Rozrywka

Popyt na Oscary spada

  • 10 marca, 2023
  • 7 min read
Popyt na Oscary spada


  • Zmieniający się kalendarz wydań Hollywood i poleganie na transmisji strumieniowej wpłynęły na niegdyś ważny wzrost kasowy Oscara.
  • Od czasu ogłoszenia nominacji pod koniec stycznia, 10 nominowanych filmów zarobiło 82 miliony dolarów ze sprzedaży biletów krajowych, z czego 71 milionów pochodziło z filmu „Avatar: The Way of Water”.
  • Jednak nominacje do najlepszych zdjęć zwiększyły popyt po stronie przesyłania strumieniowego.
  • Ceremonia wręczenia Oscarów zaplanowana jest na niedzielę wieczorem.

Michelle Yeoh w filmie „Wszystko i wszędzie na raz”.

źródło: imdb

Zdobywca nagrody za najlepsze zdjęcie podczas niedzielnej ceremonii rozdania Oscarów może nie otrzymać nagrody za zabranie do domu największej nagrody wieczoru.

To część ewolucji Hollywood. Pandemia COVID-19 i rozwój streamingu zasadniczo zmieniły branżę. Rezultatem był mniejszy wzrost w kasie w czasie nominacji i znaczny wzrost popytu na transmisje strumieniowe.

Z nominacji od końca stycznia do środy, 10 nominowanych w tym roku najlepszych filmów dodało 82 miliony dolarów ze sprzedaży biletów krajowych, z czego 71 milionów dolarów pochodziło z filmu „Avatar: The Way of Water”. („The Way of Water” zarobił łącznie ponad 670 milionów dolarów w Ameryce Północnej).

Dla porównania, w 2020 roku nominowani wygenerowali prawie 750 milionów dolarów w kasie krajowej po tym, jak zostali nominowani w połowie stycznia, wynika z danych Comscore. Oscary zostały przyznane 9 lutego tego roku, na kilka tygodni przed ogłoszeniem pandemii Covid i rozpoczęciem przestojów.

„Wielu z tegorocznych pretendentów pojawiło się wcześniej w kalendarzu premier, a zatem zostało„ rozegranych ”pod względem ich zdolności do generowania bonusowych dolarów w kinach” – powiedział Paul Dergarabedian, starszy analityk mediów w Comscore.

Według danych firmy Comscore, w przeszłości filmy takie jak „1917”, „Ukryte liczby” i „Poradnik pozytywnego myślenia” – które były zaledwie nominowane do tej nagrody – generowały co najmniej 50 proc. . W przypadku „Amerykańskiego snajpera” z 2014 roku 99% sprzedaży biletów kasowych pochodziło z nominacji, czyli aż 346 milionów dolarów.

Warto przeczytać!  Glenda Jackson: dwukrotna zdobywczyni Oscara aktorka i była polityk zmarła w wieku 87 lat

W tym roku wszyscy nominowani do najlepszego filmu odnotowali mniej niż 13% przychodów ze sprzedaży biletów po nominacji, z wyjątkiem jednego. „Women Talking”, jeden z mniejszych filmów ubiegających się o główną nagrodę, wygenerował 77% swoich przychodów po nominacjach, czyli około 3,9 miliona dolarów, według danych Comscore.

„Zwycięstwo Oscarów nie jest nowym zjawiskiem” – powiedział Brandon Katz, strateg branżowy w Parrot Analytics. „Przez dziesięciolecia widzieliśmy, jak po ogłoszeniu nominacji do zdjęć kandydaci osiągają dodatkowe wyniki sprzedaży biletów. Ale ostatnio coś się zmieniło, zwłaszcza że w ostatnich latach ceremonie rozdania Oscarów odbywały się miesiąc później niż zwykle i były na co miał wpływ Covid, jest uderzeniem strumieniowym”.

Firma Parrot Analytics ustaliła, że ​​10 nominowanych do najlepszego zdjęcia odnotowało średni wzrost zainteresowania widownią o 21% w ciągu tygodnia po otrzymaniu upragnionej nominacji. Ten wskaźnik popytu jest obliczany na podstawie analizy konsumpcji, w tym piractwa, postów i interakcji w mediach społecznościowych, wyświetleń filmów w mediach społecznościowych oraz badań online na stronach takich jak IMDb i Wikipedia.

Wiele z tego popytu prawdopodobnie przejawia się w transmisji strumieniowej. Tylko sześciu z 10 nominowanych do najlepszego filmu opublikowało porównywalne dane kasowe w tygodniu po opublikowaniu nominacji.

„The Banshees of Inisherin” odnotowało największy wzrost procentowy między tygodniem poprzedzającym nominacje a tygodniami po nich, a sprzedaż biletów wzrosła o 381%. Oznacza to jednak skok z 73 000 USD wpływów ze sprzedaży biletów do 352 000 USD.

Podczas tego weekendu inni nominowani „Everything Everywhere All at Once”, „The Fabelmans”, „Tar”, „Triangle of Sadness” i „Women Talking” wygenerowali sprzedaż biletów poniżej 1 miliona dolarów, pomimo znacznych wzrostów ruchu na widowni.

Warto przeczytać!  „SOS” SZA spędza siódmy tydzień na pierwszym miejscu listy Billboard 200 – Billboard

Tylko „Avatar: The Way of Water”, na który sprzedaż biletów spadła o 21% w weekend po nominacjach, wygenerował ponad 1 milion dolarów, co daje 15,9 miliona dolarów wpływów krajowych.

Oszałamiająca różnica ma wiele wspólnego z datą premiery tych filmów, ich dostępnością na platformach streamingowych i gatunkami filmów.

Hit „The Way of Water” był w szóstym tygodniu w kinach i osiągnął rozpęd w kasie, podczas gdy „Everything Everywhere All at Once” dopiero co powrócił na duży ekran po prawie 6-miesięcznej przerwie w kinach.

Warto zauważyć, że do czasu ujawnienia nominacji „Everything Everywhere All at Once” było już w publicznym duchu czasu przez prawie cały rok. Film został wydany pod koniec marca 2022 roku.

Tradycyjnie filmy z przynętą na Oscary są emitowane w ostatnim kwartale roku, a większość trafia do kin w listopadzie i grudniu. Spośród tegorocznych nominowanych tylko trzech zadebiutowało w ciągu ostatnich dwóch miesięcy ubiegłego roku.

W przeszłości ceremonia wręczenia Oscarów odbywała się w lutym, więc nawet filmy, które miały premierę w październiku, mogły nadal być wyświetlane wyłącznie w kinach, gdyby pandemia nie przesunęła wydarzenia na marzec.

Jednak w tym roku, w czasie nominacji pod koniec stycznia, osiem z 10 filmów nominowanych do nagrody za najlepszy film było dostępnych w serwisie streamingowym. Ale to niekoniecznie jest złe, powiedział Katz.

„W ciągu ostatnich kilku lat wszyscy mówili: kina kontra streaming. Nigdy nie patrzyłem na to w ten sposób” – powiedział Katz. „Niekoniecznie uważam, że dane to potwierdzają. Właściwie myślę, że te dwa media mogą być addytywne i komplementarne, a nie opozycyjne”.

Warto przeczytać!  Piąty sezon Stranger Things został opóźniony przez strajk scenarzystów z Hollywood

Katz zauważył, że niektóre filmy zyskują wzrost kasowy dzięki nominacji, ale dostępność tytułów w transmisji strumieniowej może wzbudzić szum i rozmach w późniejszej części okresu głosowania.

„Oczywiście trudno jest spierać się ze znakiem dolara i danymi kasowymi” – powiedział Wade Payson-Denney, analityk w Parrot Analytics. „Ale to tylko jedna część równania w dzisiejszych czasach. Streaming odgrywa tak dużą rolę”.

„Cisza na froncie zachodnim” wygenerował największy wzrost popytu, aż o 59% w ciągu tygodnia po nominacji do najlepszego filmu. Film był wyświetlany przez ograniczony czas w kinach, wystarczająco długo, aby podbić rywalizację o Oscara, zanim trafił do swojego domu w serwisie Netflix. Fakt, że film był dostępny tylko w streamingu, prawdopodobnie spowodował największy wzrost popytu.

To wyjaśnia również, dlaczego nie ma danych kasowych dla filmu.

Na przeciwległym krańcu spektrum „Avatar: Droga wody” i „Top Gun: Maverick”, największe przeboje kasowe 2022 r., odnotowały spadek popytu.

W przypadku „Mavericka” spadek popytu jest prawdopodobnie spowodowany tym, że film jest dostępny publicznie od maja i jest dostępny do transmisji od końca grudnia. „The Way of Water” jest nadal w kinach i nie będzie dostępny do transmisji do końca tego miesiąca. Ci, którzy chcieli zobaczyć te filmy, mieli na to wystarczająco dużo czasu lub widzieli je tak niedawno, że nie czuli potrzeby ponownego ich oglądania ani piractwa.

„Niedzielny program telewizyjny będzie służył jako ponad trzygodzinny spot reklamowy prezentujący filmy i występy, które są najbardziej znaczące w roku” – powiedział Dergarabedian. „Powinno to przełożyć się na zwiększoną chęć widzów do szukania tych filmów w domu”.

Ujawnienie: Comcast jest spółką macierzystą NBCUniversal i CNBC. NBCUniversal dystrybuowało „1917” i „The Fablemans”.


Źródło