla firmy Antolin.

Dla Antolina Chiny są kluczowym rynkiem ze względu na istotną rolę, jaką ten kraj odgrywa w branży motoryzacyjnej. Naszą siłą w Chinach jest zdolność technologiczna do dostarczania najbardziej kompletnego i najnowocześniejszego portfolio produktów i rozwiązań do wnętrz pojazdów na rynku.

P: Jakie produkty dostarcza Twoja firma w Chinach?
Odp .: Zasadniczo dostarczamy wszystkie nasze produkty i rozwiązania tutaj, w Chinach, takie jak podsufitki, drzwi, tablice rozdzielcze i oświetlenie. Tak więc dla niektórych klientów wykonujemy podsufitki, dla innych drzwi, a dla wielu z nich wykonujemy tablice rozdzielcze, biznes, który jest bardzo silny w Chinach. Dysponujemy szerokim zakresem technologii, który doskonalimy o nowe możliwości w zakresie elektroniki, oświetlenia i rozwiązań HMI (interfejs człowiek-maszyna).

Warto przeczytać!  Kwiecień Sprzedaż samochodów w USA: wzrost Toyoty, Hyundai, Kia

P: Jakiego rodzaju produkty generują duże przychody dla firmy Antolin w Chinach?
A: Dla nas bardzo ważnym biznesem jest cały kokpit i konsole w Chinach. Widzimy duży wzrost w kokpicie i IP (tablicach przyrządów), ale także w naszej branży elektronicznej i oświetleniowej. Oświetlenie, elektronika i rozwiązania HMI są bardzo mocne w naszym portfolio produktów. Widzimy, że oświetlenie i elektronika dla HMI są bardzo poszukiwane przez klientów, więc będziemy świadkami największego wzrostu w tym obszarze.

P: Kim są główni klienci Antolin na tym rynku?
Odp .: Współpracujemy w zasadzie ze wszystkimi graczami, chińskimi markami, a także markami międzynarodowymi. Mamy marki premium (u naszych klientów), ale dostarczamy również marki objętościowe. W 23 procentach pojazdów sprzedawanych w Chinach znajduje się co najmniej jeden z naszych produktów.

P: Jaki jest obecnie największy trend w rozwoju wnętrz samochodów?
O: Integracja technologii niesamowicie przyspieszyła. Naszymi tradycyjnymi produktami są IP, drzwi i podsufitka. Teraz wszystkie te tradycyjne produkty są wspierane przez technologię. Opracowujemy rozwiązania, które integrują wszystkie technologie. Posuwamy się jeszcze dalej z tymi produktami. Na przykład konsola środkowa odgrywa dużą rolę w samochodzie i integruje wiele technologii. A wtedy pojazdy elektryczne też dają nam większe możliwości, bo konsola środkowa może się poruszać. Nie masz wału, więc możesz przesuwać konsolę środkową do przodu i do tyłu. Możesz go zobaczyć tutaj na naszym stoisku na targach motoryzacyjnych.

Warto przeczytać!  Jak walczyć z mentalnością „klubu chłopców” w branży motoryzacyjnej — Veronica Dunford

P: Czy w porównaniu z innymi rynkami dostrzegasz jakieś szczególnie silne trendy w Chinach?
Odp.: Widzimy bardzo silny trend, jakim jest włączenie technologii do samochodu. Wprowadzenie technologii we wnętrzach samochodów w Chinach jest wyższe niż gdziekolwiek indziej. Kiedy robimy program dla chińskiej marki, musimy go rozwijać znacznie szybciej niż gdzie indziej.

A chiński rynek jest niezwykle otwarty na wszystko, co może się wydarzyć gdzie indziej. Ponadto na rynku chińskim opracowywanych jest wiele nowych rzeczy. Tak więc dla nas mamy idealne połączenie wniesienia doświadczenia i uczenia się na tym rynku w tym samym czasie.

Ponadto nasza wiedza w zakresie rozwoju zrównoważonych rozwiązań jest szansą dla klientów w Chinach. Mogą oni skorzystać ze wszystkich ulepszeń, które wprowadzamy na innych rynkach, aby zmniejszyć wagę naszych produktów lub zwiększyć możliwości recyklingu.

P: Jak duże są Chiny w twoich globalnych operacjach, jeśli spojrzysz na przychody?
Odp.: W tej chwili Azja generuje 16 procent naszych globalnych przychodów i spodziewamy się, że w najbliższej przyszłości ten region będzie reprezentował 20 procent naszej całkowitej sprzedaży. A Chiny są kluczem do tego wzrostu. W ramach naszego planu transformacji Chiny są rynkiem o większym potencjale przyszłego wzrostu. Wierzymy, że jesteśmy dobrze przygotowani do wykorzystania możliwości wzrostu w wyniku naszego istniejącego zasięgu wysokiej jakości zakładów produkcyjnych w regionie.

Warto przeczytać!  Bezpieczny i połączony, ale czy też zabezpieczony?, Auto News, ET Auto


Źródło