Motoryzacja

Porsche: Nie zrezygnuje z zysków na rynku samochodów używanych

  • 27 stycznia, 2023
  • 5 min read
Porsche: Nie zrezygnuje z zysków na rynku samochodów używanych


Czy widzisz, że popyt na te zwykłe samochody słabnie z powodu stopy procentowej?

Nie, i w tym roku znowu wyprzedamy. Mamy dwa tygodnie na wyprzedanie 40 samochodów czy coś w tym stylu. Wejdziemy w nowy rok bardzo, bardzo szczupło. Właściwie to lubię mieć kilka samochodów na stanie. Niektórzy producenci chcą, żebyśmy sprzedawali do zera. To nie jest dobry model dla konsumenta. Kiedy wchodzą, nie jest dobrze widzieć ani jednego samochodu, ani żadnego samochodu. Tak więc posiadanie kilku porsche, 10, 15 lub 18 — to zdrowa liczba, do której ludzie mogą się udać. „Sportback jest ładniejszy, ale zajmuje trochę miejsca”. Tak więc kilka samochodów to zdrowe miejsce.

Czy dealerzy Porsche widzą słabszy popyt na rynku używanych pojazdów?

O nie, po prostu musimy być trochę bardziej ostrożni. Było 15, 18 miesięcy, kiedy nie było prawie żadnego limitu wartości samochodu. To było warte tyle, ile ktoś by za to zapłacił. Tak długo, jak jesteś na tym gorącym rynku i obracasz samochody w cyklu 30-, 45-dniowym, wszystko jest w porządku. To, co się dzieje, to zwalnianie i zaczynasz zbliżać się do 60 lub 90 dni – cóż, teraz mam samochód, który oceniałem we wrześniu. Bardzo inny rynek.

Tak więc, bystry operator używanych samochodów ma bardzo szybki, krótki zwrot i cenę dostosowaną do rynku. Jeśli we wrześniu był wart 100 tysięcy, a teraz jest wart 85, hej, tyle jest wart.

Warto przeczytać!  Castle Automotive Group zajmuje 119. miejsce na liście 150 najlepszych grup dealerów w 2024 r. w wiadomościach motoryzacyjnych, co oznacza znaczny wzrost rok do roku

Pomyśl teraz o całym naszym marketingu online. Wszystko jest takie przejrzyste. Szukasz 3-letniego cayenne i widzisz, ile ich jest w twojej okolicy, jakie są ceny, ile kilometrów [are], co to jest CARFAX. Zadanie domowe stało się tak łatwe dla gościa, że ​​jest to naprawdę dobre dla konsumenta.

Jak zrównoważona jest rentowność dealerów Porsche?

Zakład produkcyjny myśli tak jak my. Rozumieją, który samochód będzie sprzedawany. Więc to idzie z ulicy, aż do Niemiec, i jeśli zrobimy to właściwie, możemy być wyprzedani przez cały czas. Ale przechodzimy przez tę recesję nie bez szwanku, ale całkiem nieźle. Tak więc, wykonane prawidłowo z doskonałą komunikacją, nie ma powodu, aby zmieniać ten model.

Porsche chce, żeby był trochę krótki, my chcemy, żeby był trochę krótki. Konsument chce, żeby było trochę krótsze. Mówią tak jak my. Dobry gość mówi tak jak ja. Zaczyna mi opowiadać o rynku samochodowym, więc jeśli to dla niego skrót myślowy, to naprawdę cenna pozycja.

Czy po tak przyjaznym dla dealerów rynku potrzebne jest więcej szkoleń w zakresie sprzedaży?

Kiedy zajmiemy się elektryfikacją, musisz być naprawdę bystry. Ludzie nie rozumieją wata, wolta. nie zrobiłem tego. Jeśli rozmawiasz z doświadczonym właścicielem Tesli, możesz z nim porozmawiać dość szybko. Rozmawiasz z kimś nowym: „Masz 110 [volts] w domu czy 220?” Po prostu nie wiedzą.

Warto przeczytać!  Dlaczego rok 2023 może być kolejnym trudnym rokiem dla branży motoryzacyjnej

Tak więc trening będzie bardziej intensywny we wszystkich dziedzinach. Producenci OEM są na różnych etapach przygotowań do tego.

Czy dealerzy Porsche wycofują swoje przejęcia używanych samochodów?

Jeśli nie masz tak wielu nowych samochodów, musisz mieć więcej używanych samochodów. Więc nie możesz się wycofać. Teraz muszę być naprawdę ostry. Muszę zrozumieć rynek, aukcję. Muszę przestudiować, ile wypowiedzeń najmu mam wracających co miesiąc. Potem stanąłem przed gościem i powiedziałem: „Mówię ci, chcę to kupić”. Nie, nie możesz oddzwonić [acquiring used vehicles]. Musisz tylko, w wyuczony sposób, ograniczyć zarówno akwizycję, jak i sprzedaż detaliczną [price].

Czy widzisz, że zainteresowanie dealerów Porsche używanymi pojazdami maleje wraz ze wzrostem zapasów nowych pojazdów?

Nie. Zamiast sprzedawać 30 używanych samochodów, teraz sprzedaję 60. Nie chcę się cofać. [I will] nadal spróbuj sprzedać 60. Ten model to żywa istota. Nie byłoby absolutnie żadnego powodu, dla którego miałbym spaść w sprzedaży używanych samochodów w ciągu trzech lat.

Na rynku spadkowym musisz być dość ostry. Więc niektórzy faceci wycofają się tylko z tego powodu. Ale samochód zostanie sprzedany. Te samochody trzeba sprzedać. Te wymiany, te wraki — te samochody zostaną sprzedane.

Jak wygląda stała obsługa w salonach Porsche?

Warto przeczytać!  Red Rock Auto Group zatrudnia śledczego w celu zapewnienia zgodności

Mamy wielki rok. Biznes Porsche jest bardzo dobry. Do czasu, kiedy to połączysz [higher] wielkość, ten masowy rynek samochodów używanych, który jest bardzo, bardzo niestabilny; to wszystko więcej biznesu usługowego.

Rozwijamy się — to jest powszechne; to nie tylko Mike — rozwijamy się. Niedaleko wybudujemy kolejny serwis. Rozszerzamy się na rynek, na którym byłem pierwotnie i który został opuszczony. Zamierzam wrócić na ten inny rynek, na którym byłem, i sprawić, by ci ludzie byli o wiele wygodniejsi, aby nie musieli jeździć. Wkładamy swoje pieniądze [into the project]. Z Porsche nie tylko możesz otworzyć stację benzynową z dwoma samochodami. Porsche byłoby bardzo dumne i chciałoby, żeby wyglądało jak sklep Porsche. Mają całkiem ekscytujący program, w ramach którego możemy rozszerzyć nasze działy serwisowe. Myślimy [fixed operations is] większy nie mniejszy.

Mój kierownik ds. samochodów używanych ma doradcę ds. obsługi samochodów używanych. To jeden kanał [for revenue]. A kiedy go sprzedaje, teraz masz wbudowanego faceta, który teraz potrzebuje trochę konserwacji.

Jak niedobór techników wpływa na dealerów Porsche?

Tam trenujemy. Tam wykonujemy ogromną ilość szkoleń. A my bardzo lubimy rodzime.

Czy ta własna strategia jest dość powszechna?

Chyba tak. Stale poszukujemy nowych, młodych stażystów. Kupujemy ich narzędzia, kupujemy skrzynkę narzędziową. To stała, stała potrzeba.


Źródło