Marketing

Poza menu: Sieci restauracji podejmują działania marketingowe w nowych, dziwacznych kierunkach

  • 8 grudnia, 2022
  • 8 min read
Poza menu: Sieci restauracji podejmują działania marketingowe w nowych, dziwacznych kierunkach


W ciągu ostatniego roku duże sieci restauracji skierowały swoje wysiłki marketingowe w dziwnych, nowych kierunkach, tworząc nowe pozycje w menu, jednorazowe doświadczenia kulinarne i sztuczki marketingowe, mające na celu przyciągnięcie uwagi konsumentów – i dolarów.

4 grudnia Subway, sieć kanapek, świętuje Narodowy Dzień Ciasteczek w Miami na Florydzie, w „pop-upie” nazwanym „Cookieway”. W ramach jednodniowego doświadczenia oferowane są cztery rodzaje ciasteczek o długości stopy, z których każde zostało zainspirowane jedną z kanapek Subway o długości stopy.

Ciasteczko MexiCali, które jest hołdem dla meksykańskiej kanapki Subway nr 7, składa się z waniliowego spodu z ciasteczek, na którym znajduje się dulche de leche, sos z białej czekolady, orzechy kukurydziane i mżawka kreta.

Jeszcze bardziej „odjechane” ciasteczko Great Pickle ma bazę z ciasteczek waniliowych, które są pokryte masłem orzechowym, kremem marshmallow i aromatem czosnkowym. Dodatki obejmują chipsy ziemniaczane, okruchy bekonu i nowo zreformowane chipsy z ogórków koperkowych firmy Subway.

Celem marketingowym Cookieway pop-up jest zwrócenie uwagi mediów społecznościowych na nowy program Subway Each Fresh Refresh i unowocześnioną ofertę kanapek, którą program ten wprowadził.

W Czarny Piątek Denny’s sprzedał 150 specjalnych koszulek w sklepie internetowym; koszulki zostały nazwane „pierwszą subskrypcją śniadaniową do noszenia”.

Każda koszulka miała na rękawie kod QR, który po zeskanowaniu w uczestniczącej w akcji restauracji Denny’s uprawniał do darmowego śniadania „Everyday Value Meal”. Kod na koszulce jest ważny do 2023 roku.

Firma McDonald’s Corp z siedzibą w Chicago rozpoczęła poważną zmianę w swojej strategii marketingowej, przenosząc „przekaz wartości”, jak to określił prezes firmy, „z poziomu krajowego na lokalny i ostatecznie osobisty”.

Strategią osiągnięcia tego celu jest marketing SMS-owy, a McDoanld’s rozpoczął działania w mediach społecznościowych, aby zwabić użytkowników smartfonów do nawiązania kontaktu poprzez kanały SMS-owe z gigantem burgerowym. Posty w mediach społecznościowych oferujące „możliwość zmiany życia” zawierają numer telefonu, który łączy użytkowników z „osobą, która prowadzi konto McDonald’s”.

Wysyłając SMS na ten numer, użytkownicy smartfonów przekazują McDonald’s swój numer, swoją strefę czasową i zgodę na dalszą komunikację; nie jest wymagane pobieranie aplikacji McDonalds.

Warto przeczytać!  Od wycieczek międzynarodowych po samotne rejsy wycieczkowe — oto jak wyglądał letni marketing w branży turystycznej

Jednak równoległe działania w zakresie oznakowania mają na celu przekształcenie tych kontaktów SMS w użytkowników programu lojalnościowego.

Jednym z elementów tej konwersji jest szansa wygrania Złotej Karty McDonald’s. Karta ta została pierwotnie opracowana przez franczyzobiorcę w celu uhonorowania lokalnych celebrytów; posiadacze karty mają dostęp do bezpłatnego jedzenia w McDonald’s „dożywotnio”.

Firma McDonald’s przyjęła kartę i w tym miesiącu oferuje szczęśliwemu użytkownikowi aplikacji McDonald’s szansę wygrania Złotej Karty. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy złożyć jedno zamówienie przez aplikację w czasie wyznaczonego przez McDonald’s „SZN dzielenia się”, który trwa od 5 grudnia do Bożego Narodzenia. Zwycięzca konkursu i trzech jego znajomych otrzymają następnie Złotą Kartę McDonald’s, która uprawnia do „darmowego jedzenia w McDonald’s przez całe życie”.

Atrakcyjność SMS-ów i marketingu programów lojalnościowych jest prosta – klienci zapisani do takich programów mają tendencję do częstszych wizyt i każdorazowo wydają więcej.

Aplikacja McDonald’s jest dostępna w obu głównych sklepach z aplikacjami.

Dania boczne

* We współpracy z Horizon Beverage z Ludlow, restauracja Villa Rose w Ludlow organizuje doroczną Świąteczną Kolację Winiarską 22 grudnia od godz. 18:00.

Pięciodaniowe menu rozpoczynają klopsiki ze świeżego homara z imbirem, szczypiorkiem i grzybami shiitake; po nich nastąpi curried chicken, kukurydza i chowder z dzikiego ryżu.

Trzecie danie – pieczona pierś z kaczki – z sosem wiśniowym i grillowanymi morelami; wolno pieczony prime rib wołowy będzie daniem głównym.

Na deser kuchnia Villa Rose przygotuje świeże shortcake z jagód z waniliowym creme fraiche.

Horizon Beverage wybierze wina, które będą podawane do każdego dania, a rozrywka na żywo uzupełni doświadczenie Wakacyjnej Kolacji Winiarskiej. Cena kolacji wynosi 100 USD od osoby.

Aby uzyskać więcej informacji lub zakupić bilety, należy zadzwonić do Villa Rose pod numer 413-547-6667.

W uczestniczących w programie Pizzeriach i Grillach Uno można znaleźć wybrane pozycje z menu na sezon zimowy.

Warto przeczytać!  Artysta skupiony na niepełnosprawności debiutuje w serii Mixed Blood 12 x 12

W ofercie znajduje się również jesienny Bisque z dyni, a także Sałatka z rukoli z kurczakiem. W tej ostatniej zastosowano ser kozi, jabłka Honeycrisp, orzechy włoskie i suszoną żurawinę; podaje się ją z grillowaną piersią kurczaka.

Dostępne są dwa dania z makaronem, Kurczak & Pappardelle z krewetkami i Kurczak Piccata.

Na zakończenie listy zimowych nowości, które będą dostępne do lutego 2023 roku, jest pizza Chicken Bacon Ranch Thin Crust Pizza.

Lokale Uno znajdują się w Holyoke w Holyoke Mall, w Springfield na Hall of Fame Avenue oraz na Haymarket Square przy Boston Road.

13 grudnia w Villa Napoletana w East Longmeadow odbędzie się 2022 doroczna kolacja z włoskiej dziczyzny. Zaplanowana w godzinach od 17.00 do 21.00 kolacja w formie bufetu zawiera dania z dziczyzny hodowlanej z całego świata.

Wieczór obejmuje dodatkowo loterie, nagrody i muzykę na żywo w wykonaniu Joe Cariglia.

Bilety w cenie 85 USD; można je nabyć pod numerem telefonu 413-732-9300.

Grupa restauracji The Log Cabin | Delaney House w Holyoke rozpoczęła promocję swojego Wakacyjnego Menu To-Go.

Wśród dostępnych pakietów obiadowych znajdują się m.in. pieczony indyk, polędwica z gorgonzolą, sezonowana pieczeń z pręgi i polędwica wołowa z sosem z wina madera.

Do każdego pakietu dań dołączony jest koktajl z krewetek, sałatka, dwie strony warzywne i tłuczone ziemniaki. Kolacje można zamówić w dwóch rozmiarach; mała kolacja przeznaczona dla sześciu osób i większy pakiet, który służy około 10 gościom.

Do każdego zamówienia można dodać wybrane dodatkowe boki i dodatki do dań, a także różne świąteczne pakiety napojów.

Zamówienia przyjmowane są online na stronie thelogcabin.com lub delaneyhouse.com; wszystkie zamówienia na Dzień Bożego Narodzenia muszą być złożone do 19 grudnia.

Odpowiedzi na pytania dotyczące bankietów w The Log Cabin pod numerem 413-535-5077.

Domino’s Pizza, firma, której model biznesowy oparty na dostawach pomógł prosperować w pierwszych dniach pandemii, w ciągu ostatnich kilku lat, przy ciągłych problemach z zatrudnianiem pracowników, znalazła się w trudnym środowisku do prowadzenia działalności. Brak kierowców ograniczył godziny pracy niektórych placówek Domino’s i przyczynił się do spadku sprzedaży z dostawą o ponad 7% w ostatnim kwartale.

Warto przeczytać!  G Sachs dodaje BYD TP do 295 dolarów; Cementy uszlachetniające asortyment produktów GM AASTOCKS Wiadomości finansowe

Aby zwalczyć te trudności, firma Domino’s opracowała dość wyjątkową strategię – wprowadziła flotę 800 elektrycznych samochodów do rozwożenia pizzy. Chevy Volt EV zostaną przydzielone w całych Stanach Zjednoczonych wybranym franczyzobiorcom i sklepom firmowym.

Flota EV jest postrzegana jako potencjalna przewaga konkurencyjna w przyciąganiu kierowców dostawczych, jak również w obniżaniu kosztów utrzymania i eksploatacji dla działalności dostawczej. Samochody elektryczne wymagają mniej codziennej konserwacji, a każdy Chevy Volt, jak twierdzi firma, ma wystarczającą pojemność akumulatora, aby pomieścić kilka dni pracy w dostawie pizzy.

Aby promować dodanie pojazdów EV do floty Domino’s (i budować bazę klientów online), Domino’s automatycznie włącza osoby, które zamówią dostawę online do 12 lutego, do loterii, w której można wygrać jeden z dwóch Chevy Voltów z 2023 roku.

18 grudnia Hardwick Winery & Vineyard w Hardwick organizuje Śniadanie z Mikołajem od godziny 10.00.

Śniadanie w formie bufetu będzie serwowane od godziny 10 do 11, a po nim będzie można zrobić sobie zdjęcie z Mikołajem. Po śniadaniu będzie można zrobić sobie zdjęcie z Mikołajem. Przy okazji odbędzie się kiermasz sprzedawców, a przy sprzyjającej pogodzie zaplanowano przejażdżki na sianie.

Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 413-967-7763.

Bright Nights oferuje jutro i w niedzielę doroczną „Kolację z Mikołajem”, z czterema spotkaniami każdego wieczoru.

Bilety kosztują 25 dolarów od osoby, a dzieci do lat 12 – 15 dolarów. Każda opłacona rezerwacja zawiera przedpłacony wstęp na Bright Nights at Forest Park.

Rezerwacji można dokonać online na stronie brightnights.org lub dzwoniąc do Spirit of Springfield pod numer 413-733-3800.

Hugh Robert jest członkiem wydziału w Holyoke Community College w programie gościnności i sztuki kulinarnej i ma ponad 45 lat doświadczenia w restauracji i edukacji. Z Robertem można skontaktować się on-line pod adresem OffTheMenuGuy@aol.com.


Źródło