Zdrowie

Powietrze w kabinie Twojego samochodu może powodować raka | Wiadomości zdrowotne

  • 14 maja, 2024
  • 4 min read
Powietrze w kabinie Twojego samochodu może powodować raka |  Wiadomości zdrowotne


Nowe badanie opublikowane w Nauka i technologia o środowisku budzi obawy dotyczące jakości powietrza w naszych samochodach. Naukowcy z waszyngtońskiego czasopisma naukowego odkryli niepokojąco wysoki poziom tego potencjału substancje chemiczne powodujące raka (substancje rakotwórcze) w kabinie pojazdów osobowych.

Badanie skupiło się na grupie substancji chemicznych zwanych estrami fosforoorganicznymi (OPE), powszechnie stosowanymi jako środki zmniejszające palność w poduszkach i wyściółkach siedzeń pojazdów. Substancje te, w tym substancja o nazwie TCIPP, wykryto w aż 99% przetestowanych pojazdów.

Jeszcze bardziej niepokojące jest to, że TCIPP jest obecnie przedmiotem badań w ramach amerykańskiego Narodowego Programu Toksykologicznego ze względu na jego potencjał powodowania raka. Naukowcy odkryli także znaczny poziom dwóch dodatkowych środków zmniejszających palność, TDCIPP i TCEP, obydwa sklasyfikowane jako znane substancje rakotwórcze.

Dr Pakhee Aggarwal, starszy konsultant ds. ginekologii onkologicznej i chirurga robotycznego w szpitalach Indraprastha Apollo wyjaśniła, że ​​długotrwałe narażenie na te zanieczyszczenia, zwłaszcza w obszarach o dużym natężeniu ruchu lub w zamkniętych przestrzeniach, takich jak garaże, wiąże się ze zwiększonym ryzykiem raka płuc i innych chorób. choroby układu oddechowego.

Zauważyła, że ​​azbest, znany czynnik rakotwórczy, był również w przeszłości stosowany w okładzinach hamulcowych i okładzinach sprzęgła i stwarzał ryzyko dla mechaników i innych osób pracujących przy starszych pojazdach.

Warto przeczytać!  Kompleksowy program szczepień dla dorosłych kobiet jest już gotowy

Oferta świąteczna

„Chociaż ryzyko raka w wyniku okazjonalnego narażenia jest stosunkowo niskie, niezwykle ważne jest utrzymanie właściwej wentylacji, minimalizowanie narażenia na emisje spalin i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas pracy z częściami samochodowymi” – zauważył dr Aggarwal.

Ekspert odpowiada na często zadawane pytania dotyczące pacjentów z rakiem głowy i szyi „Te zanieczyszczenia mogą również zaostrzać choroby układu oddechowego (plik)

Jakie problemy zdrowotne mogą wynikać z narażenia na czynniki rakotwórcze?

Długotrwałe narażenie na spaliny pojazdów i materiały niebezpieczne, takie jak azbest, benzen i formaldehyd, może znacznie zwiększyć ryzyko różnych typów nowotworów, zwłaszcza raka płuc, raka pęcherza moczowego i międzybłoniaka, twierdzi dr Aggarwal.

„Te zanieczyszczenia mogą również zaostrzać choroby układu oddechowego i sercowo-naczyniowego oraz stwarzać zwiększone ryzyko dla bezbronnych grup społecznych, takich jak dzieci i osoby starsze” – wyjaśniła w rozmowie z indianexpress.com.

Z punktu widzenia środowiska emisje pojazdów przyczyniają się do zanieczyszczenia powietrza, niszczenia ekosystemów, szkody dla dzikiej przyrody i napędzania zmian klimatycznych. Ponadto dr Aggarwal zauważyła, że ​​niewłaściwa utylizacja niebezpiecznych materiałów samochodowych może zanieczyścić glebę i źródła wody, stwarzając zagrożenie zarówno dla zdrowia ludzkiego, jak i ekologicznego.

Czy można złagodzić te problemy?

Według dr Aggarwal, oto kilka rzeczy, które możesz zrobić zmniejszają ryzyko zachorowania na raka:

Warto przeczytać!  Pracownicy poniżej 30. roku życia tracą co tydzień jeden dzień pracy z powodu problemów ze zdrowiem psychicznym

1. Promowanie stosowania czystszych i wydajniejszych technologii pojazdów, takich jak pojazdy hybrydowe i elektryczne, może znacznie ograniczyć szkodliwe emisje.

2. Wdrożenie bardziej rygorystycznych norm i przepisów dotyczących emisji zarówno dla nowych, jak i istniejących pojazdów może pomóc w zmniejszeniu poziomu substancji zanieczyszczających uwalnianych do powietrza.

3. Właściwa konserwacja i przeglądy pojazdów, w tym regularne regulacje i badania emisji, mogą zapewnić wydajną pracę silników i zminimalizować emisję substancji zanieczyszczających.

4. Zachęcanie do korzystania z transportu publicznego, wspólnych przejazdów i aktywnego transportu (pieszego lub rowerowego) może zmniejszyć ogólną liczbę pojazdów na drogach i związaną z nimi emisję.

5. Odpowiedzialna utylizacja i recykling płynów samochodowych, klocków hamulcowych i innych niebezpiecznych komponentów może zapobiec skażeniu środowiska i potencjalnym zagrożeniom dla zdrowia.




Źródło