Technologia

Porsche 718 Spyder RS ​​staje się szczytem rodziny z silnikiem umieszczonym centralnie

  • 9 maja, 2023
  • 7 min read
Porsche 718 Spyder RS ​​staje się szczytem rodziny z silnikiem umieszczonym centralnie


718 Spyder RS, 2023, Porsche AG




Trzydzieści lat po prezentacji samochodu koncepcyjnego Boxster, Porsche wprowadza na rynek najmocniejszą jak dotąd wersję popularnego roadstera z silnikiem umieszczonym centralnie: nowe Porsche 718 Spyder RS. Po raz pierwszy wysokoobrotowy wolnossący silnik z 911 GT3 został zastosowany w sportowym samochodzie z otwartym dachem i umieszczonym centralnie silnikiem.


Porsche wieńczy linię modelową 718 z silnikiem umieszczonym centralnie, sportowym samochodem zaprojektowanym z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy: nowy 718 Spyder RS ​​jest otwartym odpowiednikiem 718 Cayman GT4 RS z otwartym dachem. Po raz pierwszy 368 kW (500 KM; 718 Spyder RS: Zużycie paliwa* w cyklu mieszanym (WLTP) 13,0 l/100 km, emisja CO₂* w cyklu mieszanym (WLTP) 294 g/km, 911 GT3: Zużycie paliwa* w cyklu mieszanym (WLTP) ) 12,9 l/100 km, emisja CO₂* w cyklu mieszanym (WLTP) 293 g/km) wolnossący sześciocylindrowy bokser z 911 GT3 w sportowym samochodzie z otwartym dachem i umieszczonym centralnie silnikiem. Ta sama lekka jednostka napędowa o wysokoobrotowej konstrukcji napędza również samochód wyścigowy Porsche 911 GT3 Cup. Wyjątkowo lekki i purystyczny, ręcznie otwierany miękki dach 718 Spyder RS ​​sprawia, że ​​wysoce sugestywny dźwięk silnika jest jeszcze bardziej fascynującym przeżyciem. Efekt jest dodatkowo wzmocniony przez standardowy lekki sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej oraz charakterystyczne wloty powietrza procesowego po bokach za zagłówkami.

Wysokoobrotowy wolnossący silnik i zdecydowanie lekka konstrukcja

Układ napędowy nowego 718 Spyder RS ​​jest identyczny z układem napędowym 718 Cayman GT4 RS coupe. Sześciocylindrowy bokser o pojemności skokowej 4,0 l osiąga prędkość obrotową do 9000 obr./min i generuje moc 368 kW (500 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm. W połączeniu z siedmiobiegową przekładnią PDK o krótkich przełożeniach, sześciocylindrowy silnik katapultuje dwumiejscowego roadstera od 0 do 100 km/hw 3,4 sekundy. Samochód rozpędza się do 200 km/h w zaledwie 10,9 sekundy. W porównaniu z 718 Spyder bez oznaczenia „RS”, nowy topowiec nie tylko zyskuje dodatkowe 59 kW (80 KM), ale także przyspiesza do 100 km/h o pół sekundy szybciej. Maksymalna prędkość wynosi teraz 308 km/h zamiast 300 km/h.

Warto przeczytać!  Data premiery, impas nowego agenta, zmiany w rozgrywce, poprawki błędów

Jak każdy nowoczesny model RS, nowy 718 Spyder RS ​​jest dostępny wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów Porsche (PDK). Ta skrzynia biegów zmienia swoje siedem biegów z prędkością błyskawicy i gwarantuje maksymalne osiągi. Łopatki zmiany biegów pozwalają kierowcy trzymać ręce na kierownicy nawet podczas ręcznej zmiany biegów. Alternatywnie kierowca może skorzystać z ergonomicznie zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów na konsoli środkowej. Oprócz mocniejszego silnika, do lepszych osiągów przyczynia się również mniejsza masa nowego modelu: ważący 1410 kilogramów Spyder RS ​​waży o 40 kilogramów mniej niż 718 Spyder z PDK i jest w rzeczywistości o pięć kilogramów lżejszy niż zamknięte 718 Cayman GT4 RS. Spyder RS ​​reprezentuje najnowszy znak rozpoznawczy linii modelowej zapoczątkowanej w 2016 roku.

Zrównoważona aerodynamika

Przód nowego Porsche 718 Spyder RS ​​jest prawie identyczny jak przód 718 Cayman GT4 RS. Standardowa przednia maska ​​jest wykonana z CFRP i ma szeroki wylot powietrza nad zderzakiem. Dwa kanały NACA poprawiają chłodzenie hamulców bez negatywnego wpływu na wartość Cd. Listwy boczne na zewnętrznych końcach zderzaka zwiększają siłę docisku. Przedni spojler jest nieco krótszy niż w 718 Cayman GT4 RS, co w połączeniu z dużym tylnym spojlerem zapewnia większą siłę docisku w Caymanie i dlatego wymaga większej krawędzi spojlera, aby osiągnąć równowagę aerodynamiczną. Zamiast skrzydła 718 Spyder RS ​​ma efektowną odrywaną krawędź w kształcie kaczego ogona. Wszystkie elementy aerodynamiczne są misternie skoordynowane. Utrzymują równowagę aerodynamiczną samochodu i zapewniają maksymalną stabilność jazdy przy dużych prędkościach.

Warto przeczytać!  Techno Gamerz jako grywalna postać w grze Battle Stars

Purystyczny design z miękkim dachem

Nowe 718 Spyder RS ​​jest wyposażone w ręcznie obsługiwany, jednowarstwowy, lekki miękki dach. Konstrukcja jest niesamowicie kompaktowa, składa się z dwóch części: żagla słonecznego i deflektora pogodowego. Oba są całkowicie wyjmowane i można je przechowywać razem lub pojedynczo w pojeździe. Sam żagiel przeciwsłoneczny może być również używany jako „góra bimini”, chroniąc w ten sposób kierowcę i pasażera z przodu przed intensywnym światłem słonecznym. W tym przypadku kabina pasażerska pozostaje w dużej mierze otwarta na boki i za pasażerami.

Razem z owiewką tworzy to kompletny dach, który przy podniesionych szybach bocznych zapewnia skuteczną ochronę przed deszczem. Cały dach wraz z częściami mechanicznymi waży zaledwie 18,3 kg. To o 7,6 kg mniej niż w 718 Spyder io 16,5 kg mniej niż w 718 Boxster. Kierowcy, którzy chcą zrzucić dodatkowe osiem kilogramów z masy pojazdu, mogą całkowicie zostawić dach w domu, jeśli pozwala na to pogoda.

Sportowe zawieszenie o najwyższej precyzji i zwinności

Podwozie 718 Spyder RS ​​wykorzystuje komponenty z 718 Cayman GT4 RS i 718 Spyder i zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy po krętych drogach. Jest standardowo wyposażony w Porsche Active Suspension Management (PASM) ze sportowym tuningiem i został obniżony o 30 milimetrów. Wyposażony jest również w Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, łożyskami zawieszenia z przegubami kulowymi i 20-calowymi kutymi aluminiowymi kołami. Zachowanie podwozia charakteryzuje się ostrą jak brzytwa precyzją kierowania, a także zwinnością i wyjątkowo neutralnym prowadzeniem. Wysokość jazdy, pochylenie kół, rozstaw kół i stabilizator można regulować indywidualnie. W porównaniu z 718 Cayman GT4 RS, sprężyny i amortyzatory zostały zmniejszone, aby uzyskać bardziej zrelaksowaną konfigurację w stylu kabrioletu.

Warto przeczytać!  Kody realizacji Garena Free Fire Max na 30 listopada 2023 r.: Zdobądź ekscytujące nagrody

Wnętrze zorientowane na osiągi

Sportowy charakter definiuje również wnętrze samochodu: wnętrze zostało zredukowane do niezbędnych elementów funkcjonalnych i ergonomicznych. Przyczepna sportowa kierownica RS jest pokryta materiałem Race-Tex i ma żółte oznaczenie godziny 12. Standardowe w pełni kubełkowe fotele są wykonane z lekkiego CFRP z wykończeniem z włókna węglowego i zapewniają szczególnie imponujące podparcie boczne. Pokrowce na siedzenia są wykonane z czarnej skóry, a perforowany środek siedzenia Race-Tex ma kontrastujący kolor z czarnym tłem. Kontrastujące kolory to arktyczna szarość lub karminowa czerwień.

Na zagłówkach wyhaftowane jest logo „Spyder RS” w odpowiednim kolorze. Deska rozdzielcza i wykończenia są pokryte skórą. Dostępne kolory nadwozia to cztery zwykłe i trzy lakiery metaliczne, w tym nowy metalik wanadowo-szary, a także kolory specjalne Arctic Grey, Shark Blue i Ruby Star Neo.

Opcjonalny pakiet Weissach i pasujący chronograf

Opcjonalnie dla Spydera RS dostępny jest również pakiet Weissach. Wyjątkowo lekkie, opcjonalne kute koła magnezowe można zamówić w połączeniu z tym szczególnie ukierunkowanym na osiągi pakietem wyposażenia. Tutejsze sportowe końcówki układu wydechowego są wykonane z tytanu. Wygląd inspirowany jest limitowaną edycją 935 z 2018 roku. Wizualną atrakcją wnętrza samochodu jest górna część deski rozdzielczej pokryta antyodblaskowym materiałem Race-Tex. Nabywcom Porsche 718 Spyder RS ​​dostępny jest wyłącznie ręcznie robiony chronograf Porsche Design Timepieces – najwyższej jakości zegarek z własnej pracowni zegarmistrzowskiej Porsche w Solothurn w Szwajcarii. Zaprojektowany, aby pasował do konfiguracji samochodu, szczególnie lekka obudowa jest wykonana z tytanu, tarcza jest wykonana z włókna węglowego, a pasek jest wykonany ze skóry samochodowej. Wirnik z tyłu nawiązuje do odpowiedniej konstrukcji obręczy koła w 718 Spyder RS.

718 Spyder RS ​​Chronometer, 2023, Porsche AG




Chronograf Porsche Design Timepieces

„718 Spyder RS ​​podnosi przyjemność z jazdy na nowy poziom w samochodach z otwartym dachem” — mówi Andreas Preuninger, szef GT Cars. „Połączenie naszego niepowtarzalnego silnika GT3, przekładni o wąskich przełożeniach, kompaktowych wymiarów, niskiej masy, wyścigowego zawieszenia zoptymalizowanego pod kątem szosy i maksymalnej otwartości zapewnia niezwykle fascynujące i niefiltrowane wrażenia z jazdy”.

Nowe Porsche 718 Spyder RS ​​świętuje swoją publiczną premierę w czerwcu podczas obchodów 75-lecia Porsche Sports Cars w Stuttgarcie-Zuffenhausen. Wkrótce potem pojawi się na Goodwood Festival of Speed ​​w Anglii.


Źródło