POSCO International rozpoczyna budowę fabryki rdzeni silników elektrycznych w Polsce
![POSCO International rozpoczyna budowę fabryki rdzeni silników elektrycznych w Polsce](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/5ebac0c14cea47de919f33cc0ca91af2.jpg)
![Lee Young-woo, szef działu zielonego przemysłu POSCO International, siódmy od lewej, pozuje z marszałkiem prowincji opolskiej Andrzejem Bulą, szóstym od lewej, i ambasadorem Korei w Polsce Lim Hoon-minem, ósmym od lewej, podczas ceremonii wmurowania kamienia węgielnego pod dyrektor firmy -Zakład PEM w Brzegu, Polska, wtorek (czas lokalny). Dzięki uprzejmości POSCO International](https://newsimg.koreatimes.co.kr/2024/06/12/099d891c-4585-46d0-99bd-c757f7720c5c.jpg)
Lee Young-woo, szef działu zielonego przemysłu POSCO International, siódmy od lewej, pozuje z marszałkiem prowincji opolskiej Andrzejem Bulą, szóstym od lewej, i ambasadorem Korei w Polsce Lim Hoon-minem, ósmym od lewej, podczas ceremonii wmurowania kamienia węgielnego pod dyrektor firmy -Zakład PEM w Brzegu, Polska, wtorek (czas lokalny). Dzięki uprzejmości POSCO International
Przez Ko Dong-hwana
POSCO International rozpoczęło budowę swojej nowej fabryki w Polsce, aby zwiększyć lokalne moce produkcyjne firmy w Europie w zakresie kluczowej części pojazdów przyjaznych środowisku, na które cieszy się obecnie duże zapotrzebowanie na całym świecie, powiedział w środę koreański producent części samochodowych.
We wtorek czasu lokalnego firma POSCO rozpoczęła prace nad nowym zakładem produkującym rdzenie silników trakcyjnych, POSCO International Poland e-Mobility (PI-PEM), w Brzegu w województwie opolskim.
Marszałek Opola Andrzej Bula, burmistrz Brzegu Violetta Jaskolska-Palus, dyrektor ds. zielonego przemysłu POSCO Lee Young-woo i ambasador Korei w Polsce Lim Hoon-min wzięli udział w ceremonii z okazji rozpoczęcia budowy.
Fabryka, która powstanie na działce o powierzchni 100 000 metrów kwadratowych, ma zostać ukończona w połowie 2025 roku.
Po ukończeniu rozpocznie dostawy 1,03 miliona silników trakcyjnych dla Hyundai Motor Group na potrzeby europejskiej produkcji pojazdów elektrycznych przez tego producenta samochodów.
POSCO twierdzi, że nowy zakład będzie w stanie wyprodukować 1,2 miliona rdzeni silników trakcyjnych rocznie do 2030 r., a biorąc pod uwagę jego moc, przyciągnie największych producentów pojazdów elektrycznych (EV) w Europie w celu zawarcia umów na dostawy.
Nowy zakład jest najnowszym uzupełnieniem zagranicznych baz produkcyjnych POSCO, obejmującym kluczowe regiony rynku globalnego, czyli Azję Wschodnią, Azję Południowo-Zachodnią, Amerykę Północną i Europę.
Bazy zagraniczne pomagają firmie ominąć ryzyko taryfowe, które rośnie na całym świecie w wyniku fali protekcjonizmu handlowego.
POSCO prowadzi obecnie zakłady produkujące części rdzenia silników trakcyjnych pojazdów elektrycznych w Meksyku, Indiach i koreańskiej prowincji Pohang w prowincji Gyeongsang Północny oraz w Cheonan w prowincji Chungcheong Południowy.
Firma spodziewa się, że po uruchomieniu polskiej fabryki sieć baz produkcyjnych na całym świecie będzie w stanie produkować 7,5 miliona rdzeni silników trakcyjnych rocznie do 2030 r. i będzie stanowić 10% udziału w światowym rynku części samochodowych.
„Posiadanie kolejnego zakładu produkcyjnego w Europie oprócz Azji i Ameryki Północnej wiele znaczy dla firmy” – powiedział urzędnik POSCO.
„Mamy nadzieję, że fabryka umożliwi nam nawiązanie nowych partnerstw z europejskimi producentami samochodów i umożliwi nam rozwój jako globalnego producenta części samochodowych do pojazdów przyjaznych środowisku”.
Zwiększanie mocy produkcyjnych POSCO następuje wraz ze wzrostem popytu na pojazdy przyjazne dla środowiska w Europie.
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) sprzedaż pojazdów hybrydowych na kontynencie w 2023 r. wyniosła 3,41 mln, co oznacza wzrost o 28 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Według ACEA dane dotyczące pojazdów elektrycznych wykazały podobny wzrost.
Koreańska Agencja Promocji Handlu i Inwestycji przewidziała, że sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie wzrośnie do 5,4 mln do 2025 r. i ponad 10,6 mln do 2030 r., odnotowując, że rygorystyczna polityka Unii Europejskiej w zakresie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla doprowadziła do wprowadzenia zakazu sprzedaży silników spalinowych począwszy od 2035 r.