Marketing

Posiłki celebrytów McDonald’s, kiedyś i teraz

  • 15 lutego, 2023
  • 5 min read
Posiłki celebrytów McDonald’s, kiedyś i teraz


Posiłek Travisa Scotta

Posiłek Travisa Scotta

McDonald’s zawsze znajdował kreatywne podejście do promowania swojej marki, od dziwnych towarów po nieuniknione dżingle, a nawet Bacon Hour. Ale dzięki posiłkom celebrytów McDonald’s naprawdę trafił na coś bezcennego: sprzedanie klientom szansy jedzenia tak, jak robią to ich ulubione ikony popkultury.

Od 2020 roku posiłki celebrytów stały się filarem strategii marketingowej McDonald’s – i jej rentowności – chociaż eksperyment rozpoczął się dużo wcześniej. Na cześć debiutu Cardi B i Offset Meal w tym tygodniu w McDonald’s w całym kraju, oto spojrzenie wstecz na wszystkie posiłki celebrytów, które spowodowały korki w barach typu drive-thru.

Czytaj więcej

1992: McJordan Specjalny

Reklama telewizyjna z 1991 roku dla programu specjalnego McJordan

Reklama telewizyjna z 1991 roku dla programu specjalnego McJordan

Wydany w 1992 roku, ale głównie ograniczony do uczestniczących lokalizacji w rejonie Chicagoland, ten specjalny hołd dla MVP Michaela Jordana jest prawdopodobnie pierwszym prawdziwym celebryckim posiłkiem McDonald’s. McJordan Special zawierał ćwierć funta z amerykańskim serem, okrągłym bekonem (zaprojektowanym tak, aby idealnie pasował do burgera), musztardą, piklami, cebulą i nowym sosem barbecue stworzonym specjalnie dla burgera. Dla każdego, kto tęskni za smakiem klasycznej chwały Bulls, McJordan jest dość łatwy do odtworzenia w XXI wieku, o ile nie masz nic przeciwko używaniu zwykłych pasków bekonu i codziennego sosu McDonald’s Tangy Barbecue.

Warto przeczytać!  Nawigacja w przyszłości marketingu za pomocą danych

Wrzesień 2020: Posiłek Travisa Scotta

Zdjęcie: Jerritt Clark, dzięki uprzejmości McDonald's

Zdjęcie: Jerritt Clark, dzięki uprzejmości McDonald’s

3 września 2020 roku McDonald’s ogłosił współpracę z artystą Travisem Scottem, nazywając tę ​​współpracę „bezprecedensową” — iz pewnością była to pierwsza. Podczas gdy specjalność McJordana była głównym elementem menu, partnerstwo Scotta przeniosło sprawy na wyższy poziom: wraz z towarami pod różnymi markami i wspólnymi działaniami charytatywnymi, współpraca Scotta z McDonald’s obejmowała Travis Scott Meal z popisowym zamówieniem Cactus Jack. Zawierał Sprite, frytki z sosem barbecue do maczania oraz ćwierćfuntówkę z serem, posiekaną sałatą i boczkiem. Posiłek kosztował 6 dolarów i w połączeniu ze sprzedażą towarów zaowocował ogromną sprzedażą, a nawet pewnymi niedoborami burgerów. Niestety, oznaczało to również, że pracownicy McDonald’s musieli cierpieć z powodu niektórych shenaniganów drive-thru, gdy klienci puszczali do głośnika „Sicko Mode”.

Październik 2020: Posiłek J Balvina

Zdjęcie: Aleksander Kalka/NurPhoto (Getty Images), PRNewsfoto/McDonald's Corporation (Getty Images) (Getty Images)

Zdjęcie: Aleksander Kalka/NurPhoto (Getty Images), PRNewsfoto/McDonald’s Corporation (Getty Images) (Getty Images)

Depcząc po piętach współpracy Travisa Scotta, McDonald’s ogłosił zaledwie miesiąc później, że będzie współpracować ze słynnym kolumbijskim wykonawcą i „Prince of Reggaeton” J Balvinem. Ten posiłek składał się z Big Maca, średnich frytek z keczupem i Oreo McFlurry – z których ten ostatni wywołał uniesienie brwi wśród klientów McDonald’s, którzy szybko zauważyli, że maszyny McFlurry są zawsze zepsute.

Warto przeczytać!  Dlaczego Państwa strategia marketingowa na rok 2023 potrzebuje wydarzeń

Fani, którzy zamówili oficjalne towary wydane wraz z posiłkiem J Balvin, zostali później poinformowani, że nie otrzymają zamówień z powodu bieżących problemów z łańcuchem dostaw (które szerzyły się w okresie pandemii). Wraz z pełnym zwrotem pieniędzy fani otrzymali pocieszającą czapkę i notatkę od samego J Balvina.

Maj 2021: Posiłek BTS

BTS

BTS

Gdy McDonald’s osiąga sukces dzięki wydawaniu posiłków celebrytom, naturalne jest, że marka skupiła się na największej sensacji współczesnej muzyki: koreańskiej grupie popowej BTS. Wyczekiwany posiłek BTS zawierał 10-częściowy posiłek z kurczaka McNugget ze średnimi frytkami, średnią colę i dwa specjalne sosy: słodkie chili i cajun. Te dwa sosy nie były wcześniej dostępne w Stanach Zjednoczonych, a ze względu na swoją nowość były wyróżniającymi się elementami posiłku.

Sierpień 2021: Posiłek Saweetie

Obraz: McDonald's

Obraz: McDonald’s

„Jeśli znasz Saweetie, wiesz, że lubi zmieniać wszystkie swoje ulubione potrawy, tworząc niepowtarzalne kombinacje i smaki” – czytamy w komunikacie prasowym McDonald’s ogłaszającym najnowszy posiłek celebrytów. Dlatego Saweetie Meal — który zawierał Big Maca, 4-częściowe Chicken McNuggets, średnie frytki, średnie Sprite, pikantny sos BBQ i sos „Saweetie 'N Sour” — został zaprezentowany jako okazja dla klientów do stworzenia własnej mieszanki i-dopasuj kreacje. A ponieważ posiłki celebrytów McDonald’s stały się odskocznią do jeszcze większej liczby zakupów, wkrótce pojawiła się linia gadżetów McDonald’s x Saweetie.

Warto przeczytać!  Copywriter - praca dla pieszych

Grudzień 2021: Menu Mariah Carey

Zrzut ekranu: McDonald's

Zrzut ekranu: McDonald’s

Biorąc pod uwagę status piosenkarza jako ostateczna diva Bożego Narodzenia, nie było szoku, gdy McDonald’s ogłosił, że Mariah Carey będzie twarzą nie tylko posiłku celebryty, ale całego świątecznego menu. Menu Mariah składało się z 12-dniowych klasyków McDonald’s, z których każda piosenkarka twierdzi, że uwielbia zamawiać; Big Mac, McChicken, McDouble, bułka cynamonowa McDonald’s, szarlotka McDonald’s i sześcioczęściowe zamówienie McNugget zostały uwzględnione we wprowadzeniu.

Luty 2023: The Cardi B i posiłek offsetowy

Obraz: McDonald's

Obraz: McDonald’s

Po roku 2022 pozbawionym posiłków celebrytów – firma prawdopodobnie musiała zamiast tego zrobić miejsce na inne głośne promocje – McDonald’s powrócił do formatu w lutym 2023 r. Z reklamą Super Bowl zapowiadającą Cardi B i Offset Meal, wypadającą na Walentynki, aby uczcić wszystkie posiłki, którymi dzielimy się z naszymi ukochanymi.

Sam posiłek, z wystarczającą ilością jedzenia dla dwóch osób, obejmuje preferowane zamówienie Cardi B (cheeseburger, pikantny sos BBQ i dużą colę) oraz ulubione danie Offseta (ćwierćfuntówka z serem, duży Hi-C Orange Lavaburst), a także duże zamówienie frytki i szarlotka do podzielenia się. Jak zauważa McDonald’s w swojej zaskakująco skutecznej reklamie podczas Super Bowl, znajomość czyjegoś zamówienia jest oznaką miłości.

Więcej z The Takeout

Zapisz się do newslettera The Takeout. Aby uzyskać najnowsze wiadomości, Facebook, Świergot i Instagrama.

Kliknij tutaj, aby przeczytać cały artykuł.




Źródło