Polska

POSCO International rozpoczyna budowę fabryki rdzeni silników elektrycznych w Polsce

  • 12 czerwca, 2024
  • 3 min read
POSCO International rozpoczyna budowę fabryki rdzeni silników elektrycznych w Polsce


Lee Young-woo, szef działu zielonego przemysłu POSCO International, siódmy od lewej, pozuje z marszałkiem prowincji opolskiej Andrzejem Bulą, szóstym od lewej, i ambasadorem Korei w Polsce Lim Hoon-minem, ósmym od lewej, podczas ceremonii wmurowania kamienia węgielnego pod dyrektor firmy -Zakład PEM w Brzegu, Polska, wtorek (czas lokalny).  Dzięki uprzejmości POSCO International

Lee Young-woo, szef działu zielonego przemysłu POSCO International, siódmy od lewej, pozuje z marszałkiem prowincji opolskiej Andrzejem Bulą, szóstym od lewej, i ambasadorem Korei w Polsce Lim Hoon-minem, ósmym od lewej, podczas ceremonii wmurowania kamienia węgielnego pod dyrektor firmy -Zakład PEM w Brzegu, Polska, wtorek (czas lokalny). Dzięki uprzejmości POSCO International

Przez Ko Dong-hwana

POSCO International rozpoczęło budowę swojej nowej fabryki w Polsce, aby zwiększyć lokalne moce produkcyjne firmy w Europie w zakresie kluczowej części pojazdów przyjaznych środowisku, na które cieszy się obecnie duże zapotrzebowanie na całym świecie, powiedział w środę koreański producent części samochodowych.

We wtorek czasu lokalnego firma POSCO rozpoczęła prace nad nowym zakładem produkującym rdzenie silników trakcyjnych, POSCO International Poland e-Mobility (PI-PEM), w Brzegu w województwie opolskim.

Marszałek Opola Andrzej Bula, burmistrz Brzegu Violetta Jaskolska-Palus, dyrektor ds. zielonego przemysłu POSCO Lee Young-woo i ambasador Korei w Polsce Lim Hoon-min wzięli udział w ceremonii z okazji rozpoczęcia budowy.

Fabryka, która powstanie na działce o powierzchni 100 000 metrów kwadratowych, ma zostać ukończona w połowie 2025 roku.

Warto przeczytać!  Rovanpera zapewnia oszałamiające zwycięstwo po powołaniu w ostatniej minucie

Po ukończeniu rozpocznie dostawy 1,03 miliona silników trakcyjnych dla Hyundai Motor Group na potrzeby europejskiej produkcji pojazdów elektrycznych przez tego producenta samochodów.

POSCO twierdzi, że nowy zakład będzie w stanie wyprodukować 1,2 miliona rdzeni silników trakcyjnych rocznie do 2030 r., a biorąc pod uwagę jego moc, przyciągnie największych producentów pojazdów elektrycznych (EV) w Europie w celu zawarcia umów na dostawy.

Nowy zakład jest najnowszym uzupełnieniem zagranicznych baz produkcyjnych POSCO, obejmującym kluczowe regiony rynku globalnego, czyli Azję Wschodnią, Azję Południowo-Zachodnią, Amerykę Północną i Europę.

Bazy zagraniczne pomagają firmie ominąć ryzyko taryfowe, które rośnie na całym świecie w wyniku fali protekcjonizmu handlowego.

POSCO prowadzi obecnie zakłady produkujące części rdzenia silników trakcyjnych pojazdów elektrycznych w Meksyku, Indiach i koreańskiej prowincji Pohang w prowincji Gyeongsang Północny oraz w Cheonan w prowincji Chungcheong Południowy.

Firma spodziewa się, że po uruchomieniu polskiej fabryki sieć baz produkcyjnych na całym świecie będzie w stanie produkować 7,5 miliona rdzeni silników trakcyjnych rocznie do 2030 r. i będzie stanowić 10% udziału w światowym rynku części samochodowych.

Warto przeczytać!  Wybory samorządowe w Polsce wystawiają na próbę nowy rząd Tuska po 4 miesiącach sprawowania władzy

„Posiadanie kolejnego zakładu produkcyjnego w Europie oprócz Azji i Ameryki Północnej wiele znaczy dla firmy” – powiedział urzędnik POSCO.

„Mamy nadzieję, że fabryka umożliwi nam nawiązanie nowych partnerstw z europejskimi producentami samochodów i umożliwi nam rozwój jako globalnego producenta części samochodowych do pojazdów przyjaznych środowisku”.

Zwiększanie mocy produkcyjnych POSCO następuje wraz ze wzrostem popytu na pojazdy przyjazne dla środowiska w Europie.

Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) sprzedaż pojazdów hybrydowych na kontynencie w 2023 r. wyniosła 3,41 mln, co oznacza wzrost o 28 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Według ACEA dane dotyczące pojazdów elektrycznych wykazały podobny wzrost.

Koreańska Agencja Promocji Handlu i Inwestycji przewidziała, że ​​sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie wzrośnie do 5,4 mln do 2025 r. i ponad 10,6 mln do 2030 r., odnotowując, że rygorystyczna polityka Unii Europejskiej w zakresie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla doprowadziła do wprowadzenia zakazu sprzedaży silników spalinowych począwszy od 2035 r.


Źródło