„Powiedzieć, że współpraca była przyjemnością, to mało powiedziane”
Autorzy: Adam S. Levy dla Dailymail.com i Rebecca Lawrence dla Mailonline
02:19 14 lutego 2024 r., aktualizacja 03:01 14 lutego 2024 r.
Jake Gyllenhaal jest pod wrażeniem talentu Post Malone’a.
43-letni aktor we wtorek w mediach społecznościowych pochwalił artystę muzycznego jako „człowieka wielu talentów” w związku z ich współpracą przy remake’u filmu Patricka Swayze z 1989 roku dla Prime Video.
„Człowiek wielu talentów” – powiedział mieszkaniec Los Angeles. „Powiedzieć, że współpraca była przyjemnością, to mało powiedziane. Witamy w #roadhouse @postmalone!’
Malone, który wykonał America The Beautiful na niedzielnym Super Bowl, odpowiedział emoji przedstawiającą parę brzęczących kufli do piwa
Aktor Brokeback Mountain i artysta Circles zostali sfotografowani na selfie z planu thrillera akcji, na którym Gyllenhaal ma na sobie szarą koszulę, a Malone ma na twarzy maskę zakrwawioną.
Nominowaną do Oscara gwiazdę można było zobaczyć w filmie, w którym szedł obok Malone’a, który położył rękę na ramieniu Gyllenhaala, gdy rozmawiali podczas spaceru po parkingu z wiatą.
W kolejnym klipie Gyllenhaal uchylił się pod Malonem, który mocował się z aktorem Kennym Lorenzetti na planie remake’u.
Powiedział Gyllenhaal: „Hej, chłopaki, przepraszam, co się dzieje?” Tylko przechodząc.’
Gyllenhaal wcieli się w rolę Elwooda Daltona – domniemanego krewnego Jamesa Daltona, granego przez zmarłego Swayze’a z pierwszego filmu – w nadchodzącym filmie. Nowy Dalton to zdarty były zawodnik UFC, który staje się „fajniejszym” (bramkarzem) w obskurnym barze w Florida Keys.
Malone, występujący jako Austin Post, wciela się w rolę Cartera w remake’u.
Post Gyllenhaala pojawia się ponad dwa tygodnie po tym, jak fani Patricka Swayze zapowiedzieli bojkot remake’u Road House po tym, jak 25 stycznia ukazał się pierwszy zwiastun wersji Prime Video.
Daniela Melchior (w roli Kelly Lynch), Billy Magnussen (w miejsce Bena Gazzary) i Jessica Williams występują w remake’u u boku prawdziwego zawodnika UFC Conora McGregora.
W zwiastunie widać było, jak McGregor walczy z Gyllenhaalem i brutalnie uderza głową, otwierając scenę walki.
Pełen akcji zwiastun wydany w zeszłym miesiącu nie przekonał żadnego fana pierwowzoru, który zastanawiałby się, po co ktokolwiek miałby zawracać sobie głowę remake’iem.
Fani udostępnili na X: „Przerobili Roadhouse?” Czy to obejrzę? Prawdopodobnie, ale Swayze, znany również jako Dalton, zawsze będzie głównym bohaterem w mojej książce”; „Właściwa/jedyna/Swayze wersja Road House będzie emitowana dziś wieczorem o 21:00 w 5Star.”;
„Remake Road House? Jest tylko jeden Dalton, idź do Hollywood!’; „Chciałbym powiedzieć BARDZO negatywne rzeczy na temat remake’u Road House, ale Patrick Swayze dał mi dobrą radę życiową: bądź miły”;
„Czyj był pomysł, aby przerobić Roadhouse i kiedy zostaną zwolnieni?! ’; „Hollywood nie wyciągnął wniosków z remake’u Point Break? Kto zdecydował się na remake Roadhouse? To obrzydliwość. Ręce precz od filmów Patricka Swayze’a…”;
„Uwielbiam to, jak ludzie potrafią odłożyć na bok różnice, zebrać się i zgodzić, że świat nie potrzebuje remake’u Road House ❤️”; „Dlaczego przerabiają Roadhouse? Czy choć jedna osoba kiedykolwiek o to prosiła?’; „Chłopaki. Absolutny stan zwiastuna remake’u Road House, w którym występuje on sam.
Jednak nie na wszystkich zrobiło to wrażenie, a jedna z osób podzieliła się słowami: „Road House (2024) wygląda fajnie, akcja wydaje się dobrze nakręcona i zabawna. Ciągle jednak myślę o tym, jak wypada w porównaniu z oryginałem z 1989 roku. Dzięki Benny’emu Urquidezowi jako choreografowi i twórcom filmowym dostosowanym do jego stylu, oryginał ma tę hongkońską energię, pełną przejrzystości i rytmu.
Oryginalny Road House ugiął się w 1989 roku po rozczarowującej odpowiedzi, ale od tego czasu zyskał oddanych fanów.
Ścieżka dźwiękowa zawierała oryginalne utwory Patricka, a także klasyczne nagrania, takie jak Doors’ Roadhouse Blues i Fats Domino’s Blue Monday.
W środę okazało się, że nowy Road House nie otrzyma premiery kinowej, ale zamiast tego 21 marca zostanie udostępniony wyłącznie w formie transmisji strumieniowej na Amazon Prime.
W ramach protestu wściekły reżyser Doug Liman napisał gościnną kolumnę Deadline, w której ogłosił, że pominie marcową premierę własnego filmu.
„Kiedy Road House otworzy festiwal filmowy SXSW, nie będę na nim obecny” – napisał Doug, którego filmografia obejmuje m.in. „Swingers”, „Tożsamość Bourne’a” oraz „Pan i pani Smith”.
„Film jest fantastyczny, być może najlepszy w moim wykonaniu, i jestem pewien, że powali całą salę, a być może widzowie będą tańczyć na swoich miejscach podczas napisów końcowych” – napisał reżyser w Deadline. – Ale mnie tam nie będzie.
Wspomina: „Kiedy Amazon kupił MGM, jedno z niewielu pozostałych studiów produkujących duże filmy komercyjne do kin (takie jak Bond, Creed), ogłosił, że włoży miliard dolarów w filmy kinowe, wypuszczając co najmniej 12 filmów rocznie. „”
Doug dodał: „Reklamowali to jako „największe zaangażowanie firmy internetowej w kina”. Mogę ci powiedzieć, co potem zrobili ze mną i moim filmem, co jest przeciwieństwem tego, co obiecali, przejmując MGM.
Oznajmił, że „Fakty” były następujące: „Zapisałem się na realizację filmu kinowego dla MGM. Amazon kupił MGM. Amazon powiedział, że zrób świetny film i zobaczymy, co się stanie. Nakręciłem świetny film.
Niezadowoleni, że sami szefowie Amazona nazwali jego film „wielkim hitem”, stwierdził, że film wypadł lepiej niż „Pan i Pani Smith” czy „Tożsamość Bourne’a”.
Twierdził również, że film, z naciskiem na sztuki walki i rolą gwiazdy w wykonaniu Conora McGregora, miał rzeszę widzów w postaci „wściekłych i lojalnych” fanów UFC.
„Co jeszcze mogłem dostarczyć do studia? Okazuje się, że nic. Bo wbrew ich publicznym oświadczeniom Amazon nie jest zainteresowany wspieraniem kin” – napisał z goryczą filmowiec.
„Amazon poprosił mnie i społeczność filmową, aby zaufać im i ich publicznym oświadczeniom na temat wspierania kin, a potem odwrócili się i wykorzystują Road House do sprzedaży armatury wodno-kanalizacyjnej”.
Zauważył, że „twórcy filmowi i gwiazdy” Road House nie „udziałują się” finansowo w nieoczekiwanych zyskach, jakie przyniesie film, jeśli dobrze sobie poradzi w serwisie streamingowym, i dodał, że Jake nie będzie się kwalifikował do głównych nagród pomimo swojej „kariery” najlepsza wydajność.’
„Jeśli nie umieścimy w kinach filmów typu „pewniak”, kin w przyszłości nie będzie – upierał się Doug. „Bez kin nie będziemy mieli komercyjnych hitów kasowych, które są lokomotywą pozwalającą studiom ryzykować w przypadku oryginalnych filmów i nowych reżyserów. Bez kin nie będziemy mieli gwiazd filmowych.
Jego zdaniem kina przetrwały blokady związane z pandemią dzięki „odważnym filmowcom, takim jak Chris Nolan i Tom Cruise”, którzy „nalegali, aby ich filmy były wyświetlane w kinach i udowodnili, że widzowie nadal tam są”.
Nazywając dyrektorów Amazona „dobrymi ludźmi, którzy starają się dać z siebie wszystko”, zastanawiał się, czy oni również nie mogą być „ofiarami tej sytuacji, zmuszonymi do zdrady artystów, których wspierali” podczas długich karier filmowych.
„Rzeczywistość jest taka, że w tej historii może nie być ludzkiego złoczyńcy – może to być po prostu algorytm komputera Amazona” – kontynuował Doug sucho.
„Amazon będzie sprzedawać więcej tosterów, jeśli będzie miał więcej abonentów; będzie miał więcej abonentów, jeśli nie będzie musiał konkurować z kinami. Komputer mógłby wymyślić to eleganckie rozwiązanie równie łatwo, jak rozwiązać problem globalnego ocieplenia, zabijając wszystkich ludzi.