Rozrywka

Post-CNN, oferty medialne i zakład wart miliardy dolarów – The Hollywood Reporter

  • 21 lutego, 2024
  • 9 min read
Post-CNN, oferty medialne i zakład wart miliardy dolarów – The Hollywood Reporter


Minęły dwa lata, odkąd Jeff Zucker zrezygnował z najwyższego stanowiska w CNN w wyniku porozumienia z dyrektorem sieci. Od tego czasu kieruje RedBird IMI, spółką joint venture pomiędzy RedBird Capital Gerry’ego Cardinale i IMI, funduszem inwestycyjnym wspieranym przez Zjednoczone Emiraty Arabskie. Mając za sobą ogromną skrzynię wojenną na rynku private equity, 58-letni Zucker nieustannie poluje na transakcje. W ciągu nieco ponad roku zainwestował w studio telewizyjne i firmę filmową Media Res oraz portal informacyjny Front Office Sports i właśnie złożył odważną ofertę zakupu brytyjskiej Telegraf, wywołując oburzenie dziennikarzy i polityków. 17 lutego firma Zuckera kupiła potężnego producenta All3Media (który wspierał 1917, Pchła, Gra w kałamarnice: wyzwanie, Oszust z Tindera I Grosz straszny, wśród wielu innych filmów, dokumentów i programów) za 1,45 miliarda dolarów. Potentat rozmawiał z Reporter z Hollywood wkrótce po.

Jaki jest powód kupowania tych podmiotów w czasie, gdy tak duża część mediów ulega fragmentacji?

Jest oczywiste, że rynek niekoniecznie jest taki, jaki był, ale nadal potrzebuje i będzie potrzebował wysokiej jakości programów i wysokiej jakości treści. Zawsze będzie na to zapotrzebowanie. Dlatego skupiamy się na poszukiwaniu producentów, którzy mogą to zapewnić. Myślę, że w trudnych czasach najsilniejsi przetrwają, mając odpowiednie wsparcie finansowe i organizacyjne, i myślę, że to właśnie zapewniamy, dlatego uważamy, że to czas szansy dla tych, którym uda się przetrwać.

Jakiego typu producentów chcesz wspierać?

Naszym zdaniem All3 jest naprawdę najsilniejszym agregatorem literatury faktu. Jane Turton, która ją prowadzi, wraz ze swoim zespołem wykonała właśnie niesamowitą pracę, kurując grupę firm, z których każda ma odrębną siłę i odrębną markę, i właśnie to nas interesowało. Spójrz na Media Res, na którego czele stoi Michael Ellenberg i pokazy, które wygłosił, takie jak Poranny program I Pachinko w przestrzeni skryptowej. To, co stworzył, ma jakość. To naprawdę daje poczucie tego, czego szukamy. To naprawdę wysokiej jakości programowanie, zarówno w przestrzeniach skryptowych, jak i nieskryptowanych.

Czym różni się to, co robicie od Candle Media prowadzonego przez Toma Staggsa i Kevina Mayera?

Nie wiem wystarczająco dużo o tym, co Candle próbuje zrobić. Wszystko, co mogę powiedzieć, to to, że skupiliśmy się na zbudowaniu globalnej firmy zajmującej się wiadomościami i rozrywką, która może skalować się, a zajmujemy się tym dopiero od roku. To kolejna rzecz, o której należy pamiętać. Wykazaliśmy się niewiarygodną dyscypliną w podejmowaniu decyzji dotyczących wydatków i, jak powiedziałem, szukaliśmy firm, które mają odrębny program i treści wysokiej jakości, i na tym właśnie mamy nadzieję opierać się w nadchodzących latach.

Warto przeczytać!  Jennifer Lopez zachwala obecnie trasę koncertową w ramach pokazu największych hitów po odwołaniu koncertów i ma problemy ze sprzedażą biletów

Jakie jest Twoje podejście do inwestycji w wiadomościach?

Front Office Sports to wiodąca organizacja informacyjna zajmująca się branżą sportową. Telegraf to jeden z najwspanialszych tytułów i gazet w anglojęzycznym świecie. Naszym celem jest inwestowanie lub przejmowanie spółek, które są dobrze usytuowane na przyszłość, zwłaszcza cyfrowo.

Czy byłeś zaskoczony, a nawet przygotowany na reakcję dziennikarzy na Telegraf do planowanego przejęcia?

Rozumieliśmy to oczywiście od początku Telegraf odgrywa niezwykle ważną rolę w brytyjskim społeczeństwie i ma naprawdę ważny głos w brytyjskim ekosystemie politycznym, dlatego wiedzieliśmy, że skupi się na nim wiele uwagi. Uważam, że nie ma absolutnie żadnego powodu, aby go nie zatwierdzić i mamy pewność, że Sekretarz Stanu z czasem tak to oceni, a także rozumiemy, że dotarcie do celu zajmie mu tyle czasu, ile będzie potrzebne. Rzeczywistość jest taka, że ​​na świecie jest bardzo niewiele organizacji dziennikarskich, które zdecydowałyby się na taką inwestycję, jaką my jesteśmy gotowi ponieść Telegraf i uważamy, że w czasie, gdy organizacje dziennikarskie borykają się z trudnościami zarówno w USA, jak i w Europie, nasza chęć i chęć zdobycia tego tytułu powinna być niezwykle mile widzianym wydarzeniem.

Jak miałaby wyglądać taka inwestycja? Czy część tej inwestycji obejmowałaby obsadzenie ogromnej aparatury Telegraf cyfrowo tutaj, w USA?

Jednym z naszych celów z Telegraf oznaczałoby eksportowanie niezależnego dziennikarstwa na cały świat, a Stany Zjednoczone byłyby dla tego ogromnym rynkiem, więc chcielibyśmy znacznie rozszerzyć działalność w Stanach Zjednoczonych.

Czy frustrujące jest to, że ta recenzja może trwać przez jakiś czas? Czy frustrujące jest to, że musisz chwilowo włączyć zawieszoną animację?

To, co zrobiliśmy w piątek, pokazuje, że nie jesteśmy w zawieszonej animacji. Prawda jest taka, że ​​nadal inwestujemy. Wciąż się rozwijamy. Tylko w ciągu ostatnich kilku miesięcy ogłosiliśmy nasze najnowsze inwestycje w Front Office Sports, Media Res, a teraz All3. W ogóle nie pozostajemy obojętni i zamierzamy kontynuować dalsze posunięcia i inne inwestycje, a także nadal będziemy cierpliwi w miarę trwania procesu regulacyjnego w Wielkiej Brytanii

Warto przeczytać!  Priscilla Presley uczęszcza na uroczystość ukończenia szkoły przez wnuczki, Riley Keough jest nieobecny

Jak dużo oglądasz CNN i jak, twoim zdaniem, Mark Thompson radzi sobie na stanowisku, które piastowałeś?

CNN było niesamowitą częścią mojego życia i nie mógłbym być bardziej dumny z tego, co robiliśmy tam przez prawie 10 lat, ale wkroczyłem w nową część mojego życia i nowy etap. W ogóle nie oglądam zbyt wielu wiadomości telewizyjnych, łącznie z CNN. Mark jest naprawdę mądrym, utalentowanym dyrektorem i ma naprawdę twardą rękę, ale jestem pewien, że wykona naprawdę dobrą robotę.

Jakie są obecnie twoje relacje z Chrisem Cuomo?

Nie mam zamiaru komentować Chrisa Cuomo.

Czy naprawdę istnieje rynek na nowe treści w czasach, gdy Peak TV gwałtownie spada?

Konieczne jest, aby niezależnie od tego, czy oferujesz przestrzeń ze scenariuszem, jak robi to Media Res, czy przestrzeń bez scenariusza, jak robi to All3, oferować mocne treści dobrej jakości.

Jakie wnioski można wyciągnąć z katastrofalnego startu „The Messenger” i co się tam wydarzyło?

Myślę, że zawsze trzeba zdefiniować lukę na rynku i zaoferować coś wyjątkowego i myślę, że właśnie to próbowaliśmy zrobić w przypadku Front Office Sports zajmującego się biznesem sportowym i myślę, że trzeba mieć dobrą tezę, dobrą wiedzę operacyjną i zrozumieć, gdzie jest otwarcie na rynku i czego chce konsument.

Jak ocenia Pan perspektywy mediów na nadchodzące lata?

Myślę, że wszystkie dotychczasowe media, w których dorastaliśmy, będą musiały ewoluować i zmienić się, a to nie będzie dla osób o słabym sercu. Ale ostatecznie ludzie nadal będą chcieli otrzymywać wiadomości. Nadal będą chcieli rozrywki i po prostu będą ją konsumować inaczej. Sposoby dystrybucji szybko się zmieniają, ale zapotrzebowanie na treści dobrej jakości, zarówno informacyjne, jak i rozrywkowe, będzie nadal obecne.

Relacja CNN na temat Donalda Trumpa spotkała się z dużą krytyką. Jak według ciebie CNN powinno go teraz relacjonować?

Uważam, że nasze relacje z wyborów z lat 16 i 20 były naprawdę mocne. Nie byliśmy doskonali, na pewno popełnialiśmy błędy. Nigdy nie wstydziłem się tego przyznać, ale ogólnie rzecz biorąc, byłem z tego naprawdę dumny. Nie można w ogóle podchodzić do tych wyborów ze słabym sercem i miejmy nadzieję, że przywódcy każdej z tych organizacji wyciągnęli wiele wniosków.

Warto przeczytać!  Hailey Bieber rozwiewała problemy małżeńskie, składając hołd urodzinowy dla Justina po tym, jak jej tata poprosił o modlitwę

Jak według Ciebie potoczą się te wybory?

Nie mam pojęcia, dlatego przeciągają wybory.

CNN pozycjonuje się obecnie jako bardziej neutralna alternatywa dla Fox i MSNBC, ale notowania spadają. Czy w tym spolaryzowanym środowisku, w którym żyjemy, naprawdę istnieje rynek dla neutralnych wiadomości?

Każda organizacja informacyjna musi koniecznie relacjonować wiadomości i wzywać do prawdy, a to jest klucz. Myślę, że absolutnie istnieje rynek dla silnego, niezależnego dziennikarstwa i to właśnie robiliśmy w CNN przez cały czas, gdy tam pracowałem, i jestem z tego niesamowicie dumny. Uważam, że dobry program i dobry, mocny kręgosłup to to, czego potrzeba w czasach takich jak Ten.

Jak, Twoim zdaniem, podręczniki historii będą wspominać krótkotrwałą pracę Chrisa Lichta na Twojej pracy w CNN?

Nie mam zamiaru nawet zbliżać się do tego na odległość mniejszą niż 100 mil.

Więcej czasu na siłowni?

Chciałem to powiedzieć, ale nie będę komentował.

Co zamierzasz kupić dalej?

Koncentrujemy się na tym, aby każda z tych inwestycji i przejęć zakończyła się sukcesem w nadchodzącym roku i będziemy nadal szukać nowych możliwości, gdy tylko się pojawią. Będziemy to jednak robić, mając zawsze na uwadze naszą tezę, z mocnymi treściami, które mają własną własność intelektualną.

Kim jest osoba, którą podziwiasz, która robi to, co ty teraz robisz? Jaki jest tutaj model?

Staramy się budować własną firmę medialną na przyszłość, ponieważ łączymy zarówno wiadomości, informacje, jak i rozrywkę. Niewiele jest firm, które to zrobiły. Z pewnością osobą, którą podziwiam i która zbudowała na dzień dzisiejszy naprawdę silną firmę medialną, jest Peter Chernin. Zawsze lubiłem rywalizować z nim.

Jeśli jesteś mną, jakie pytanie powinienem ci zadać?

Czy naprawdę sądzę, że dziennikarstwo w tym kraju ma przyszłość? Myślę, że odpowiedź brzmi „tak”, ale będzie to wymagało inwestycji i cierpliwości oraz bardzo silnego kręgosłupa, który będzie bronił prawdy.

Ta historia ukazała się w numerze magazynu The Hollywood Reporter z 21 lutego. Kliknij tutaj, aby subskrybować.


Źródło