Motoryzacja

Powiązany z Geely ECARX twierdzi, że ma przewagę kosztową w dziedzinie komputerów samochodowych

  • 27 grudnia, 2022
  • 2 min read
Powiązany z Geely ECARX twierdzi, że ma przewagę kosztową w dziedzinie komputerów samochodowych


Shen powiedział, że pozyskanie kapitału było kluczowe dla ECARX, aby wyjść poza marki powiązane z Geely i osiągnąć cel, jakim jest osiągnięcie rentowności do końca 2024 r. przy przychodach w wysokości 1,32 mld USD.

„Rośniemy dochody o 30 do 40 procent rocznie i mamy bardzo solidną marżę brutto”, powiedział, ale nakłady inwestycyjne pozostają wysokie, aby zbudować międzynarodową obecność.

„Dlatego z perspektywy kapitałowej zbieramy pieniądze na rynkach publicznych, aby osiągnąć naszą ekspansję w ciągu najbliższych dwóch do trzech lat” – dodał Shen.

Mapa drogowa produktów ECARX obejmuje systemy informacyjno-rozrywkowe; cyfrowe kokpity, począwszy od 2021 r. (wraz z własnym systemem SE1000 na procesorze chipowym, który wkrótce zostanie wprowadzony na rynek); oraz centralna platforma obliczeniowa, która pojawi się jako pierwsza w 2025 roku i zastąpi ponad 100 elektronicznych jednostek sterujących (ECU) w typowym samochodzie.

— powiedział dyrektor generalny Volvo, Jim Rowan Wiadomości motoryzacyjne Europa w osobnym wywiadzie, że do 2024-25 producent samochodów przejdzie na zaktualizowaną wersję swojej platformy SPA2 w celu znacznego zmniejszenia liczby ECU w swoich przyszłych modelach.

Warto przeczytać!  Aktualności motoryzacyjne Nagrody PACE w Detroit: 6 zwycięzców

„Kiedy przejdziemy do następnej platformy, będziemy znacznie bliżsi czystej architekturze obliczeniowej, która obniży koszty i da nam większą kontrolę” – powiedział Rowan.

ECARX buduje również system operacyjny, we wspólnym przedsięwzięciu z Volvo o nazwie HaleyTek, dla systemów informacyjno-rozrywkowych opartych na Androidzie. Inne systemy operacyjne skupią się na autonomicznej jeździe i bezpieczeństwie funkcjonalnym.

ECARX działa jako dostawca Tier 1, dostarczając zintegrowane systemy dla marek Geely, ale także jako dostawca Tier 2 dla dostawców Tier 1 i innych producentów samochodów, którzy mogliby korzystać z jej rozwiązań indywidualnie, zamiast kupować cały system. Powiedział, że ta druga ścieżka oferuje większe marże, ponieważ samodzielne produkty wymagają mniej testów i lżejszego łańcucha dostaw.



Źródło